2026-06-12, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
”Du är en clown som tror Sverige är ett seriöst landslag”.

Tack för att du bekräftar min poäng att du började följa fotboll under Messi och Ronaldo-pandemin.

Du är en fotbollscharlatan som började följa fotboll 2010.

Du bevittnade aldrig Maradona i VM 90, Romario VM 94 eller Zidane och Ronaldo i VM 98.

Försök leka att du är fotbollskunnig.

Du lurar ingen utav oss.

Enda gången du får uppleva dina fotbollsidoler är genom TV-rutan på en regnig sunlog tisdagskväll med Jonas Olsson och Erik Niva i studion.

Vad har Maradona, Romario eller Zidane med dagens fotboll att göra? Du stärker bara ditt argument att du har noll koll på dagens fotboll.

Och ja, Sverige är inget seriöst landslag. Kolla bara senaste två åren.

Norge spelade utan Håland och Ödegaard och kunde och borde gjort minst 5-6 mål för någon vecka sedan, Grekland gjorde vad de ville på Strawberry.

Men okej, cooling, due 60+ och har sett Maradona och andra pensionärer och därför är Sverige ett seriöst landslag och Kanada/Bosnien är blåbärsnationer trots att all statistik visar upp att de är bättre än Sverige

Älskar ditt argument om straffarna mellan Bosnien och Italien som du tydligen kollade på, tog 10 omgångar för att sätta en straff? Första straffen utav Bosnien gick in i mål direkt men men, du kan din fotboll eftersom du såg Maradona i VM 90!!!!

Du är så oerhört dum
2026-06-12, 13:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Vad har Maradona, Romario eller Zidane med dagens fotboll att göra? Du stärker bara ditt argument att du har noll koll på dagens fotboll.

Och ja, Sverige är inget seriöst landslag. Kolla bara senaste två åren.

Norge spelade utan Håland och Ödegaard och kunde och borde gjort minst 5-6 mål för någon vecka sedan, Grekland gjorde vad de ville på Strawberry.

Men okej, cooling, due 60+ och har sett Maradona och andra pensionärer och därför är Sverige ett seriöst landslag och Kanada/Bosnien är blåbärsnationer trots att all statistik visar upp att de är bättre än Sverige

Du är så oerhört dum

Du är den enda dumma här som tror att Kanada eller Bosnien kan ta sig någonstans i detta VM.

De är två blåbärsnationer inom fotbollen.

Du bara bekräftar min poäng gång på gång genom att påstå något annat.

Enda anledningen varför Bosnien är i VM är för att Italien är horribelt usla och ändå lyckades Bosnien göra mål på dem på 120 minuter på Bosniens egen hemmaplan.

Hade Italien hade varit Materazzi,Totti,Chellini osv Italien så hade Bosnien blivit totaltknullade i playoffen.

Att du nämner en avdankad 40-årig Dzeko som var relevant för 10 år sedan som Bosniens största hot gör bara dig själv till åtlöje.
Senast redigerad av Johan201 2026-06-12 kl. 14:01.
2026-06-12, 14:02
Medlem
Citat:
Du är den enda dumma här som tror att Kanada eller Bosnien kan ta sig någonstans i detta VM.

De är två blåbärsnationer inom fotbollen.

Du bara bekräftar min poäng gång på gång genom att påstå något annat.

Att du nämner en avdankad 40-årig Dzeko som var relevant för 10 år sedan som Bosniens största hot gör bara dig själv till åtlöje.

Spännande att två blåbärsnationer är bättre än Sverige, jäklar vad Sverige har sjunkit, de är korpennivå då?

Vart har jag skrivit att de ska göra något märkvärdigt i detta VM?

Jag svarade enbart på ditt inlägg att det är samma underhållningsnivå som någon div 4 match, därav nämnde jag Dzeko etc.

Och jag skrev inte att Dzeko är Bosniens största hot, men vad ska man förvänta sig av en 60åring som fortsatt tänker på Maradona? Det är dags att hänga med lite i utvecklingen gubben

Btw, Dzeko var i startelvan i CL finalen för tre år sedan med sitt Inter mot City, men det har du inte heller koll på gubben då du skriver att han var relevant för 10 år sedan

Du kan inget om fotboll!!
Senast redigerad av Sherlockholmes1989 2026-06-12 kl. 14:06.
2026-06-12, 14:06
Avstängd
Citat:
Spännande att två blåbärsnationer är bättre än Sverige, jäklar vad Sverige har sjunkit, de är korpennivå då?

