Citat:
Ursprungligen postat av
cudaboy
Närmat mig ett antal privata säljare sista tiden och stött på en del märkligheter: ovilja att uppge registreringsnummer då de fotar så att reg. nummer inte syns. Skick på elektronik, servicebok, kamremsbyte, begynnande skador, skick på AC osv. Ja det fortsätter, det är flummigt och vagt och därför backar jag tidigt. Men det här är en ny upplevelse för mig. Köpte man en bil för 10-20 år sedan var det rätt öppna kort. Oftast. Nu är det mer regel än undantag att det är skumt och vagt. Fenomenet (eller regeln) uppträder oftast på Marketplace men även på Blocket. Finns det utrymme att tråda för icke transparenta privatsäljare på vårt ärade Flashback. Jag skulle välkomna det om det inte redan finns?
Vägrar en säljare att uppge regnr blir han diskad direkt.
Men att begära att säljaren ska uppge begynnande skador är väl lite väl magstarkt!
Att hänga ut säljare man anser inte uppger vissa saker faller väl på sin egen orimlighet?
Felaktig annonser på Blocket är det gott om.
Blocket har vissa förval av texten på annonser för en del bilmärken.
Har kontaktat säljare av t ex Lada Niva där det som standard uppges både ABS och AC trots att det inte finns på äldre modeller.
En annan "Blocketavvikelse" från sanningen är att ALLA Jeep Wrangler, oavsett årsmodell, begåvas med V6-moor, fast det inte kom förens 2007 år modeller.