2026-06-11, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Gör ingen större skillnad ändå. Sverige är kört sen länge.

Nej nej fyfan.
Det gäller att rösta EXTRA hårt nästa gång, för då JÄVLAR ändras allt! Precis som alla de tidigare gånger man röstat superhårt.
Citera
2026-06-11, 10:22
Medlem
Hon säger enbart att det är dom orättvisa utvisningarna som ska stoppas. Dom som bott länge i sverige och gjort allting rätt. Hon vill ändå ha en stram migrationspolitik och hon vill fortsätta att utvisa kriminella.
Citera
2026-06-11, 10:31
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Ja, det är klart att en stram migrationspolitik innebär att även de hundratusentals personer som kom till Sverige 2014-2022 kan bli utvisade igen med nya regler. Exemplet visar på att migrationspolitiken för första gången på lång tid nu har blivit stram. Vill man ändra tillbaka de reglerna är man inte för en stram migrationspolitik.

Vad betyder det för Sverige?

Sköter inte invandrare sig, skall de veta om att de kan bli utvisade.
Citera
2026-06-11, 10:34
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Från debatten mot Jimmie Åkesson:

Jag träffade några killar på stan idag. Fyra av deras skolkamrater har bivit utvisade. Det är resultatet av din politik och som er migrationspolitiska talesperson säger att ni inte hade ändrat på om ni hade haft egen majoritet.

Ja, det är klart att en stram migrationspolitik innebär att även de hundratusentals personer som kom till Sverige 2014-2022 kan bli utvisade igen med nya regler. Exemplet visar på att migrationspolitiken för första gången på lång tid nu har blivit stram. Vill man ändra tillbaka de reglerna är man inte för en stram migrationspolitik.

Vad betyder det för Sverige?

Vilken stram migration? Massinvandringen har fortsatt under tidö.
Citera
2026-06-11, 10:55
Medlem
Vilken strama migration? Under Tidös "paradigmskifte" har det kommit lika många varje år som det gjorde när SD kom in i riksdagen 2010.

Med S och MP och V blir det förmodligen samma "strama" migration som Tidö och SD har lyckats åstadkomma.

Det enda som kommer bli skillnad är att myglarkungen Kristersson och myglarprinsen Åkesson inte kan parasitera på statskassan i lika stor utsträckning och att näringslivet inte har en knapptryckarregering som säljer ut statens tillgångar och pissar sjuka, fattiga och arbetslösa i munnen.
Citera
2026-06-11, 10:59
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
Hon säger enbart att det är dom orättvisa utvisningarna som ska stoppas. Dom som bott länge i sverige och gjort allting rätt. Hon vill ändå ha en stram migrationspolitik och hon vill fortsätta att utvisa kriminella.

De kriminella blev ju inte utvisade under sossarna. De förblev kvar i landet, och sossarna var passiva till det. Högern försöker åtminstone få igång utvisningarna.

Detta val känns som att välja mellan pest och kolera.

Stödja högern som gör rätt mot brottsligheten och migranterna, men då acceptera att onda miljardärer köper upp Sverige.

Eller stödja vänstern, som kommer öka brottsligheten och migrationen, men plocka de onda miljardärerna på mer skatt vilket gynnar välfärden.

Det är ett förbannat svårt val. Jag vacklar mellan S och SD.
Senast redigerad av Din-gamla-mamma 2026-06-11 kl. 11:02.
Citera
2026-06-11, 11:01
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trucker.Calzone
Vilken strama migration? Under Tidös "paradigmskifte" har det kommit lika många varje år som det gjorde när SD kom in i riksdagen 2010.

Har du källa på det? Jag vet inte om du har rätt eller fel nämligen. Posta gärna länk varifrån du fått din uppfattning.
Citera
2026-06-11, 11:11
Medlem
Var jag har fått min uppfattning? Det är fakta lilla vännen.

2010: 98 801

2023: 94 514
2024 116 197
2025: 89 434

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/invandring-till-sverige/#Timeline
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Har du källa på det? Jag vet inte om du har rätt eller fel nämligen. Posta gärna länk varifrån du fått din uppfattning.
Citera
2026-06-11, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
De kriminella blev ju inte utvisade under sossarna. De förblev kvar i landet, och sossarna var passiva till det. Högern försöker åtminstone få igång utvisningarna.

Detta val känns som att välja mellan pest och kolera.

Stödja högern som gör rätt mot brottsligheten och migranterna, men då acceptera att onda miljardärer köper upp Sverige.

Eller stödja vänstern, som kommer öka brottsligheten och migrationen, men plocka de onda miljardärerna på mer skatt vilket gynnar välfärden.

Det är ett förbannat svårt val. Jag vacklar mellan S och SD.

S har ändrat på sig säger dom själva, att dom insett att en stram migration är vad folket vill ha och det kommer dom att stå fast vid. Sen är jag ju inte dummare än att jag fattar att alla politiker lovar en massa och håller inte hälften. Både höger och vänster dvs. Men jag ser mer nackdelar med att behålla högern så jag röstar vänster.
Citera
2026-06-11, 11:18
Medlem
Twitterturkens avatar
Det här är bara teater från båda sidorna, massinvandringen har fortsatt under Tidölagets tid vid makten.
Cirka 100 000 invandrare per år har det varit konstant sedan ungefär 2015.

Oavsett vilken "sida" som vinner i höst så kommer invandringen fortsätta.
Svenskar SKA bli minoritet i sitt eget land, det har redan bestämts i högre instans och går inte att rösta bort.
Citera
2026-06-11, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Nej nej fyfan.
Det gäller att rösta EXTRA hårt nästa gång, för då JÄVLAR ändras allt! Precis som alla de tidigare gånger man röstat superhårt.
Så är det. Man måste vara bra inrutad i sin egna bubbla om man tror demokrati är en riktig sak.
Citera
2026-06-11, 11:29
Avstängd
Citat:
Vad är länge? Är det 3 år, 5 år eller 10 år?

Har det ingen betydelse om personerna har asylskäl eller inte har det?

Tycker det är asylskäl som ska räknas! Är det tryggt i hemlandet och man inte försörjer sig och sin släkt här så ska man flytta hem. Även vid brottslig verksamhet. Man ska informeras om reglerna från början o vill man inte följa dom så bye bye.
Läste om han som nu åkte dit 3e ggn för våldtäkt. En av gångerna på en minderårig. Han utvisades inte pga att han då skulle tvingas göra militärtjänstgöring i sitt hemland. Och?? Antar att det var därför han flydde o då får man ju sköta sig. Annars kan han åka tillbaka till militären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in