Vart har jag skrivit att de ska göra något märkvärdigt i detta VM?

Jag svarade enbart på ditt inlägg att det är samma underhållningsnivå som någon div 4 match, därav nämnde jag Dzeko etc.

Och jag skrev inte att Dzeko är Bosniens största hot, men vad ska man förvänta sig av en 60åring som fortsatt tänker på Maradona? Det är dags att hänga med lite i utvecklingen gubben

Din logik är för de tog mer poäng i sin grupp så gör det automatisk de är bättre än Sverige.

Om Senegal slår Frankrike är Senegal automatiskt bättre än Frankrike enligt dig.

Bara för Fifa 2017 på playstation har sagt att det är så.

Ironin när du påstår att folk kan inget om fotboll.

Återigen visar du ditt överlägsna fotbollsöga .

Håll dig till cricket eller innebandy framöver.

Fotboll är verkligen inte din sport.

Fotbollens historia började inte 2010 pga Messi eller Ronaldo.

Dags för dig läsa på om den innan du återkopplar till mig.
Senast redigerad av Johan201 2026-06-12 kl. 14:12.
2026-06-12, 14:12
Medlem
Citat:
Din logik är för de tog mer i sin grupp så gör det automatisk de är bättre än Sverige.

Om Senegal slår Frankrike är Senegal automatiskt bättre än Frankrike enligt dig. Bara för Fifa 2017 på Ps har sagt att det är så.

Ironin när du påstår att folk kan inget om fotboll.

Återigen visar du ditt överlägsna fotbollsöga .

Håll dig till cricket eller innebandy framöver.

Fotboll är verkligen inte din sport.

Om man tar 15 poäng mer än Sverige i en tuffare kvalgrupp och sedan slår ut nationer som är mycket bättre rankade än Sverige så är man väl bättre? Man kan säkerligen argumentera för båda sidorna men det är inga blåbärsnationer.

Men okej, Dzeko var relevant för 10 år sedan enlig dig trots att han spelade CL final för tre år sedan och det tog 10 omgångar att sätta en straff enligt dig men i verkligheten så blev det mål på första straffen Så kunning är du, du bara säger random saker = du kan inget om fotboll.

Men juste, du såg Maradona VM 90, har du problem med knäna kanske? Du bör väl vara typ 70 nu? Jag förstår att det är tufft att hålla koll på det digitala
2026-06-12, 14:16
Avstängd
Citat:
Om man tar 15 poäng mer än Sverige i en tuffare kvalgrupp och sedan slår ut nationer som är mycket bättre rankade än Sverige så är man väl bättre? Man kan säkerligen argumentera för båda sidorna men det är inga blåbärsnationer.

Men okej, Dzeko var relevant för 10 år sedan enlig dig trots att han spelade CL final för tre år sedan och det tog 10 omgångar att sätta en straff enligt dig men i verkligheten så blev det mål på första straffen Så kunning är du, du bara säger random saker = du kan inget om fotboll.

Men juste, du såg Maradona VM 90, har du problem med knäna kanske? Du bör väl vara typ 70 nu? Jag förstår att det är tufft att hålla koll på det digitala

Jag har upplevt mer fotboll live under en 10 års period än vad du kommer göra under hela din livstid.

Och det är inte ens hälften utav mina levnadsår då jag har följt fotbollen.

”Du kan inget om fotboll” du projicerar häftigt där.
Du har noll kredibilitet att uttala dig.

Enda gången du får uppleva dina fotbollsidoler är genom FIFA tv-spel.

Du är en totalt fotbollsanalfabet.

Du bekräftade det genom dina påstående.

Igen, fotbollen startade inte 2010 med vuvuzelan.
Läs på om fotbollens historia innan du uttalar dig.
Senast redigerad av Johan201 2026-06-12 kl. 14:20.
2026-06-12, 14:24
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Bosnien har tydligen tre svenskar i laget.

