2026-06-12, 13:27
Medlem
Pinnzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det finns ju även en eventuell psykologisk aspekt i det hela… den att det verkar kunna vara lite kittlande för vissa män att spela lite… ska vi kalla det för tysk roulette?

Det kan ju finnas en viss spänning i att spruta på med slangen och se om det finns bläck i pennan. Så att säga.

De killarna tycker jag kan åka till Tyskland och ligga med sexdockor.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sexdockor-lockar-nya-kunder-i-tyskland-bordell-satsar-pa-ai-och-vr

Om de inte vill vara pappor så klart.
Citera
2026-06-12, 13:47
Medlem
Jag förstår inte riktigt frågeställningen?
Om man bara ser till att trycka in kuken i det bakre hålet så är ju risken för barn rätt minimal.

Älskar ONS...
Citera
2026-06-12, 14:10
Medlem
Pinnzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoTorsten
Jag förstår inte riktigt frågeställningen?
Om man bara ser till att trycka in kuken i det bakre hålet så är ju risken för barn rätt minimal.

Älskar ONS...

Skyddar inte mot sjukdomar dock.
Citera
2026-06-12, 14:46
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnz
Jag tror du har missuppfattat. Jag skulle aldrig ha oskyddat sex med någon jag inte känner alls/känner väldigt lite. Ett oönskat barn vore en mardröm. Men om det skulle hända så skulle jag tillskillnad från en kille välja att göra abort.

Förutom graviditets risken så vill jag inte få klamydia heller eller hiv.
Då är nog kondom lämpligt eller lär känna partnern före sex så går det nog bra om hon har skydd.
Citera
2026-06-12, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PinkRazz
Det blir bättre, eller värre kan man säga. Visade sig att hon hade en break med sin nya kille, eller ja ensidig break kanske man kallar det heh. För hon dumpade honom efter att hon blivit gravid med exet lol.
Bästa i hela storyn är att hon dolde graviditeten för den nya killen (eh nya exet?), tills hon hade passerat gränsen då det är mera safe, så cirka 3 månader eller så. Den killen lär ju ha fått en chock, minst sagt.
Jävlar vilken soppa. Hoppas allt gått bra för dom trots allt. Och fan vad vidrigt att inte informera om ifall man har herpes innan man har sex med någon. Vilket jävla svek och respektlöst.
Citera
2026-06-12, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Verkar inte helt okomplicerat. Googlar fram detta: Ja, det går att ångra en vasektomi (manlig sterilisering) genom en mikrokirurgisk operation som kallas refertilisering. Ingreppet är dock omfattande, kostsamt (ca 40 000–60 000 kr) och utförs främst av privata aktörer. Chansen att återfå fertiliteten minskar ju längre tid som har gått sedan steriliseringen.

Fast hittade också detta - låter faktiskt bra: Om en reversering misslyckas eller om det har gått väldigt lång tid, finns det goda möjligheter att ta ut spermier direkt från testiklarna för provrörsbefruktning (IVF).
Hade ingen aning om att det var så dyrt att operera sädesledarna.
Tror dom började med den sista varianten du nämner så sent som på 90-talet.

Citat:
Det går också utmärkt att frysa in sina spermier (innan ingreppet förstås) om man efter en vasektomi vill ha barn.
Om jag hade gjort en vasektomi hade jag fryst in spermier även om jag redan fått barn eller också bestämt mig för att inte skaffa barn.
Man vet aldrig vad som sker i livet. Och hellre det säkra före det osäkra.

Citat:
Ursprungligen postat av BananaChiquita
Bra att göra före man är 40 för att undgå defekter på fostret
Riskerna ökar såklart med åldern och det beros även på gener och levnadsvanor.
Sen att du är bitter och sprider dynga är en annan femma.
Tycker du även att kvinnor ska operera ut livmodern innan 40?
Citera
2026-06-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte

Om jag hade gjort en vasektomi hade jag fryst in spermier även om jag redan fått barn eller också bestämt mig för att inte skaffa barn.

Det låter klokt! Frysning och förvaring behöver inte nödvändigtvis bli dyrare än ett liv av p-piller, spiralinsättningar och gynekologbesök.
Citera
2026-06-12, 16:10
Medlem
Carpedijems avatar
Jag har knullat ett hundratal brudar och det är sällan jag använder kondom. Högt räknat är det kanske 30% skyddat sex. Aldrig fått någon sjukdom och gjorde en tjej gravid en gång (enligt hennes utsago). Annars har jag klarat mig bra.

En gång hade jag sex med en brud där kondomen gick sönder. Märkte inget förens efter jag kom i henne. Och hon började direkt prata om att hon ville behålla barnet ifall hon blev gravid. Åkte hem till henne dagen därpå med ett ”dagenefterpiller” och bad henne svälja den framför mig.

Efteråt har jag funderat på om hon hade gjort något med kondomen. För de brukar ju sällan gå sönder..
Citera
2026-06-12, 16:21
Avslutad
Citat:
Det låter klokt! Frysning och förvaring behöver inte nödvändigtvis bli dyrare än ett liv av p-piller, spiralinsättningar och gynekologbesök.
Att frysa ägg är rätt dyrt. Såg en reklam om det. Utöver det ska man genomgå en hormonell behandling innan man plockar ut äggen.
Tror generellt att det är billigare och mer enkelt för män med den biten.
Citera
2026-06-12, 17:41
Bannlyst
Citat:
Hade ingen aning om att det var så dyrt att operera sädesledarna.
Tror dom började med den sista varianten du nämner så sent som på 90-talet.

Riskerna ökar såklart med åldern och det beros även på gener och levnadsvanor.
Sen att du är bitter och sprider dynga är en annan femma.
Tycker du även att kvinnor ska operera ut livmodern innan 40?
Hur menar du nu? Att män över 40 bär på genmuterade spermier är fakta. Det är tiden som avgör hur hårt muterade de är
Citera
2026-06-12, 17:54
Medlem
Tomtekukars avatar
Ansvaret i hookup culture ligger på båda parter. Att skylla på "manosfären" eller kalla killar för neandertalare löser ingenting. Det är två vuxna människor som fattar ett gemensamt beslut i stunden, och båda bär konsekvenserna.

Skillnaden mot tidigare generationer är att vi nu har fler verktyg, mer information och absolut noll ursäkter. Piller, spiral, kondom, dagefterp-piller, vasektomi, arsenalen är komplett. Om ingen av parterna tar ansvar för skyddet är det inte samhällets fel, inte manosfärens fel, inte porrindustrins fel. Det är två individer som aktivt väljer att inte hantera sin egen situation.

Det intressanta är att diskussionen nästan alltid landar i att mannen är den ansvarslöse. Men i en ONS-situation där ingen tar upp skydd är det lika mycket ett svek från den andra parten. Vuxna människor skyddar sig själva. Man överlåter inte ansvaret för sin egen kropp och sina egna livsval åt någon annan. Vi måste sluta infantilisera vuxna människor baserat på kön. Ansvar är inte genuskodat.

Att vara "nyfiken på hur de tänker" är sympatiskt, men svaret är enkelt: de tänker inte alls, oavsett kön.
Citera
2026-06-12, 17:59
Medlem
Citat:
Att frysa ägg är rätt dyrt. Såg en reklam om det. Utöver det ska man genomgå en hormonell behandling innan man plockar ut äggen.
Tror generellt att det är billigare och mer enkelt för män med den biten.

Ja, jag menade frysning av spermier. Att plocka ägg är som du säger lite mer omständligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in