2026-06-10, 08:44
Medlem
dude2ks avatar
Är rasist alltid kopplat till en viss hudfärg? Tycker nämligen att halshugga någon (av en annan ras) kan uppfattas som aningen rasistiskt. Varför diskuteras aldrig denna rasism?
Citera
2026-06-10, 08:52
Medlem
bangarangas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Jag kan vara ok med båda.
Om någon attackerar min familj kommer jag inte filma ihjäl dem

Det har du såklart rätt i. Självförsvar är givet. Min poäng är att filmen på den halshuggne gör mer nytta för situationen i stort än att åskådaren hade haft en pistol. Hade irländaren kunnat försvara sig mot den halshuggande migranten så hade det också varit bra. Gärna på film det också.
Citera
2026-06-10, 08:57
Medlem
bangarangas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Sant. Svensk polis gömmer undan hundratals videos på våldtäkter av skrattande rasistiska MENA som bla våldtar och pissar på 14 åriga svenska flickor. Med AI kan de lätt gömma offrets id. Politikerna vet vilket helvete det blir om dessa videos kommer ut. Sanningen måste döljas.

Hundratals filmer göms undan. Fram med dem.

Ja, att gärningsmännen pixlas eller anonymiseras i tidningar och TV är en del av våldet mot svenskarna.

Det finns många moraliskt goda skäl att inte hänga ut misstänkta, men det finns också goda skäl att hänga ut dömda skyldiga.

"Justice must not only be done, but must also be seen to be done”. sade en domare som hette Lord Hewart. Visserligen sa han det om hur domstolens arbete skulle bedrivas, men det passar också bra in på rättvisan i ett större perspektiv.

Rättvisa ska inte bara skipas utan det måste också synas att rättvisa skipas. Det ser vi inte i Sverige eller Europa idag.
Citera
2026-06-10, 09:22
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredpung
Det gjorde dem men lite väl sent. Man höra flera stå och glo i videon. En säger ju till och med han försöker skära halsen av han och står ändå kvar bakom kameran och gastar. Man måste agera snabbt i en nödsituation som denna. Inte kan man stå och fundera medans en människa sakta mördas.

Jag hade nog blivit ganska chockad om jag såg en knivattack. Måste kännas sjukt jävla overkligt och det tar nog en stund innan man faktiskt hajar vad som händer. Att då uttala vad man ser kan säkert va ett sätt att försöka få grepp om situationen.

Att hala fram telefonen är däremot svårare att försvara. Då har man ju redan läst av situationen och gått till handling. Men man ringer inte polisen, utan gör en jävla snuff-film. Wtf?
Citera
2026-06-10, 09:36
Medlem
Hade åskådare fått bära vapen i vardagen, så hade hotet varit neutraliserat på något ögonblick..
Citera
2026-06-10, 09:42
Medlem
dude2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Men man ringer inte polisen, utan gör en jävla snuff-film. Wtf?

Varför i helvete skulle man ringa polisen?
De ska hållas på avstånd vid sådana här situationer.
Citera
2026-06-10, 10:09
Medlem
Kan någon länka till filmen på denna barbar?
Har ej X...
Citera
2026-06-10, 10:19
Medlem
Detta kommer aldrig ske i Sverige, svenskarna är för fega och tror fortfarande på demokratin in i det sista….
Citera
2026-06-10, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Hoppas det här får de hetlevrade irländarna att gå ut med både facklor och högafflar!

Dina geografikunskaper imponerar inte, lär ni er inte det i Ural?
Citera
2026-06-10, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PickleJuice
Hade åskådare fått bära vapen i vardagen, så hade hotet varit neutraliserat på något ögonblick..

Du vill ha det som i Somalia, där du kommer från?
Citera
2026-06-10, 10:32
Avstängd
Det blev väl som vid påskupploppet här i Sverige. Invandrare tar chansen att förstöra, bränna och orsaka så mycket skada som möjligt. Bara i Sveaparken orsakade de skador för 20 miljoner.
Citera
2026-06-10, 10:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Detta kommer aldrig ske i Sverige, svenskarna är för fega och tror fortfarande på demokratin in i det sista….

Hade Sverige fått förbli svenskt, så hade vi inte haft sådana här problem. Det är genom invandringen som det har blivit kaos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in