2026-06-10, 22:59
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jävligt kul om det är fel, då får du i alla fall ett kvitto på att du är efterbliven Ta mina ord med en nypa salt.

Tycker bara det är roligt hur komplicerat du gjorde allt när du bara kunde ringa och fråga och få rätt svar med säkerhet och slippa köpa fel och slösa onödiga pengar.
Om jag betalar 1 135 för en klippning och inpackning så kan jag betala för en hårolja som kostar en hundralapp också! ( även om det inte är den jag var ute efter ) 😂
Senast redigerad av enfindam 2026-06-10 kl. 23:12.
Citera
2026-06-10, 23:12
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Om jag har råd att betala 1 135 för klippning och inpackning så har jag råd att köpa en hårolja för en hundralapp också! 😂
Var den så billig? Låter som något dåligt skit. Du köpte garanterat fel, en sån dyr frisör använder inte billiga skitprodukter.. det är oftast låtsasoljor med silikon i och det vill man inte ha i håret.

Vill inte klicka på länken men vilken köpte du? Tänker ändå att den bör gå på 349 kr minst. Men det beror förstås på hur många ml det är i.
Citera
2026-06-10, 23:14
Medlem
enfindams avatar
Jag har naturligtvis gått in och läst om produkten, det är en utmärkt produkt. Apotea säljer alltid till billigt pris. Din negativa glädjedödare!
Citera
2026-06-10, 23:20
Medlem
Citat:
Var den så billig? Låter som något dåligt skit. Du köpte garanterat fel, en sån dyr frisör använder inte billiga skitprodukter.. det är oftast låtsasoljor med silikon i och det vill man inte ha i håret.

Vill inte klicka på länken men vilken köpte du? Tänker ändå att den bör gå på 349 kr minst. Men det beror förstås på hur många ml det är i.
Jag tror också att det är fel av skälet när det gäller pris.

Dock är det intressant att se vilka oljor folk kan rekommendera. Jag behöver verkligen en bra! Dock i högre prisklass då de billiga inte är så bra för mitt hur för tillfället mer än kanske Wella Professionals SP Classic LuxeOil.

Använder mängder av billiga skitprodukter och inpackningar som till viss del döljer hur extremt trasigt mitt hår är. Det ser förjävligt ut men det syns åtminstone inte att det var som tuggummi en vända och brast vid beröring.

Så riktigt bra oljor vore bra om folk tipsade om även om TS söker någon väldoftande.

Tror förövrigt inte riktigt att Flashback är stället med högst expertis gällande skönhetsprodukter. Vem vet, jag är kanske bara fördomsfull
Citera
2026-06-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Är det inte något märkligt att ställa frågan här på Flashback när du vet en som med all säkerhet kan ge dig rätt svar?
Känns som reklam🤣
Citera
2026-06-10, 23:24
Medlem
Citat:
Jag har naturligtvis gått in och läst om produkten, det är en utmärkt produkt. Apotea säljer alltid till billigt pris. Din negativa glädjedödare!
Kokosolja penetrerar hårstråna ganska bra. Men man kan likaväl köra en olivoljeinpackning och sedan kombinera med en bra olja efter hårtvätt.

100 spänn innebär att det nog inte är en wow-produkt. En flaska olivolja kan man få för 60-80 kr och sedan ha i evigheter. Räcker till hur många inpackningar som helst.
Citera
2026-06-10, 23:29
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Känns som reklam🤣

Ja något måste ju driva TS att skriva så mycket skit. Det är klart att det är reklam.
Citera
2026-06-10, 23:33
Medlem
Comitiums avatar
Jag vet att Churchill använde en Eau de toilette som heter Floris. Kan det stämma? Heter den Floris 137 eller något? Jag har hört att den är väl värd sitt pris. Finns den på NK? Jag har hört att den finns på plan 2 t.v. om rulltrappan. Kan det stämma? Är Floris 137 så bra som det sägs? Det sägs att den doftar helt underbart!
Citera
2026-06-10, 23:33
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Jag tror också att det är fel av skälet när det gäller pris.

Dock är det intressant att se vilka oljor folk kan rekommendera. Jag behöver verkligen en bra! Dock i högre prisklass då de billiga inte är så bra för mitt hur för tillfället mer än kanske Wella Professionals SP Classic LuxeOil.

Använder mängder av billiga skitprodukter och inpackningar som till viss del döljer hur extremt trasigt mitt hår är. Det ser förjävligt ut men det syns åtminstone inte att det var som tuggummi en vända och brast vid beröring.

Så riktigt bra oljor vore bra om folk tipsade om även om TS söker någon väldoftande.

