2026-06-11, 18:39
Medlem
Badassmfokas avatar
Då var det dags igen med ny sionism debatt för Kasselstrand, denna gång mot pingspastorn och programledaren på Riks Josef Barkenbom.

Personligen förstår jag inte riktigt hur Josef tror sig kunna vinna detta efter att ha sett debatten mot Aron Flam om sionism. Även om Josef eventuellt har bra koll på bibeln och att argumentera för sionism på kristen grund tror jag inte han vet hur bra Kasselstrand har koll på bibeln och vad som är sammanhängande när det kommer till kristendom, bibeln och sionism.

Jag vet heller inte om Barkenbom har räknat med att Kasselstrand kommer ta upp talmud och vad de själva skrivit om Jesus osv i efterhand och hur han då i så fall tänkt bemöta det?

Diskutera faktiska debatten och inte vad man tycker om den ena eller andra vore fint.

https://www.youtube.com/watch?v=gLkbwQq3Z5M
Senast redigerad av Badassmfoka 2026-06-11 kl. 19:07.
Citera
2026-06-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Då var det dags igen med ny sionism debatt för Kasselstrand, denna gång mot pingspastorn och programledaren på Riks Josef Barkenbom.

Vem vinner? Personligen förstår jag inte riktigt hur Josef tror sig kunna vinna detta efter att ha sett debatten mot Aron Flam om sionism. Även om Josef eventuellt har bra koll på bibeln och att argumentera för sionism på kristen grund tror jag inte han vet hur bra Kasselstrand har koll på bibeln och vad som är sammanhängande när det kommer till kristendom, bibeln och sionism.

Jag vet heller inte om Barkenbom har räknat med att Kasselstrand kommer ta upp talmud och vad de själva skrivit om Jesus osv i efterhand och hur han då i så fall tänkt bemöta det?
Du får gärna länka till eller åt minstone berätta var. Här är den https://www.youtube.com/watch?v=gLkbwQq3Z5M
Kasselstrand är en haverist, Låt se hur det går.
Citera
2026-06-11, 18:58
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p125
Du får gärna länka till eller åt minstone berätta var. Här är den https://www.youtube.com/watch?v=gLkbwQq3Z5M
Kasselstrand är en haverist, Låt se hur det går.
Haha ja det var klantigt! editade in i TS nu.
Citera
2026-06-11, 19:09
Medlem
AI-2000s avatar
Tänkte precis kika på denna. Kasselstrand blir inbjuden lite överallt nu. Intressant utveckling.
Citera
2026-06-11, 19:31
Medlem
Badassmfokas avatar
Barkenbom var bättre än jag räknat med men blir ändå väldigt svårt för han att vinna detta tänker jag en bit in.
Båda håller hög nivå precis som med förra mot Aron Flam. Högre än det mesta inom svensk politik eller på youtube i min mening.

EDIT: När det börjar gå hett till och de pratar om hur judar ser på kristna och ickejudar osv vinner Kasselstrand stort och Barkenbom visar att han lever i en pingstbubbla och är helt blåst av de judar som varit trevliga mot honom som nyttig idiot och en av deras propagandister.

Även om Barkenbom tidigare också hade ett par svaga citat från kyrkofäder som svar på hur Kasselstrand förklarade kristen sionisms uppkomst och hur den ej har någon plats i kristen historia så vann Kasselstrand även stort där.

Samt när Barkenbom sa att Kasselstrand håller på att bli muslim kom det klockrena svaret att pastorn snarare blir jude innan Kasselstrand blir muslim.
Senast redigerad av Badassmfoka 2026-06-11 kl. 20:08.
Citera
2026-06-11, 19:59
Medlem
Dom debatterar tusen år gamla religiösa historier.

Finns det inget mer konstruktivt att debattera, såsom skattenivåer eller kriminalitet eller födelsetal eller skolresultat?
Citera
2026-06-11, 21:03
Avstängd
Barkenbom avslöjade sig lite för tydligt när han hetsade Kasselstrand att han borde kalla sig själv sionist eftersom han anser att judarna har rätt till ett eget land precis som svenskarna varpå han svarar att nej jag är nationalist och det räcker så.

Kasselstrand la en riktigt grov diss 40 min in som sammanfattar det hela, "du är en judeiserad kristen".

Kasselstrand la ett bra argument om att de kristna varit enade i 1800 år om att det inte finns två olika folk eller nåt och att Barkenbom kör den nyliberala grejen som uppfanns av nån som var populär i frikyrkliga kretsar i USA.

Okej Kasselstrand la en hel del tunga faktum kring judendomen och hur mycket judar förbannar sig varje dag i en bön om att förbanna kristna varpå Barkendom säger att han bara snackar skit.

