Citat:
Ursprungligen postat av
popll
Magdalena A var ”on fire” i denna debatt
Sen tror jag alla längtar efter sommarlov var många som hinkade kaffe där de satt vid sina platser
Fullt förståeligt
Jag noterade det också. Imponerande.
Den här gången fixade hon att kritisera regeringen, och framförallt Kristersson, utan att alls framstå som stelt töntig (vilket är det normala när hon ska låtsas vara nåt slags modern politisk attackhund).
Dessutom sågade hon av Busch vid knäna, nåt man inte är van att se. Inte från någon.
Det allra bästa var när hon drog till med att hon väldigt gärna skulle samarbeta med Busch om en stabil finansiering av vården i hela landet. Den piken var HELT perfekt, eftersom Busch tidigare i våras signalerade för just "brett samarbete" men sen tvingades (av Kristersson) att lova att inte rösta på Andersson som statsminister. Nåt Busch var tvungen att understryka offentligt igen så sent som förra veckan, efter att C sagt att de också gärna kunde ta med KD i regeringen.
Och framförallt, Andersson var inte bara taggad, det syntes att hon hade roligt, skitroligt. Hon kunde knappt stå stilla, hon hade så kul. Jag är grymt impad, hon har alltid varit "stabil", men precis som du säger, idag var hon "on fire". Hon var ett par snäpp över alla andra, också de på den egna sidan.