2026-06-10, 09:50
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
? Hur gick det förresten med de skjutna FBI agenterna?
Jag har för mig att det var döda cia agenter på Frankfurts gator han såg.
Och att cia direktör Gina haspell kidnappats och bortförd till Guantanamo för förhör och tortyr
Citera
2026-06-10, 09:53
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Jag sätter min badboll på att det sker nämnvärt valfusk i USA.
Kolla deras identifikationskrav!

https://en.wikipedia.org/wiki/Voter_identification_laws_in_the_United_States

14th amendment in the US constitution.
Avser poll tax.

Det fanns ett lagförslag kallat HR1 som ger alla väljare ett röstkort med id knutet till deras SSN , republikanerna röstade ner det eftersom (citat Trump) "a Republican will never win again"
Citera
2026-06-10, 12:56
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
14th amendment in the US constitution.
Avser poll tax.

Det fanns ett lagförslag kallat HR1 som ger alla väljare ett röstkort med id knutet till deras SSN , republikanerna röstade ner det eftersom (citat Trump) "a Republican will never win again"
För att den försökte pusha igenom att ha mindre krav på vad som är ID eller inte samt mindre säkerhet.

Men det verkar folk mystiskt nog inte nämna. Konstigt...
Citera
2026-06-10, 13:00
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Jag antar att MAGA innebär att man förkastar verkligheten varje gång en republikan förlorar ett val. Så denna tråd är i sin ordning.

Det är svårt att tro att Spencer pratat förlorade trots att han saknar erfarenhet och ställde upp i ett val där demokraterna har ett starkt fäste.

Ah well, nixter kan säkert tala om för oss varför judiska rymdsatelliter och hur döda cia agenter på Frankfurts gator bidragit till hans förlust.
Argumentet är inte om att man förlorar väl.

Skulle du kunna förklara varför det blir en 180 i vem av två olika demokrat kandidater som för röster i just poströstning? Värt att nämna att hon som nu plötsligt tog över förlorade i sitt eget distrikt.

Så trots att en demokrat kandidat fick flest röster överlag så bestämde sig en stor majoritet av dom som röstar via post att rösta på den andra demokrat kandidaten och ge helt emot tidigare röst mönster.
Citera
2026-06-10, 13:30
Medlem
stilichos avatar
Citat:

Jag har aldrig hört talas om det lagförslaget. Kan du hänvisa till mer information om det?

Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
Så trots att en demokrat kandidat fick flest röster överlag så bestämde sig en stor majoritet av dom som röstar via post att rösta på den andra demokrat kandidaten och ge helt emot tidigare röst mönster.

Det är väl inget konstigt att olika demografiska grupper både röstar på olika kandidater och röstar på olika sätt. Till exempel är det välkänt att höginkomsttagare, det vill säga folk med viktiga arbeten, poströstar mer än andra. Och höginkomsttagare röstar givetvis på andra kandidater än normalinkomsttagare.
Citera
2026-06-10, 15:58
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Jag har för mig att det var döda cia agenter på Frankfurts gator han såg.
Och att cia direktör Gina haspell kidnappats och bortförd till Guantanamo för förhör och tortyr
Ah… Kan du bekräfta detta Nixter? Och berätta samtidigt hur det går med åtalet mot Obama!

Men on topic, så är det ju så att både röstningsprocedurer och folkbokföring i USA kan verka primitiva för en europé, och det här har inte bara att göra med att du är så ett sånt otroligt stort land. Däremot så är det nog inte särskilt lätt att röst fuska i Significant skala genom att så att säga lägga till röster eller liknande. Däremot finns det ju saker att fundera över båda partierna har tricket en del när det gäller valkretsindelningen och som bekant gjorde ju president Trump mycket grova försök till valfusk efter presidentvalet som han förlorade mot Joe Biden.
Var det beträffade här med legitimation tvång så är det faktiskt så att alla röstande inte behöver visa legitimation vid röstning i Kalifornien men är det minsta oklarhet så får man göra det. Det är också så om jag fattat rätt att man uppvisar legitimation vid registreringen för röstning. Så den gode ni har inte några belägg egentligen för sina fantasier!
Senast redigerad av Clodius 2026-06-10 kl. 16:02.
Citera
2026-06-10, 19:29
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Hur kom det sig att de inte använde samma upplägg 2024?

Har du svårt att finna svaret rekommenderar jag en till i Frankfurtservern så finner du säker detta.

Maskinerna i borgmästarvalet fungerar ej på samma sätt som många maskiner 2020 (eller under Dominion Voting Systems alt Smartmatic)..

Los Angeles County använder röstningsmaskiner, men inte på det sätt som många inkl Handflatan tänker sig med helt elektroniska röster.

