2026-06-12, 13:03
Avstängd
KungPungPats avatar
Tappade mobilen i sjön.
Har skaffat ny mobil men nu fungerar inte skippo appen där jag investerade i prenumeration i syfte att kunna navigera till sjöss.

Hur gör man?

Har redan skaffat nytt gmail konto för att Google gör det omöjligt att använda mailen efter man tappat mobil.

Hjälp!
Citera
2026-06-12, 13:11
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Är det Skippo du vill ha hjälp med eller att anlita en dykare för att hämta din tappade telefon? Lite oklart...
Citera
2026-06-12, 13:15
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Är det Skippo du vill ha hjälp med eller att anlita en dykare för att hämta din tappade telefon? Lite oklart...

Det är skippo som jag behöver om jag ska kunna åka.
Dykare är inte ett alternativ men magnetfiske har jag funderat på då mobilen ligger väl där vid bryggan där jag tappade den.
Citera
2026-06-12, 13:21
Avstängd
Connykrims avatar
Logga in på befintlig mail och ladda hem appen.

Alltså knyt telefonen till din gamla mail.

Så enkelt!
Citera
2026-06-12, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Tappade mobilen i sjön.
Har skaffat ny mobil men nu fungerar inte skippo appen där jag investerade i prenumeration i syfte att kunna navigera till sjöss.

Hur gör man?

Har redan skaffat nytt gmail konto för att Google gör det omöjligt att använda mailen efter man tappat mobil.

Hjälp!

ser du mobilen på botten eller är det svart o skitdjupt? är det sistnämnda så kommer du få extremt svårt att hitta den. Jag tappade mina googles när jag simmade (också en upplevelse men en annan slet av dom) dessa sjönk till botten och trots tappra försök av både mig och min vän (vars skämt var sådär lyckat) så hittade vi dom inte. det var endast två meter djupt men svart o dyig botten.
1700 kr åt skogen
Citera
2026-06-12, 13:38
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
ser du mobilen på botten eller är det svart o skitdjupt? är det sistnämnda så kommer du få extremt svårt att hitta den. Jag tappade mina googles när jag simmade (också en upplevelse men en annan slet av dom) dessa sjönk till botten och trots tappra försök av både mig och min vän (vars skämt var sådär lyckat) så hittade vi dom inte. det var endast två meter djupt men svart o dyig botten.
1700 kr åt skogen

Ja det känns ju som att tappad mobil i sjö eller hav är lika bra att glömma direkt och gå vidare.

Så jävla drygt när man fyllt på med internet och köpt skippoprenumerationer men nu verkar det bara som att jag måste betala en gång till för internet och skippo, för varför ska dom låta mig logga in om jag inte ens har mobilen som användes vid registrering. Helt ologiskt att man dom betalande kund inte får tappa mobilen utan att tvingas betala en gång till.
Citera
2026-06-12, 13:41
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ja det känns ju som att tappad mobil i sjö eller hav är lika bra att glömma direkt och gå vidare.

Så jävla drygt när man fyllt på med internet och köpt skippoprenumerationer men nu verkar det bara som att jag måste betala en gång till för internet och skippo, för varför ska dom låta mig logga in om jag inte ens har mobilen som användes vid registrering. Helt ologiskt att man dom betalande kund inte får tappa mobilen utan att tvingas betala en gång till.

Du skaffade alltså nytt mobilnummer? Varför behöll du inte det gamla?
Citera
2026-06-12, 13:54
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du skaffade alltså nytt mobilnummer? Varför behöll du inte det gamla?

Hade ingen mobil att kolla upp det.

Nu har jag återställt gmail kontot men det tar 48 timmar står det.. vilket gör det uppenbart att Google måste bojkottas.
Det verkar som att jag inte kommer in på skippo för att jag loggade in med gmail kontot, dvs Google saboterar långt bortom sitt egna trams.
Citera
2026-06-12, 14:10
Medlem
Citat:
Tappade mobilen i sjön.

Hur gör man?

Hjälp!
Hade den inget simkort?
Citera
2026-06-12, 14:27
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Hade den inget simkort?
Den var ganska tvetydig 😁
Citera
2026-06-12, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
1700 kr åt skogen

Känner igen det där. En gång för många år sedan tappade jag en kniv (som kostat ca 300 kr) från en brygga vid fiske. Hämtade cyklop och dök i ngn timme i det kalla vattnet men hittade den inte. Köpte en "Sea searcher" magnet (för 500 kr). Kniven BORDE ju ligga under bryggan där den fallit ner mellan två plankor... No such luck. "Fiskade" sen under bryggan med nämnda magnet i flera år men lyckades aldrig få upp kniven.
Citera
2026-06-12, 14:57
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Det är skippo som jag behöver om jag ska kunna åka.

Det ordnar sig säkert om de har nåt supportnr du kan ringa!

Lycka till. Skippo är en jävligt bra app för sjön.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in