Citat:
Ursprungligen postat av
UTube
JockeyBoy är rikare än Cissi Vallin ;-)
Du vet att Cissi Vallin är god för en kvarts miljard? Eller hennes man i alla fall, och det är ju i praktiken samma sak.
När det gäller Jockiboi får jag däremot inte alls intrycket av att han sitter på några enorma privata tillgångar. Tvärtom tycker jag att mycket tyder på att den bild som förmedlas utåt är betydligt starkare än den ekonomiska verkligheten bakom kulisserna.
Kände du till han förra våren kontaktade Hedin Bil och erbjöd ett samarbete där han skulle göra reklam för dem i utbyte mot en bil? Om man har obegränsat med pengar känns det inte som ett särskilt naturligt upplägg. Enligt uppgift tackade Hedin Bil nej efter att ha övervägt saken internt och kommit fram till att han inte var rätt person att representera varumärket. En jäkla tur för dem!
Samma sak gäller företaget. Jag har tittat på de siffror som finns tillgängliga och ser inte den substans som många verkar förutsätta finns där. Snarare ser jag ett stort glapp mellan den offentliga bilden och den ekonomiska verkligheten.
Jockeyn är inte rik. Kanske inte världens fattigaste heller, men han har inte de pengar som han försöker ge sken av!