2026-06-12, 17:56
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Det är väl många kvinnor i Emil i Lönneberga som har slöja? Kanske SD vill förbjuda den serien nu?
Nu jämför du päron och rabarber igen.
Citera
2026-06-12, 17:58
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Nej,jag tycker inte det hör hemma i sverige heller men nu är det ju inte många som klär sig som nunnor så jag ser det som ett ickeproblem

På vilket sätt stör det dig personligen att muslimska kvinnor har huvudduk?
Mig stör det inte ett dugg.
Citera
2026-06-12, 17:59
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Okej. Så hur ska kvinnor bära sin slöja för att det ska vara godkänt enligt er moralpoliser?
Citera
2026-06-12, 18:04
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Så men andra ord..

Vi ska importera in fler muslimer.

Sätta in fler muslimska ledare och bygga ut fler moskéer.

Låta Islam växa och bli majoritet.

Islam tvingar på alla kvinnor slöja (Sharia, 80% av alla muslimer i väst vill ha Sharia)

Bra spelat.. vi kör på detta!

Vi skall inte införa lagar som drabbar alla i form av att politiker skall bestämma medborgarens klädsel. Inte om syftet är att bekämpa islam, som har samma inställning om vem som skall bestämma över hur människor klär sig.

Om du vill bekämpa islam så finns det som sagt ett effektivt medel i att förbjuda könsstympning av pojkar. Det är vad SD borde gå fram med med kraft, men det gör partiet inte fast de i princip säger sig vara emot.
Citera
2026-06-12, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Värderingar som demokrati, respekt för människovärdet, tolerans av olikheter och stark personlig frihet. Allt detta är sånt jag ställer upp på och som du anklagar muslimer för att vara motståndare till. Men det verkar samtidigt som att det är du som är en väldigt stor motståndare till dessa. Du beskriver inte vilka värderingar du värdesätter och du är tydlig med att du vill inskränka de fri- och rättigheter som värderingarna du påstår att andra inte delar.

Du ser en kvinna i slöja och får direkt en massa mörka tankar i skallen och börjar sedan ropa på förbud.

Jag har inte anklagat muslimer.

Jag har sagt att plagg/symboler som finns till för att förnedra människor eller förtrycka människor borde förbjudas (i det offentliga rummet)

Där ingår bland annat hijab. Där ingår även burka, niqab. Hijab, burka och niqab.

Det finns ingen andlig innebörd med hijab. Det står inte i koranen att du kommer närmare gud om du har slöjan. Slöjan finns endast till för att urskilja bra/lydiga kvinnor från lösaktiga/sämre kvinnor.

Samhället och människor tar skada av en sådan ideologi. Det segregerar. Det måste förbjudas. Det borde varit förbjudet här sedan 70 talet.
Citera
2026-06-12, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
På vilket sätt stör det dig personligen att muslimska kvinnor har huvudduk?
Mig stör det inte ett dugg.

Det segregerar.

Varken du eller någon annan har träffat en kvinna med hijab som har en svensk/sekulär pojkvän.
Det hindrar folk. Det används för att markera, styra och förbjuda.
Citera
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Jag har inte anklagat muslimer.

Jag har sagt att plagg/symboler som finns till för att förnedra människor eller förtrycka människor borde förbjudas (i det offentliga rummet)

Där ingår bland annat hijab. Där ingår även burka, niqab. Hijab, burka och niqab.

Det finns ingen andlig innebörd med hijab. Det står inte i koranen att du kommer närmare gud om du har slöjan. Slöjan finns endast till för att urskilja bra/lydiga kvinnor från lösaktiga/sämre kvinnor.

Samhället och människor tar skada av en sådan ideologi. Det segregerar. Det måste förbjudas. Det borde varit förbjudet här sedan 70 talet.
Det är otroligt ironiskt hur du inte fattar att själva förtrycket kommer ifrån klädesförbud som du vill införa.
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN

Nej, utan det är felet med generella förbud för alla svenskar som riktar sig mot ett yttre attribut som man inte måste vara muslim för att bära, istället för mot vad du verkligen vill förbjuda.
Citera
2026-06-12, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Nej, så är det inte. Detta har du fantiserat ihop.
Fantasier är det religiösa som sysslar med.

Faktiskt är det muslimska slöjbärandet också en förolämpning mot män, riktiga män.
Riktiga män kan kontrollera sin sexualitet;
det kan uppenbart inte de muslimska kvinnornas män.
Citera
2026-06-12, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Det är otroligt ironiskt hur du inte fattar att själva förtrycket kommer ifrån klädesförbud som du vill införa.

Såhär:

Du får inte gå runt utan kläder offentligt, det är ett lagbrott.

Du får inte bära plagg eller flaggor med nazistsymboler, det är ett lagbrott.

Simhallar och gym har regler för hur du får klä dig, följer du inte det har de rätt att kasta ut dig.

Nattklubbar har regler om hur du ska klä dig för att få vara där.

Vad är problemet??? Varför ska islam särbehandlas??
Senast redigerad av Pundedu 2026-06-12 kl. 18:14.
Citera
2026-06-12, 18:12
Medlem
jontepsgs avatar
Jimpa kör Trump-metoden. Så fort det blåser om dom(skattefifflandet kalla fakta grävt i) så kommer dom med nyheter dom vet att det kommer debatteras om.

Det här kommer dom aldrig att få igenom, och det vet dom också.
Citera
2026-06-12, 18:15
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Såhär:

Du får inte gå runt utan kläder offentligt, det är ett lagbrott.

Du får inte bära plagg eller flaggor med nazistsymboler, det är ett lagbrott.

Simhallar och gym har regler för hur du får klä dig, följer du inte det har de rätt att kasta ut dig.

Nattklubbar har regler om hur du ska klä dig för att få vara där.

Vad är problemet???
Wow, det tänkte jag inte på, plötsligt ser jag inga problem med Irans moralpoliser så vi kan lika gärna ha moralpoliser här med. 🙄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in