..Sedan 2020 använder länet systemet VSAP (Voting Solutions for All People). Väljaren gör sina val på en pekskärm, men systemet skriver sedan ut en pappersröst som kan granskas av väljaren innan den skannas och räknas. Det finns alltså en fysisk papperskopia som används för kontroll och omräkningar.

Fusket skall därför enklast ske genom poströster, miljoner av dem. Los Angeles har ca 5.74 miljoner röstberättigade och man har skickat ut ca 5.7miljoner poströstsedlar.
Citera
2026-06-10, 19:38
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Maskinerna i borgmästarvalet fungerar ej på samma sätt som många maskiner 2020 (eller under Dominion Voting Systems alt Smartmatic)..

Los Angeles County använder röstningsmaskiner, men inte på det sätt som många inkl Handflatan tänker sig med helt elektroniska röster.

..Sedan 2020 använder länet systemet VSAP (Voting Solutions for All People). Väljaren gör sina val på en pekskärm, men systemet skriver sedan ut en pappersröst som kan granskas av väljaren innan den skannas och räknas. Det finns alltså en fysisk papperskopia som används för kontroll och omräkningar.

Fusket skall därför enklast ske genom poströster, miljoner av dem. Los Angeles har ca 5.74 miljoner röstberättigade och man har skickat ut ca 5.7miljoner poströstsedlar.
Fast du glömde (igen) att förklara vad som hände med Frankfurtservern! Eller föresten att ge minsta hållbara argument varför valfusk skulle skett i Carlifornien.
Citera
2026-06-10, 19:44
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Du glömde svara masterpalm på frågan om servrarna i Frankfurt.
Sen undrar jag ifall Kaliforniens väljarkrets drabbats av cia ingrepp lika hårt som vid valet i 2020 när cia direktör Gina haspell kidnappats?

-ironisk fråga som mest syftar till att påvisa hur dina trådar borde höra hemma i delforat konspirationsteorier.
Citera
2026-06-10, 19:50
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
För att den försökte pusha igenom att ha mindre krav på vad som är ID eller inte samt mindre säkerhet.

Men det verkar folk mystiskt nog inte nämna. Konstigt...
Inte alls.

Jag vill minnas att joe manchin(D) gjorde en deal med John thune(R) om acceptabla former av ID.

Demokraterna ville ha "utility bills" och republikanerna ville ha med "Gun permits"

Sen hotade Trump varenda republikansk senator om att krossa dem i primärvalen ifall de röstar för därför att "we'll have record amounts of voting making it impossible for a Republican to ever win again"

Fördelen med Trump är att han säger den tysta delen högt varje gång.
MAGA är dock inte längre intresserade av demokrati eller eget kritiskt tänkande. För maga är en sekt. De är beredda att dricka hästmedicin ifall dear leader ber dem göra det.
Citera
2026-06-10, 23:56
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Ah… Kan du bekräfta detta Nixter? Och berätta samtidigt hur det går med åtalet mot Obama!

Men on topic, så är det ju så att både röstningsprocedurer och folkbokföring i USA kan verka primitiva för en europé, och det här har inte bara att göra med att du är så ett sånt otroligt stort land. Däremot så är det nog inte särskilt lätt att röst fuska i Significant skala genom att så att säga lägga till röster eller liknande. Däremot finns det ju saker att fundera över båda partierna har tricket en del när det gäller valkretsindelningen och som bekant gjorde ju president Trump mycket grova försök till valfusk efter presidentvalet som han förlorade mot Joe Biden.
Var det beträffade här med legitimation tvång så är det faktiskt så att alla röstande inte behöver visa legitimation vid röstning i Kalifornien men är det minsta oklarhet så får man göra det. Det är också så om jag fattat rätt att man uppvisar legitimation vid registreringen för röstning. Så den gode ni har inte några belägg egentligen för sina fantasier!
Voter registration +signature verification =färre än 1 procent felaktiga röster.
Det visade heritage foundation 2016
Det visade Trumps election fraud commission i 2017 (lett av Mike pence och kris kobach. Trump upplöstes kommissionen direkt efter)
Det visade cyber ninjas audit (betald av Trump) i 2021.

Denna tråd är den mest korkade jag sett. Eller rättare sagt. Denna konspirationsteori lett av Frankfurt-nixter är korkad
Citera
2026-06-11, 18:52
Medlem
mearshimers avatar
Maga kandidaten Steve hilton säger idag till presskåren att han inte sett några tecken på valfusk. Han har även ringt den demokratiska kandidaten Mehta som heller inte fått in några klagomål från väljare som inte får sina röster räknade.

Tack gud för att det finns åtminstonde en MAGA politiker som lever i verkligheten.

Jag räknar med att Den Fete kommer att kalla Hilton för "en loser" och skriva arga inlägg på truth social om honom

https://www.yahoo.com/news/politics/articles/steve-hilton-breaks-trump-rigged-021839123.html?=
Senast redigerad av mearshimer 2026-06-11 kl. 18:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in