Citat:
Ursprungligen postat av
AbortRetryIgnore
Värderingar som demokrati, respekt för människovärdet, tolerans av olikheter och stark personlig frihet. Allt detta är sånt jag ställer upp på och som du anklagar muslimer för att vara motståndare till. Men det verkar samtidigt som att det är du som är en väldigt stor motståndare till dessa. Du beskriver inte vilka värderingar du värdesätter och du är tydlig med att du vill inskränka de fri- och rättigheter som värderingarna du påstår att andra inte delar.
Du ser en kvinna i slöja och får direkt en massa mörka tankar i skallen och börjar sedan ropa på förbud.
Jag har inte anklagat muslimer.
Jag har sagt att plagg/symboler som finns till för att förnedra människor eller förtrycka människor borde förbjudas
(i det offentliga rummet)
Där ingår bland annat hijab. Där ingår även burka, niqab. Hijab, burka och niqab.
Det finns ingen andlig innebörd med hijab. Det står inte i koranen att du kommer närmare gud om du har slöjan. Slöjan finns endast till för att urskilja bra/lydiga kvinnor från lösaktiga/sämre kvinnor.
Samhället och människor tar skada av en sådan ideologi. Det segregerar. Det måste förbjudas. Det borde varit förbjudet här sedan 70 talet.