Kasselstrand förklarar klart och tydligt relationen judar har mot kristna och att den judeokristna relationen är fejk och att judar spottar på kristna etc och att goys betraktas som närmare djuret än juden själv etc.

Kasselstrand var ett monster i denna debatt. En saklig maskin, en rejäl kämpe. Ska fan swisha han. Har 30 min kvar.
Senast redigerad av SkogsMullenss 2026-06-11 kl. 21:14.
Citera
2026-06-12, 00:15
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Obehagligt hur den kristna sionismen likt den som finns i USA har spridit sig till Sverige och etablerat sig här bland riksdagspartierna och våra politiker.
Sverigedemokraterna har blivit infekterade av detta främmande anti-svenska ideologiska giftet, den som inte förstår detta måste vara blind för sanningen.
Gustav Kasselstrand sopade mattan med Barkenbom som framstår som en helt okunnig och övertygad fanatiker i jämförelse med den väldigt allmänbildade och sansade Gustav.
På slutet av debatten så bjuder Josef in Gustav Kasselstrand till ett besök i Israel med Aaron Flam, såg vi precis ett försök till att omvända Gustav Kasselstrand till sionismen?
Det är väl så västerländska ledare och politiker blir omvända till sionismen, man inbjuden till Israel för omskolning, hjärntvätt eller utpressning.
Väldigt obehagligt man kan nästa tolka det som ett hot, då vi alla vet vad som hände med den svenska diplomaten Folke Bernadotte.
Det tog Gustav faktiskt upp i debatten när frågan om tvåstatslösning lyftes, Folke Bernadotte mördades av terrorister av den anledningen.

Can't hassle the kassel, AFS ett riktigt nationalistiskt parti.
Skulle vilja se Gustav debattera med alla mjäkiga riksdagspartiers ledare, det hade blivit en ren utklassning.
Röstar man på SD så röstar man på Israel och Benjamin Netanyahu, man kan inte vara sionist och svensk nationalist samtidigt.
Vi vet redan vad sionisterna har i kikaren för oss goyimer (djur, undermänniskor) så vill man bli behandlad som ett djur och själv anser sig vara det så röstar man på SD.

Hur mycket pengar får RIKS, SD och Josef för att basunera ut Israelisk propaganda till det svenska folket?
Senast redigerad av StormuftinMagda 2026-06-12 kl. 00:35.
Citera
2026-06-12, 11:01
Medlem
Kosminskis avatar
Kristen sionism är en absurd kombination. Sionismen är en sekulär nationalistisk ideologi baserad på etnicitet. Det har ingenting med religion att göra.
Citera
2026-06-12, 20:40
Medlem
Tyckte Kasselstrands poäng var bra/intressant att dessa kristna sionister hela tiden talar om stöd till Israel och judarna. Men judarna eller deras rabbis nämner typ aldrig, eller pratar gott om kristna sionister. Får känslan av att judarna är helt på det klara att dom kristna sionisterna är nyttiga idioter.

Det hela känns som en envägsrelation, dom underkastar sig verkligen judarna och Israel. Men får typ ingenting tillbaks?

Israel har skött det där snyggt och jobbat hårt några decennier med att bjuda ner alla frikyrkopastorer med inflytande till Israel på fina resor. Vi ser nu resultatet ...

Hyser personligen inget hat mot alla judar eller drar dom alla över en kam, men de kristna sionisterna känns förvirrade.
Senast redigerad av devaleva 2026-06-12 kl. 20:43.
Citera
2026-06-13, 19:06
Medlem
GanskaRoligts avatar
En väldigt viktig debatt då den belyser hur sionister hittar på osammanhängande förklaringar för att beskriva sin felaktiga världsbild. Kasselstrand var en lika skicklig debattör som vanligt.

Den kristna sionismen fick sin stora spridning tidigt på 1900-talet när Scofield lanserade ”Scofield Reference Bible”. Enligt mig är det bland annat propaganda för att få kristna att stötta judarnas ockupation av palestiniernas land. Scofield var medlem i Lotus Club och hade starka anknytningar till judiska sionister som exempelvis Samuel Untermyer. Det är alltså judar och dessa ”kristna” som genom kristen sionism sprider sin helt egna tolkningen av vad det står i bibeln.
Citera
2026-06-13, 19:34
Medlem
Styrkelyftares avatar
Gustav Kasselstrand vann debatten. Josef Barkenbom var hetsig, avbröt, fultolkade medvetet och sa emot sig själv vid flera tillfällen. Hans hat gentemot muslimer (och kristna araber för den delen) lyser igenom.

Gustav Kasselstrand argumenterade utifrån logik och de bibliska texterna. Hans moraliska standard var dessutom överlägsen Barkenboms dubbelmoral.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2026-06-13 kl. 19:39.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in