2026-06-10, 23:39
  #37
Medlem
Någon måste ha ansvar för fångarna. De som styr fängelset är ju faktiskt skyldiga till att andra fångar utsätts för övergrepp. De ansvariga måste ställas till svars och straffas. De som utfört övergreppen måste ju också straffas, fy fan vad vidrigt.
__________________
Senast redigerad av Dagdrommaren 2026-06-10 kl. 23:43.
Citera
2026-06-10, 23:42
  #38
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Någon måste ha ansvar för fångarna. De som styr fängelset är ju faktiskt skyldiga till att andra fångar utsätts för övergrepp. De ansvariga måste ställas till svars och straffas.
Inte sällan stöttar fängelsecheferna övergreppen. Svartingarnas hämnd på den vita rasen. Chefen för Kumlaanstalten är en neger...
Citera
2026-06-10, 23:46
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Inte sällan stöttar fängelsecheferna övergreppen. Svartingarnas hämnd på den vita rasen. Chefen för Kumlaanstalten är en neger...

Vem är hans boss då? Varför är det ingen ordning på fängelserna? Vem styr egentligen?
Vad säger politikerna om detta ? Sköter man inte sitt jobb ska man straffas och ut. Den här chefen har misslyckats.
__________________
Senast redigerad av Dagdrommaren 2026-06-11 kl. 00:35.
Citera
2026-06-10, 23:47
  #40
Medlem
MindYourOwns avatar
Det här är så vidrigt så jag vet inte vad.

Bli inlåst med en underintelligent (utvecklingsstörd) överviktig men vältränad neger eller arab/turk och tvingas suga en liten penis eller ta den i munnen varje dag. Om det inte är straffprevention så finns det nog inget bra alternativ.

Sen kanske svartmuskiga, bögar som de brukar vara allihopa, i alla fall när dom ser svennar, skulle sitta i sina egna fängelser.
Citera
2026-06-11, 00:03
  #41
Medlem
semen.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Bidrar med länken som borde ha funnits i trådstarten...

https://arbetet.se/2026/06/10/valdtog-cellkamraten-varje-morgon-grova-sexbrott-pa-overfulla-fangelser/
Att sitta i Svenska fängelser har för mänga från Östeuropa aldrig varit avskräckande.
Det kanske är dags att det blir det snart?
Citera
2026-06-11, 00:22
  #42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skojardumedmig
granskningen från Arbetet om hur överbeläggningen på kåkarna har spårat ur totalt. De skriver om en ung grabb som satt på Kumla för skitsaker men tvingades dela en enmanscell med en grov våldsverkare och blev våldtagen varje jävla morgon i flera månader. Grabben var inlåst med förövaren 23 timmar om dygnet och vågade självklart inte gola eller säga till plitarna av rädsla för att bli helt tystad. Alltså vad är det för vidrigt luffarklientel som sitter inne nu för tiden? Jag har själv inte stenkoll på hur systemet funkar där inne men har man inte alltid hört att det finns någon sorts internkod och att de tyngre grabbarna på topparna borde sätta ner foten direkt mot sånt här äckligt beteende? Det känns helt stört att det blivit rena USA-fängelset av Sverige och man undrar ju hur Kriminalvården tänker när de bara stuvar om folk så att folk blir helt slaktade där inne. Vet att förr var det big no, no såna fick spö de som gav sig på de svaga och övergrepp dessutom..

1. Bli bättre på att länka framöver

2. Att folk ens är förvånade över detta är märkligt.
Varför skulle det inte ske?
Sverige är ju sedan 15-25 år sedan ett riktigt våldtäktsland pga massinvandringen. Om det sker i mängder på utsidan, varför skulle det inte ske på kåken???

3. Om någon våldtar dig eller någin i din familj, tveka inte, mörda personen. Rakt av.
Citera
2026-06-11, 00:28
  #43
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Det viktiga är att inte låta snuten ta en levande i fortsättningen.

Bättre att ta ett par med sig och bli ihjälskjuten.

Jag känner att jag har slutat tro på ordet "vård" i Kriminalvården.
__________________
Senast redigerad av VivaLaMusica 2026-06-11 kl. 00:31.
Citera
2026-06-11, 00:34
  #44
Medlem
Det är ju helt fel att de delar cell med en annan intagen.
__________________
Senast redigerad av Dagdrommaren 2026-06-11 kl. 00:38.
Citera
2026-06-11, 01:07
  #45
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraSlinky
Förr var det Dynamit-Bosse, Sonny, Conny och Johnny som satt där. Nu är det lite annat. Det kommer med mångfalden som allt annat fint nuförtiden.

Babbarna knullar ALLT. Gamla döendes kärringar. Batikhäxor, och Getter.

Varför skulle de inte sätta på cellkamraten? Fy fan för att bli inlåst med nån mördare eller våldtäktsneger 😱
Citera
2026-06-11, 01:10
  #46
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica
Det viktiga är att inte låta snuten ta en levande i fortsättningen.

Bättre att ta ett par med sig och bli ihjälskjuten.

Jag känner att jag har slutat tro på ordet "vård" i Kriminalvården.

Tror du på allvar att man kan vårda araber och negrer? 🤣

Kriminalvården borde segregera mer. Sätt djuren på samma anstalter (helst i Afrika) och Svennebanan på andra anstalter.
Citera
2026-06-11, 01:12
  #47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica


Jag känner att jag har slutat tro på ordet "vård" i Kriminalvården.

Tja det är väl helt i linje med Äldrevården(våldtagen av babbeluringar) och den vanliga vården ( om inte våldtagen så sexuellt ofredad av babbeluringar).
Citera
2026-06-11, 01:18
  #48
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Vilka ledande politiker ansvarar för fångvården? Det här måste för helvete åtgärdas.

Bara bygga om cellerna, så försvinner ju problemen som verkar pågå nattetid. När man sover ska man kunna känna sig fredad.

Ha kameraövervakning i cellerna, och fler larmknappar, det är ju enkla åtgärder som får resultat direkt.

Placera de intagna som begår sexövergrepp eller ens antyder det på särskilda anstalter, så övriga blir lämnade ifred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in