2026-06-09, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Neuroadapt
Detta är propaganda. Försvarsplikt är lag i Ukraina. Alltså är ditt påstående ren och skär lögn.

BBC sprider alltså rysk propaganda? Låter konstigt.

Jag har inte sagt något om försvarsplikt. Jag säger bara att ett land som vinner och har megastark militär som är ”starkare än någonsin” som någon hävdade går inte runt och kidnappar folk från gatan till deras ”försvar”.
Citera
Medlem
”Skribenterna” är uppenbarligen desperata i sina försök att avleda fokus från diktatorn Putin löjliges praktfiasko i Ukraina.

Platåskor och bajsväska hjälpte uppenbarligen inte, de verklighetsfrämmande charader han ställer till med påminner starkt om Hitlers fantasier i bunkern våren 1945. Wunderwaffen. Om bara Steiner…
Citera
Medlem
Freud Greyskull på X informerar ikväll om att Ukraina rensat den grå zonen i Novopavlivka.

Stöten pekar söderut, jag utgår från att detta är Novopavlivka i Zaphoritzia region.

För övrigt funderar jag på Kinburn Spit. Jag tror att Ryzzland gjort en liten taktisk reträtt. Jag är osäker på om Ukraina kan utnyttja området till att närma sig Krim, tiden är nog inte mogen ännu.

Den ukrainska taktiken är f n att åstadkomma en fullständig bögutmattning av de ryzzka styrkorna men det är inte omöjligt att man slår till med en offensiv, skall vi säga i augusti---september, men jag tror man slår i så fall i Zaphoritzia.
Citera
2026-06-09, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Utan att ha tittat på din länk, men om du inte anländer till mönstringen eller uteblir från din värnplikt så blir du hämtat av polis även i Sverige.

Varför måste ryssarna hämta neger från mörkaste Afrika och göra en deal med den fete i Nordkorea så att tiotusen Nordkoreaner strider på Europeisk mark? 😮

Zelenskyj har inte behövt hämta några afrikaner eller koreaner. Ingen stridande från någon annan nation heller. (förutom frivilliga)

Jag har inte hävdat något om Rysslands styrka.
Citera
2026-06-09, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger

Jag har inte sagt något om försvarsplikt. Jag säger bara att ett land som vinner och har megastark militär som är ”starkare än någonsin” som någon hävdade går inte runt och kidnappar folk från gatan till deras ”försvar”.

Bubba, fattar du vad försvarsplikt respektive kidnappa betyder? Håll då käft
Citera
2026-06-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Om det är som du påstår, så varför är läget som det är vid fronten ? Man är inne nu i sitt femte år ?

Det har inte enbart kört fast för Ryssland, utan man tappar även mark. Dvs..det går bättre för Ukraina. Lägg sedan till allt annat, med det senaste att Ryssland tappat sitt inflytande i Armenien, dvs den egna bakdörren. Ekonomin tänker jag inte ens ta upp.

Men för all del, om du nu intalar dig själv att Rysslands krig är en "fantastisk sak" som går som tåget : Vassego !

Du kommer att få dig en chock utav bibliska propotioner !

Glöm inte:

Tappat inflytande i

Syrien
Venezuela
Ungern
Armenien
Kazakhstan
Kina

Osv

Putin löjlige har inte många dagar kvar i livet.
Citera
2026-06-09, 22:36
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Vad har det o göra med påståendet att Ukraina är starkare än någonsin?

Ukraina var starkast 2022-2023. Sen dess har man tappat över en halv miljon man och måste kidnappa folk från gatan för att få de att kriga då ingen vettig ukrainare numera vill dö för selensky. Hör ryska BBC som rapporterar : https://m.youtube.com/watch?v=UjlJoLT1Df0&pp=0gcJCUACo7VqN5tD&ra=m
Snygg halmgubbe. Nej, ingen vill dö för Zelensky. Ukraina har ingen personkult (som vissa andra länder). Man är beredd att riskera sitt liv för att försvara sitt hemland från en brutal invasion.
Varför är ryssar beredda att dö för att erövra ett annat land?

Ukraina är definitivt starkare än någonsin. Man har skaffat sig ett övertag i det moderna drönarkriget som ryssen inte (ännu så länge) har något motmedel mot. Du kan ju läsa var ryska mil.bloggare skriver.
Citera
2026-06-09, 22:37
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:

DU sprider ryzk dyngpropaganda som förstör tråden.

Hur går det med 3-dagars operationen?
Citera
2026-06-09, 22:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Neuroadapt
Detta är propaganda. Försvarsplikt är lag i Ukraina. Alltså är ditt påstående ren och skär lögn.
Nej han ljuger inte för om inte TCC fanns skulle mycket få frivilligt registrera sig i mobiliseringskontoren. Inget liknade sker i Ryssland där frivilliga fortfarande ställer upp för sitt land.
Citera
2026-06-09, 22:39
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ja. Ukraina har 40.000 drönare operativa, Starlink CV-90. Archer. Patriot, meteor Flamingo, Stormshadow osv. Det hade dom inte i början.

I början hade Ryssland den stora Svartahavsflottan som toppades av pansarkryssaren Moskva. Tusentals haubitsar, tusentals tanks många hundra helikoptrar och luftherravälde. Det har inte ryssen längre.

Tror också, att de ryska kompetenta befäl utav rang, har tagits bort. Minns att det var en snubbe i den ryska armen som ledde en division, som var omtyckt utav sina soldater..plockades bort på korruptionsanklagelser. Var det sant eller ej, det vet jag inget om.., men han var inte intresserad av idiot-order.

Dvs självständigt tänkande officerare, skall inte yttra sig över sakernas tillstånd.
Citera
2026-06-09, 22:41
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:

Kanske just därför dom är starka, att dom ser till att dom män som har plikt att tjänstgöra inte drar sig undan. För det är just det dom gör, den där propagandan om "kidnappning" är uttjatat för länge sen.
Citera
2026-06-09, 22:42
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Och mer än man gjorde 2021.

Är det något att skryta över när man förlorat kriget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in