Socialakrobater - borde vara mer än balans eftersom dessa jobb har getts till folk som inte
gått ut Sopis. Idag sker mycket på bemanning med debiteringar 850-1,100 kr tim.
Ekonomer - superöverskott pga utbildning en masse - varför ger man inte jobb till fler
och eller mot lägre löner
Jurister - massor med utbildade med olika typer av examan - affärjuridiska - master - o jur kand.
Lönerna borde gå ner kraftigt. Advokater har sina statliga taxor - men utanför detta då. Dvs väldigt
många har TVÅ val - jobba med annat eller starta juridisk byrå, vilket många gör eftersom deet är
enda möjligheten att få jobba med det man är utbildad för. En del lever hyggligt gott eller bra - andra
lever ur-hand-i-mun.
Så varför konkurrerar juristerna/juridiska byråerna inte ut adovokaterna - eller mer får dem att kraftigt sänka sina arvoden? Jerimie Johansson från Stance har tydligen väldigt höga debiteringar - likaså Wargh med fd chefsjuristen Henric Einarsson från RiVe. O då kommer frågan - får de några volymer på jobb.
Likaså borde rena bokföringsjobb gå att köpa billigt eftersom det är extremöverskott på ekonomer. När det gäller marknadsföringsekonomer blir det naturligtvis annorlunda eftersom de kan sättas på rena provisionsjobb o de som Drar-IN mycket pengar är värda guld för sina arbetsgivare/uppdragsgivare.
Sverige har en väldigt hög arbetslöshet jfrt med andra västländer o den skulle nog vara mer eller mindre det dubbla utan skattefinansierade jobb som vårdsvängen o rehabiliteringssvängen. Det nya o rätt unika är att det är inom akademiker o s k manschettyrken som arbetslösheten har ökat kraftigt.
Gissningsvis är sedan något år tillbaka även arkitektbranchen undersysselsatt
gått ut Sopis. Idag sker mycket på bemanning med debiteringar 850-1,100 kr tim.
Ekonomer - superöverskott pga utbildning en masse - varför ger man inte jobb till fler
och eller mot lägre löner
Jurister - massor med utbildade med olika typer av examan - affärjuridiska - master - o jur kand.
Lönerna borde gå ner kraftigt. Advokater har sina statliga taxor - men utanför detta då. Dvs väldigt
många har TVÅ val - jobba med annat eller starta juridisk byrå, vilket många gör eftersom deet är
enda möjligheten att få jobba med det man är utbildad för. En del lever hyggligt gott eller bra - andra
lever ur-hand-i-mun.
Så varför konkurrerar juristerna/juridiska byråerna inte ut adovokaterna - eller mer får dem att kraftigt sänka sina arvoden? Jerimie Johansson från Stance har tydligen väldigt höga debiteringar - likaså Wargh med fd chefsjuristen Henric Einarsson från RiVe. O då kommer frågan - får de några volymer på jobb.
Likaså borde rena bokföringsjobb gå att köpa billigt eftersom det är extremöverskott på ekonomer. När det gäller marknadsföringsekonomer blir det naturligtvis annorlunda eftersom de kan sättas på rena provisionsjobb o de som Drar-IN mycket pengar är värda guld för sina arbetsgivare/uppdragsgivare.
Sverige har en väldigt hög arbetslöshet jfrt med andra västländer o den skulle nog vara mer eller mindre det dubbla utan skattefinansierade jobb som vårdsvängen o rehabiliteringssvängen. Det nya o rätt unika är att det är inom akademiker o s k manschettyrken som arbetslösheten har ökat kraftigt.
Gissningsvis är sedan något år tillbaka även arkitektbranchen undersysselsatt