Citat:
Ursprungligen postat av
Stenballe
Jo, jag är en av de där korkskallarna som enligt konspirationsteoretikerna skulle vara död inom tre månader då jag tog vaccinet.
Oj, jag lever fortfarande!
Dottern, som enligt "teorierna", skulle bli steril efter vaccinationerna har fått två friska barn efter sina sprutor.
Hur har det gått till?
Sättet du svarar på visar hur naivt du tänker.
Du jämställer mer eller mindre samtliga konspirationsteorier med flat earth-teorin.
Det finns betydligt "värre" konspirationsteorier, men den är väl mest känd efter chemtrails och några andra.
Det finns konspirationsteorier med större eller mindre sannolikhet.
Att det fanns en konspiration runt Kennedy-mordet t.ex. Det är ju inte direkt ett otroligt scenario.
Ditt sätt att utesluta att covid-vaccin skulle utgöra en fara för allmänheten är ju rent anekdotisk. Sedan är det inte en teori jag själv anser vara bekräftad, men om man hade som syfte att decimera mänskligheten är ju det bästa sättet att göra det långsamt och subtilt. Skulle alla som tar vaccinet bli sterila hade det ju varit uppenbart. Man vill ju koka grodan långsamt. Vill upprepa att jag själv betvivlar detta scenario, men ditt sätt att avslå det hela är inte så genomtänkt.