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/fotbolls-vm-herr/bosniske-profilen-for-mig-ar-de-redan-varldsmastare
Svenskar?! Bosniaker som sugit Moder Sveas spenar i årtionden.
2026-06-12, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Man får hoppas svt gör ett bättre jobb med denna invigning att iaf visa den och inte ha reklam varenda 10e minut som tv4 hade

Fan otroligt

Reklamen är minsta problemet enligt mig. Det STORA problemet med TV4:s VM-studio är hur politiserad den är. Vänster-PK-trams hela tiden. "Dumma Trump", "Dumma FIFA", "Alla i hela världen ska få resa in i länderna oavsett tidigare domar". Olof Lundh stod och höll en 10-minuters monolog om att Trump ville ha Grönland.

Låt det vara en fotbollsfest för helvete, TV4! Ni kör anti-Trump i Nyhetsmorgon, Nyheterna, Nyhetsdagen och alla dokumentärer. Det räcker.
2026-06-12, 14:26
Medlem
är det inte så att det är ovanligt många matcher i årets vm?

då kan man ju skippa dom man inte vill se, enkelt.

tillbaka till ämnet: är det inte så att en av kanadas bästa spelare alphonso davies är skadad inför denna match?

tror inte man ska underskatta bosnien, det känns som ett segt lag

vet inte ens om man kan prata hemmaplan fördel för kanada? har dom nåt hemmastöd att prata om? inte jämfört med mexiko i alla fall
2026-06-12, 14:26
Medlem
Citat:
Jag har upplevt mer fotboll live under en 10 års period än vad du kommer göra under hela din livstid.

Och det är inte ens hälften utav mina levnadsår då jag har följt fotbollen.

”Du kan inget om fotboll” du projicerar häftigt där.
Du har noll kredibilitet att uttala dig.

Enda gången du får uppleva dina fotbollsidoler är genom FIFA tv-spel.

Du är en totalt fotbollsanalfabet.

Du bekräftade det genom dina påstående.

Igen, fotbollen startade inte 2010 med vuvuzelan.
Läs på om fotbollens historia innan du uttalar dig.

Du kan uppleva hur mycket fotboll du vill, dina uttalanden i just denna diskussion säger att du kan inget. Dzeko var ju relevant för 10 år sedan? Du som kan så mycket om fotboll, kollade du inte på CL finalen? Random fotbollsupporter kollar på finalen iallafall

Jag har spelat på en mycket högre nivå än dig och varit på mycket större matcher, du kan inte gå på bortamatcherna då du är en gamling

Och man behöver inte läsa på om VM90 för att veta att en VM öppningsmatch 2026 är inte samma underhållningsnivå som en division 4 match, men men, du är kanske dement också..
2026-06-12, 14:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Reklamen är minsta problemet enligt mig. Det STORA problemet med TV4:s VM-studio är hur politiserad den är. Vänster-PK-trams hela tiden. "Dumma Trump", "Dumma FIFA", "Alla i hela världen ska få resa in i länderna oavsett tidigare domar". Olof Lundh stod och höll en 10-minuters monolog om att Trump ville ha Grönland.

Låt det vara en fotbollsfest för helvete, TV4! Ni kör anti-Trump i Nyhetsmorgon, Nyheterna, Nyhetsdagen och alla dokumentärer. Det räcker.

Tv4 låter fikusen Edvin Törnblom sitta i tv-studion i matchen mellan Sverige och Tunisien.

Per Lernström och Edvin Törnblom prata fotboll. Precis vad Sverige behöver!
2026-06-12, 14:29
Avstängd
Citat:
Du kan uppleva hur mycket fotboll du vill, dina uttalanden i just denna diskussion säger att du kan inget. Dzeko var ju relevant för 10 år sedan? Du som kan så mycket om fotboll, kollade du inte på CL finalen? Random fotbollsupporter kollar på finalen iallafall

Jag har spelat på en mycket högre nivå än dig och varit på mycket större matcher, du kan inte gå på bortamatcherna då du är en gamling

Och man behöver inte läsa på om VM90 för att veta att en VM öppningsmatch 2026 är inte samma underhållningsnivå som en division 4 match, men men, du är kanske dement också..

Dina division 4 meriter inom fotbollen har ingen som helst tyngkraft.

Du är en fotbollsanalfabet.
Det är sedan länge bekräftat.

”Jag har varit på större matcher än dig” hahahaha försök intala dig själv det. Du är en expert på att lura dig själv.
Senast redigerad av Johan201 2026-06-12 kl. 14:32.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in