Citat:
Ursprungligen postat av
killawife
De tål det, det är ingen fara. Hyresvärdar vill dock inte att man gör denna koppling pga. vattenskador men det beror på att folk använder fel kopplingar och skador faktiskt uppstår pga detta. Det är inte blandarna som går sönder.
Håller inte med här.
Visst visa äldre blandares "pipar" tålde stå under konstant vatten tryck men dom nya gör inte detta, har själv sett dåliga kranar där pipen hoppat av dom är ju bara nerpressade med en klen oring i ett spår.
Sedan finns det säker modeller märken som ev skulle klara trycket men idiotisk chansa.
Sedan borde det vara allmänt känt att sådana vattenskador kan bli enormt dyra att ersätta för hyresgästen speciellt om hen inte har hemförsäkring