2026-06-12, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Är ganska övertygad om att ingen någonsin varit på
Månen allt är en jävla bluff
Ja det verkar osannolikt att vi någonsin varit på månen. Frågan är om Artemis var äkta eller fejk?
Citera
2026-06-12, 10:28
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jo, jag är en av de där korkskallarna som enligt konspirationsteoretikerna skulle vara död inom tre månader då jag tog vaccinet.
Oj, jag lever fortfarande!
Dottern, som enligt "teorierna", skulle bli steril efter vaccinationerna har fått två friska barn efter sina sprutor.
Hur har det gått till?

Sättet du svarar på visar hur naivt du tänker.

Du jämställer mer eller mindre samtliga konspirationsteorier med flat earth-teorin.
Det finns betydligt "värre" konspirationsteorier, men den är väl mest känd efter chemtrails och några andra.
Det finns konspirationsteorier med större eller mindre sannolikhet.

Att det fanns en konspiration runt Kennedy-mordet t.ex. Det är ju inte direkt ett otroligt scenario.

Ditt sätt att utesluta att covid-vaccin skulle utgöra en fara för allmänheten är ju rent anekdotisk. Sedan är det inte en teori jag själv anser vara bekräftad, men om man hade som syfte att decimera mänskligheten är ju det bästa sättet att göra det långsamt och subtilt. Skulle alla som tar vaccinet bli sterila hade det ju varit uppenbart. Man vill ju koka grodan långsamt. Vill upprepa att jag själv betvivlar detta scenario, men ditt sätt att avslå det hela är inte så genomtänkt.
Citera
2026-06-12, 12:11
Medlem
Luriosans avatar
Inte orkat läsa hela tråden och vet inte om de tagits upp, men här är mina konspirationsteorier som jag tror på:

Haparanda kommun har årligen fått miljoner i bidrag av staten för att tillåta familjen Grönfors bo kvar i nedre Vojakkala. Staten har väl insett att ingen annan kommun vill ha dem oavsett hur mycket extra pengar de får.

Atlantis har funnits, alternativt finns, och har hjälpt till att med beräkningarna för att bygga pyramiderna.

Peter Bergmann var en CIA-agent. Handlar om en man som dog på Irland 2009 och som än idag är oidentifierad.

27 klubben. Kända personer har slutit en pakt med en dödsgud. I utbyte mot att bli kända har de gått med på att dö vid 27 års ålder. Jag tänker mig en bok, typ Death Note, där man kan specificera när och hur en person kommer att dö.
Citera
2026-06-12, 13:45
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Operation fishbowl.

Jag börjar bli mer å mer övertygad om att dessa film/serie makare bara vill få oss att tro det är deras fantasier som dom fått ner på papper sen filmat.. Men jag tror det hämtas från verkligheten. Ta bara under the Dome, inte helt omöjligt att det kan vara så.

Tror du är inne på nåt där 👍

Våran atmosfär skulle inte bli långlivad utan ett skal som skyddar, om det nu är vakuum som ligger utanför, vilket jag betvivlar.
Bibeln pratar ju om vatten ovanför himlavalvet, och personligen tycker jag att norrsken ser ut att vara nåt som nåt som rör sig i vatten. Så jag tror att det hade blivit översvämning om dom hade lyckats spränga "fiskskålen".
Citera
2026-06-12, 14:21
Medlem
Estonia.
Bara att regeringen kom med förslag att ”hälla” cement över hela båten bara dagar efter, kändes väldigt panikartat och långt ifrån en bärgning som alla andra tänkte sig och som man borde göra.
Man ville helt enkelt dölja något
Citera
2026-06-12, 15:20
Medlem
AlanGarners avatar
Nej, de bor alla i USA, och för att nå fram till dem så måste du navigera en privat armé och ytterligare en armé av deras assistenter.

Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Bor någon av dessa 8 i sverige? Namn och adress tack.
Citera
2026-06-12, 15:25
Medlem
AlanGarners avatar
En snabb faktakoll visar att det du säger inte stämmer. Beslutet att inte bärga Estonia togs tre månader efter förlisningen. Arbetet med att övertäcka Estonia påbörjades 20 månader efter förlisningen men avbröts snart eftersom bolaget som skulle göra övertäckningen varnade för att havsbotten skulle ge vika av tyngden och bryta sönder vraket. Så vraket är inte övertäckt, men det är förbjudet att dyka där eftersom det är en officiell gravplats.

Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Estonia.
Bara att regeringen kom med förslag att ”hälla” cement över hela båten bara dagar efter, kändes väldigt panikartat och långt ifrån en bärgning som alla andra tänkte sig och som man borde göra.
Man ville helt enkelt dölja något
Citera
2026-06-12, 15:40
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Nej, de bor alla i USA, och för att nå fram till dem så måste du navigera en privat armé och ytterligare en armé av deras assistenter.

Roger that Alan.
Citera
2026-06-12, 15:54
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Att Corona skapades i ett laboratorium.

Denna ljusa mexarlager smakar för illa för ha skapats i ett bryggeri.

Vi är själva livslångt aficionados av riktig blond lager och Corona Extra Premium är en styggelse.

Corona Corporation har listigt spridit story-telling-myten om att det tillkom på arbetarrörelsens dag 1:a maj år 1925 i bryggeriet Cervecería Modelo. Som Syndickalister borde lyft fram: Var det svartfötter som bryggde?

Hah! Detta utspädda vatten med bismak av hö kan inte vara skapat av bryggare. Att folk dricker det är ett underbetyg till mänskligheten.
Citera
2026-06-12, 16:02
Medlem
AlanGarners avatar
Inget konstigt, det är såklart de åtta rikaste männen i världen jag talar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Roger that Alan.
Citera
2026-06-12, 16:26
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Inget konstigt, det är såklart de åtta rikaste männen i världen jag talar om.

Yes pengar är makt.
Citera
2026-06-12, 16:35
Medlem
Ingen. Är noga med att hålla mig till vetenskap och verifierade fakta. Allt annat är bara löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in