Citat:
Ursprungligen postat av
Skojardumedmig
granskningen från Arbetet om hur överbeläggningen på kåkarna har spårat ur totalt. De skriver om en ung grabb som satt på Kumla för skitsaker men tvingades dela en enmanscell med en grov våldsverkare och blev våldtagen varje jävla morgon i flera månader. Grabben var inlåst med förövaren 23 timmar om dygnet och vågade självklart inte gola eller säga till plitarna av rädsla för att bli helt tystad. Alltså vad är det för vidrigt luffarklientel som sitter inne nu för tiden? Jag har själv inte stenkoll på hur systemet funkar där inne men har man inte alltid hört att det finns någon sorts internkod och att de tyngre grabbarna på topparna borde sätta ner foten direkt mot sånt här äckligt beteende? Det känns helt stört att det blivit rena USA-fängelset av Sverige och man undrar ju hur Kriminalvården tänker när de bara stuvar om folk så att folk blir helt slaktade där inne. Vet att förr var det big no, no såna fick spö de som gav sig på de svaga och övergrepp dessutom..
1. Bli bättre på att länka framöver
2. Att folk ens är förvånade över detta är märkligt.
Varför skulle det inte ske?
Sverige är ju sedan 15-25 år sedan ett riktigt våldtäktsland pga massinvandringen. Om det sker i mängder på utsidan, varför skulle det inte ske på kåken???
3. Om någon våldtar dig eller någin i din familj, tveka inte, mörda personen. Rakt av.