Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Man kan ju tycka att en kung (hur ful han än må vara) borde ha ett smörgåsbord av kvinnor att välja mellan och det är oklart varför han går på begagnad vara.
Att den som inte har så mkt att välja mellan går i fällan kan man förstå men det är svårt att greppa att en kung inte inser vad han kan få.
Ja nu kan ni skriva att han gjorde det pga kärlek men jag är övertygad att han kunnat bli kär i någon annan som inte är wt och har bastarder. Han måste haft mkt dåliga rådgivare.
Men det är hans val och berör inte mig mer än att jag har en åsikt som egentligen inte spelar någon roll. Det var väl meningen att han skulle lära sig något av detta!
Man kan ju tycka det men viktoria var inte direkt eftersökt. Hon fastnade i princip för den första mannen hon kom nära. Kan bero på omgivningen också. Vem fan vill vänslas med någon när SÄPO tittar på?
Japans kejsare är en annan som hade riktigt svårt att hitta en fru.
Tycker nog han var normalsnygg då och tyckte partiet var obegripligt. Men han var säkert kär.
Även vår kung fick ett "bonusbarn" med silvia.
Vår kung och viktoria ger ett väldigt osäkert intryck. Vet inte hur norges prins var.