Tror förövrigt inte riktigt att Flashback är stället med högst expertis gällande skönhetsprodukter. Vem vet, jag är kanske bara fördomsfull
Jag har vänner som är frisörer så jag använder enbart bra produkter i mitt hår. När jag var 15 så köpte jag också billigt skit men det var för att jag inte kunde någonting om innehållet. Menade väl mest att det är onödigt att dra till frisören och klippa sig dyrt och sedan styla sig billigt och förstöra kvaliteten på håret med dåliga produkter. Håroljan är ju till för att skydda topparna så de inte blir slitna, men det begriper nog inte TS. Hon ville nog bara lukta kokos och påminna om Lidl

Tyckte bara det var märkligt av vederbörande att skapa en hel tråd där hon söker just det specifika frisören använde och sedan ska beställa hem olika håroljor för att gissa sig fram, är det så läskigt att lyfta på luren och ringa och fråga? Tydligen.

Men nu skiter vi i den tanten, hon får se ut som ett fågelbo för tusen spänn hur mycket hon vill, jag lutar mig tillbaka och flinar så länge

Och till dig rekommenderar jag OlaPlex om håret är i trasigt skick och behöver akut vård för att inte knäckas av.
Citera
2026-06-10, 23:37
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Kokosolja penetrerar hårstråna ganska bra. Men man kan likaväl köra en olivoljeinpackning och sedan kombinera med en bra olja efter hårtvätt.

100 spänn innebär att det nog inte är en wow-produkt. En flaska olivolja kan man få för 60-80 kr och sedan ha i evigheter. Räcker till hur många inpackningar som helst.
Bra produkter behöver inte vara dyra. Dom bästa shampo sorterna är billiga. Jag tror att det är en bra produkt som man använder ett par droppar av för att få glans. Jag vågar inte tänka på hur du ser ut i håret...
Senast redigerad av enfindam 2026-06-10 kl. 23:46.
Citera
2026-06-10, 23:52
Medlem
Citat:
Jag har vänner som är frisörer så jag använder enbart bra produkter i mitt hår. När jag var 15 så köpte jag också billigt skit men det var för att jag inte kunde någonting om innehållet. Menade väl mest att det är onödigt att dra till frisören och klippa sig dyrt och sedan styla sig billigt och förstöra kvaliteten på håret med dåliga produkter. Håroljan är ju till för att skydda topparna så de inte blir slitna, men det begriper nog inte TS. Hon ville nog bara lukta kokos och påminna om Lidl

Tyckte bara det var märkligt av vederbörande att skapa en hel tråd där hon söker just det specifika frisören använde och sedan ska beställa hem olika håroljor för att gissa sig fram, är det så läskigt att lyfta på luren och ringa och fråga? Tydligen.

Men nu skiter vi i den tanten, hon får se ut som ett fågelbo för tusen spänn hur mycket hon vill, jag lutar mig tillbaka och flinar så länge

Och till dig rekommenderar jag OlaPlex om håret är i trasigt skick och behöver akut vård för att inte knäckas av.
Problemet för min del var att jag sket i Olaplex som mellanbehandling (man kan köpa 1 och 2 online med risk för fejkprodukter dock).

Kör lågbudget Loreal Bond repair pre-schampoo, schampoo och balsam (gillar man inte lulten så slä ger man i lite vanligt balsam och sköljer igenom samt har en egen hemmakomponerad hårkur som är utmärkt. Man får bara passa sig för att inte få överskott av proteiner.

Mitt hår är så extremt trasigt att det bara är att klippa kortare sen men jag har bestämt att klippningen ska ske i oktober, kanske september.

Jag är såpass gammal att jag kan gå runt och vara ful utan att vilja dö för den sakens skull. Mitt hår är totalt förstört. Dock så brukar andras fågelbon stå extremt frisssigt åt alla håll med samma skador så jag sköter håret bra (även om det inte riktigt syns)

Varje gång jag ser mig i spegeln svär jag för mig själv.

Jag tror faktiskt inte att TS går och gör så mycket dyra behandlingar och frisörbesök med sitt hår.

Håret förstörs inte så mycket av produket om det inte orsakar obalanser men nu när jag tänker efter så kommer jag på någon dyr hårolja med kokos eller liknande... dyr med mörkbrun flaska. Kan inte hitta på nätet men får ett vagt minne av en lätt olja.
Citera
2026-06-10, 23:58
Medlem
Citat:
Bra produkter behöver inte vara dyra. Dom bästa shampo sorterna är billiga. Jag tror att det är en bra produkt som man använder ett par droppar av för att få glans. Jag vågar inte tänka på hur du ser ut i håret...
Olivoljeinpackning schampoonerar man bort genom att schampoonera 2 ggr i sträck och sedan köra balsam som vanligt.

Olivolja som får sitta 45 minuter ger håret en mycket bra känsla. Så länge man inte är blond då det ger en viss ton med tiden, så är det något för de flesta. Även frisörer håller med om att det är en riktigt bra inpackning. Budget-tips iallafall.

Jag ser ut som någon som har väldigt slitet hår men gillar 70-, 80 -talet. Hahaha

Men det hade kunnat vara värre om vi tänker på hur folk ser ut som blekt och färgat sönder sina hår.

Rugguggla är ändå lite min nisch för tillfället. Till höst blir det ändring på det, förhoppningsvis

Iallafall så testa omivolja. Och den andra oljan jag rekommenderade, Wella Professionals SP Classic LuxeOil, är också bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in