Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Förståndigt ändå får man ändå säga.
Vad kom de fram till när du väl visade ditt ID? Vad blev resultatet av att du trilskades?
Jag hade ovetandes kört moped mot enkelriktat (ja, detta är förra seklet) i centrala Stockholm.
Sonen satt i barnsits.
Plötsligt ställde sig en polisbil mitt framför oss.
Jag tutade.
Ut kom en synnerligen otrevlig polisman och krävde leg.
Jag vägrade med motiveringen att han inte hade någon anledning och var dessutom otrevlig.
Jag blev upplyst om min trafikförseelse, men stod på mig.
Sa att jag kunde visa legget för hans kollega (som satt kvar i bilen).
Sonen grät.
Hot om medföljning, men sedan klev poliskollegan ut.
Lätt skamsen.
Jag visade legget.
Sedan ringde jag ilsket upp polisstationen och berättade vad som hänt.
De bad om ursäkt.
👍