2026-06-10, 18:52
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Det är nog tillstörsta delen en känsla av makt och pengarna blir en sorts bonus. Det är lite som med vissa prostituerade som säkert kan landa ett annat yrke men de gillar vad de gör.

Det är i längden lika omständligt att jobba som att gå runt och råna folk.
Citera
2026-06-10, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Så har det alltid varit i åtminstone 90 procent av fallen bara enstaka överfall som skett

Äe , jag håller inte med.
Citera
2026-06-10, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterPartyfuck
Det är nog tillstörsta delen en känsla av makt och pengarna blir en sorts bonus. Det är lite som med vissa prostituerade som säkert kan landa ett annat yrke men de gillar vad de gör.

Det är i längden lika omständligt att jobba som att gå runt och råna folk.

Det vill säga inga rimliga anledningar och därmed förtjänar de årtionden på kåken.
Citera
2026-06-11, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Ingen ursäkt för fortsatt daltande.
Daltandet är huvudanledningen till rånen.

Det tror jag du har ganska svagt sociologiskt stöd för. Det finns länder som avrättar rånare, rån förekommer ändå.
Citera
2026-06-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Det tror jag du har ganska svagt sociologiskt stöd för. Det finns länder som avrättar rånare, rån förekommer ändå.

Ja, det där är en av sosseramsorna som sossarna och de andra dumhuvena älskar att tjata.

Men nu är det så att Sverige erbjuder anständig levnadsstandard till alla,
så det finns inga anledningar till att råna här och därför är det extra oförståeligt och oförlåtligt,
och därför bör straffen för rån vara extra höga i Sverige.

Du kan inte jämföra svenska samhället med t ex iranska samhället, din dumma pajas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in