2026-06-12, 08:22
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Att förstå bevekelsegrunder för den man diskuterar är viktigt. Jag vill veta varför det är viktigt för dig att lagstifta om hur kvinnor får klä sig.

Du är hopplös och värdelös för utsatta kvinnor. Jag svarar inte igen.
Citera
2026-06-12, 08:24
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad ska jag svara på? Min egen fråga som jag ställde till dig?

Har ställt dig typ tio frågor, du kan ju välja en och se om du kan svara på den utan att försöka framstå som en retard.
Citera
2026-06-12, 08:26
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Men det krävs naturligtvis vaksamhet från samhället. Någon måste t.ex. hålla kolla på, om plötsligt ett antal flickor inte kommer till skolan mer, när slöjförbudet har införts. Då måste ju de hushållen besökas av socialsekreterare, och blir de inte insläppta så måste polishandräckning begäras. För man kan tänka sig att det är de värsta förtryckarna som kommer att försöka hålla sina döttrar, hustrur och systrar inlåsta, om det blir ett sådant förbud.

Jag tror inte att SD kommer att jobba för det som du beskriver. Varför skulle man, man vill ju ha ut alla så fort som möjligt.
Citera
2026-06-12, 08:28
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Vaddå, är inte nazister färre nu i antalet?

Vet vi det?
De som öppet deklarerar sin nazism är det, men vi har ju ingen aning om hur många som sympatiserar med åsikterna men som är kloka nog att inte torgföra dem offentligt.
Citera
2026-06-12, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Men omskärelse av pojkar ska vara tillåtet? Mhm...

Ta på sig en ful mössa = olagligt
Skära av delar av kuken på pojkar = lagligt

Ja för det tillhör inte offentligheten(om du inte tittar jättenoga i gymduschen då).
Vem fan bryr sig om vad folk gör bakom stängda dörrar?
Citera
2026-06-12, 08:30
Medlem
Jag är kritisk mot alla religioner. Tyckte det var bra att antal troende minskade i Sverige. Men sedan kom muslimer, som verkar öka i antal markant. Besöker man vissa orter så kan man tro att man bor i ett muslimskt land. Finns det någon ort kvar där man inte ser kvinnor med slöja? Eller har alla dålig hårdag?

Men jag vill inte att man förbjuder någon klädesplagg, alla måste kunna välja fritt vad man har på sig.
Citera
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Vi är i Sverige, inte Turkiet eller Libyen. En av de bättre aspekterna med Sverige är att vi har en stark yttrandefrihet, i alla fall jämfört med andra europeiska länder. Yttrandefriheten omfattar alla typer av uttrycksmedel inklusive kläder. Syftet med detta förslag är att förbereda och testa befolkningen inför ännu fler begränsningar och restriktioner på vad man får göra och säga, och det kommer självklart gälla långt fler människor än muslimer.

Att SD helt plötsligt har blivit feminister som värnar om muslimska kvinnor, en ideologi som de historiskt har avfärdat som judiskt kommunisttrams, är något som ingen vettig människa tror på. Det verkliga målet är att distrahera befolkningen med konflikter mellan olika grupper inom landet för att sedan kunna rättfärdiga ännu större kontroll och övervakning av befolkningen än vi redan har.

Nej det finns ingen sådan murky agenda hos Sd, det har ni påstått i 30 år nu. Sluta.

Det är ju de muslimska männen och en del kvinnor också, som inte respekterar muslimska kvinnors rätt att klä sig som de själva vill. Då kan ett allmänt slöjförbud bli en kick-start i deras frigörelse. Muslimer är i min erfarenhet mycket pragmatiska. Om en kvinna inte får gå ut utan slöja, och socialbidraget upphör om inte både mannen och hustrun inställer sig personligen på socialkontoret varje månad, så kommer mannen att SLÄPA dit henne. I håret, utan någon dum slöja ivägen...
Citera
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Vet vi det?

Jag vet inte. När nazister brukade marschera förr så var det flera miljoner i typ antal. Idag ser man bara några 100, eller så är resterande nazister kvar bara hatiska muslimer..

Vad får det låga antalet dig att dra för slutsatser? Fungerade förbudet som allting skulle eller inte?
Citera
2026-06-12, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dandygirl
Heja SD. Ut med slöddret. Dom har inte i Sverige att göra. Man tar seden dit man kommer. Hela min släkt vänner barn familjer m m. Vi vägrar gå i kassor där det står slödder med slöja. Om en sån skulle trilla ner på gatan sjuk. Skulle jag bara gå förbi. Sådant pack hjälper inte jag. Hälsar inte på dom. Pratar inte med dom. Min faster var värst. Hon var på Coop o skulle handla o vägra gå i kassan där det satt en med slöja. Hon skrek att slöjan kvinnan skulle utvisas. Det blev rena turbulensen. Men vi hatar dom rejält. Utrota fsnskapen
Och du ändrar inställning till dessa människor direkt, vid ett slöjförbud?
Citera
2026-06-12, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Det är helt rätt. Vi måste göra allt vi kan för att Sverige ska vara en så oattraktiv plats som möjligt för dessa människor. Vi måste även göra halalslakt olagligt.

Exakt!!
Citera
2026-06-12, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingsoffa
Det låter jättefint det du beskriver
Men det i slutändan så handlar det fortfarande att vi tar hit människor som inte respekterar det du beskriver

Hört talas om Karl Poppers toleransparadox?

Hur ökas toleransen genom att staten bestämmer vilka kläder medborgarna har på sig? Har du hört talas om Orwell?
Citera
2026-06-12, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej det finns ingen sådan murky agenda hos Sd, det har ni påstått i 30 år nu. Sluta.

Det är ju de muslimska männen och en del kvinnor också, som inte respekterar muslimska kvinnors rätt att klä sig som de själva vill. Då kan ett allmänt slöjförbud bli en kick-start i deras frigörelse. Muslimer är i min erfarenhet mycket pragmatiska. Om en kvinna inte får gå ut utan slöja, och socialbidraget upphör om inte både mannen och hustrun inställer sig personligen på socialkontoret varje månad, så kommer mannen att SLÄPA dit henne. I håret, utan någon dum slöja ivägen...

Så du menar att SD inte har röstat för alla övervakningslagar och frihetsbegränsningar under senare år, medans de påstår att de inte tillhör etablissemanget?

Ett slöjförbud skulle såklart aldrig följas och skulle inte gå att genomföra utan upplopp. Det är väl just det som är målet dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in