2026-06-10, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Sverige är kristet. Men de kristna i Sverige syns helt enkelt inte som de gör i andra länder eftersom svenskars passivitet blandas med deras kristna tro.
Ja
Vad sysslar svenska kyrkan med egentligen?? Hade vi varit katoliker hade det varit mer protester
Citera
2026-06-10, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Därför Sverige inte har religion
Det hade varit annorlunda annars

Knappast. Stenkastande katoliker är de värsta negerkramarna. Knappast katoliker ute på gatorna nu.
Citera
2026-06-10, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christerst
Knappast. Stenkastande katoliker är de värsta negerkramarna. Knappast katoliker ute på gatorna nu.
Så var det inte förr i alla fall
Citera
2026-06-10, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Problemet är att om de rödgröna vinner i höst så kommer portarna öppnas igen och då kommer exakt sådana här noggers att börja välla in till Sverige igen. Ju sjukare noggers desto bättre tycker sossarna.

Irländare är inte att leka med. De brände ner asylboenden

Det kommer inte finnas många svartingar kvar i Belfast snart. De kommer jaga ut varenda en.
De uppmanar fortfarande folk att jaga invandrare på sociala medier.

Ja vi är bara ett val bort från att portarna till Sverige ska öppnas igen och något sånt här skulle kunna ska här. När Maggan väl börjar blanda så kommer många Svenssons råka illa ut.
Citera
2026-06-10, 09:41
Medlem
Twitterturkens avatar
Kul att Irländarna reser sig upp, dom fattar att det inte räcker att knyta näven i fickan och "rösta rätt" en gång vart fjärde år.
Citera
2026-06-10, 09:42
Medlem
Tuors avatar
Citat:
S kommer ALDRIG våga öppna dörrarn igen

Jo, eftersom S är ett invandrarparti idag. Precis som resten av de rödgröna partierna. Det blir massinvandring av noggers igen.

OnT:

Hela Storbritannien är verkligen en enda stor krutdurk nu. Det behövs inte mycket innan vi ser raskrigsliknande scener i nästan alla stora städer i Storbritannien.
Citera
2026-06-10, 09:44
Medlem
Citat:
Ja
Vad sysslar svenska kyrkan med egentligen?? Hade vi varit katoliker hade det varit mer protester

Jag förstår min kära vän.

Men inga påvar, inga kyrkfädrar, inga statyer man ber till, ingen treenighet. Katolicismen är inte kristendomen som den var i Bibeln. De ersätter Gud med präster och Maria är inte Gud eller "Guds mamma". Gud har ingen mamma. Han har bara en son, inga föräldrar, inga bröder och inga systrar.

Bara det som står i Bibeln. Där står precis allting man behöver veta. Dock är katolikerna i världen mer högljudda, det ska jag ge dig.
Citera
2026-06-10, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Kul att Irländarna reser sig upp, dom fattar att det inte räcker att knyta näven i fickan och "rösta rätt" en gång vart fjärde år.

De flesta på Nordirland vill nog slippa kallas irländare.
Citera
2026-06-10, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Med tanke på hur barbariskt dådet var så är det sjukt att man väljer att enbart skriva "knivdåd".

Jag är förvånad att de inte gick ett steg längre och skrev "stickskador" som ju annars är journalisternas favoritord för att få det att låta lite lindrigare när någon blivit knivhuggen.

Men försök till halshuggning kanske fortfarande får heta "knivdåd"...
Citera
2026-06-10, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag tror vi har

1 En gnista

2 Upploppssäsong

3 Rysk/högerextrem hybrid krigföring - trådarna här är kanske det. Upploppen styrs i alla fall delvis utanför Nordirland.

4 Bra tränad polis men fått minskade resurser.

5 Upploppen sprids inte i de vanliga områden och tokstollar från katoliker och protestanter är ute.

I grunden har man 2.1 procent arbetslöshet och få utomeuropeiska invandrare i Nordirland 2.8% Så nej vi ser inget högerextremt Ragnarrök även om vissa tokstollar och ryssen vill det.

Ja, naturligtvis!

Nu ser jag sammanhangen mycket tydligare. Efter decennier av folkutbyte har motsättningar och polarisering av västerländska samhällen har kokpunkten nåtts.
En banal halshuggning på gatan leder till explosiva upplopp från den etniskt inhemska befolkningen.

Således solklart att det är RYZZEN som ligger bakom 🤣

Ni Slava Ukraina hjon är fan för mycket alltså!!
Hoppas ni får äta upp all skit ni sitter och sprider på internet i alla opassande sammanhang.
Citera
2026-06-10, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WetCigarette
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ilskna-protester-i-belfast-efter-knivdad

Protester efter en flykting från Sudan attackerat en man och filmen spridits.

Här kan den brinnande staden ses från helikoptervy varvat med nyheter om händelsen: https://www.youtube.com/watch?v=Y0TZ4-zidak

Utan att ens läsa ingressen och gå in på länken hade jag en magkänsla att det rör sig om muslimer.
Citera
2026-06-10, 10:07
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Förklara dig.
Ja, har man närt en samhällsomstörtare vid sin barm som bränner bilar och hus så är det ju uppvisande av såväl bristande vandel som uppfostran. Då skall man ju straffas, hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in