2026-05-29, 01:01
Medlem
Hur fasiken flyttar jag på denna sprängmattan utan tillgång till fordon`?

https://drive.google.com/file/d/1CKRKJbs2aNEtQ8DWIThxMjIvkv84QXbs/view?usp=drivesdk.

Skulle verkligen uppskatta tips
Citera
2026-05-29, 02:01
Medlem
den där flyttar du inte utan traktor kompis.
varför inte låta den ligga till dom hämtar den, varför har du brådis att flytta den? :O
Citera
2026-05-29, 06:29
Medlem
AnonymHingsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvaintejagju

https://drive.google.com/file/d/1CKRKJbs2aNEtQ8DWIThxMjIvkv84QXbs/view?usp=drivesdk.

Se om du kan hitta en draghäst
Citera
2026-05-29, 07:23
Medlem
karlgunnars avatar
Winch/spakblock?
Citera
2026-05-29, 08:07
Medlem
Beror väl på vad du menar med "flytta".
Ska du flytta mattan en meter eller 200meter?

Om du bara ska flytta den några meter är väl en vinsch, spakblock enklast, som redan sagts.

Annars tror jag att några starka killar orkar släpa undan den några meter, kanske blir lättare om du först viker den på mitten...
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-05-29 kl. 08:10.
Citera
2026-05-29, 08:10
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Sälj den, så kommer någon och hämtar den.
Citera
2026-05-29, 09:49
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvaintejagju

Den väger cirka 1 ton. Så antingen leja in ett fotbollslag, dra den bakom en bil med dragkrok eller leja in en traktor. Ska den flyttas långt och vem har lämnat den?
Citera
2026-05-29, 09:58
Medlem
För oss idioter som inte vet vad en sprängmatta är och dessutom inte vill klicka på länken, så verkar "sprängmatta" vara en:

Tjock, jävla gummimatta som man lägger ovanpå sin dynamit (eller motsvarande) för att grus & sten inte ska flyga halvvägs till månen och sen rasa ner på dynamitören och orsaka smärta, inflammation och/eller andra medicinska men.

Har inget mer att tillägga i tråden, vill nån mer utbildad exploditör utveckla/korrigera mig så vasse'go.
Citera
2026-05-29, 13:04
Medlem
Hur kom sprängmattan dit från början?

När du ber den som la den där ta bort den vad svarar de då?

För självklart är du väl inte en sån stor idiot att du inte har bett den som la den där ta bort den innan du startar en tråd här på FB.
Citera
2026-06-10, 12:02
Medlem
Den ligger nog där för att stöldskydda den gamla oljefyllda blyinfattade elkabeln som ligger under,. Troligtvis är inte TS behörig på området, och tänker sig att begagna sig av kopparen i kabeln olovligen. Annars hade TS bett grävmaskinisten eller lastmaskinisten att flytta sprängmattan och så hade problemet varit löst
Citera
2026-06-10, 21:36
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-D-T
Den ligger nog där för att stöldskydda den gamla oljefyllda blyinfattade elkabeln som ligger under,. Troligtvis är inte TS behörig på området, och tänker sig att begagna sig av kopparen i kabeln olovligen. Annars hade TS bett grävmaskinisten eller lastmaskinisten att flytta sprängmattan och så hade problemet varit löst

Lol! Jag trodde detta med faktiskt.
Citera
2026-06-10, 21:37
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Spräng bort den bara..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem