Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Allt du nämner kan vara sant eller vinklat, men krymper till damm när man tänker på att MP och S la ner Ringhals 1+2 som hade kunnat ge 5 miljarder kronor per år i skatter till Sverige.
Finns även ett bra bibliskt citat "Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga". Jag tror nog du själv försökt tjäna lite pengar på något klurigt sätt de senaste 5-10 åren. Vi ska inte ha politiker som är pedanter eller rädda.
Där håller jag inte med dig. Jag är väldigt emot nedläggningen av Ringhals, men jag tycker inte att hur man för sin politik ska påverka hur accepterat det är med fiffel. Om de rödgröna inte lagt ned ringhals, hade det då vart ok om varje partiledare fick en sommarstuga byggd för skattepengar?
Om Uffe räddat Northvolt, hade han fått ett "get out of jail free"-card då?
Jag tycker inte heller att vi ska ha rädda politiker, men tjänar man så mycket pengar som politiker gör så tycker jag fan att de kan sköta sig ÅTMINSTONE under tiden som de har sitt ämbete.
Sen vet jag inte vad du menar med sant eller vinklat. De exemplen jag nämnar handlar ändå om granskningar gjorda av oberoende media.