Eller ett iscensatt överfall för att kunna äska lite mera flis till vaktstyrkan. Anställa några flera hästsvansar, köpa flera skyddsvästar och sånt.
Nej jag kunde inte höra vad den påstådde GM sa. Däremot så verkade ingen av vakterna särskilt uppjagad, och ingen verkar känna sig hotad såvitt jag kan bedöma. Förrän mot slutet av klippet, då nån höjer rösten lite.
Det var med andra ord ett Kalle-Anka överfall. Om det sedan var helt iscensatt, eller nån förvirrad men ofarlig amatör, skall jag låta vara osagt.
Men som sagt så är jag cynisk av mig, och satsar mina två öre på att det är dags att öka vaktstyrkans budget, eller befogenheter, eller både och. Eller nåt liknande.
Men även om insatsen skulle ha varit "äkta" så var det åtminstone ingen hästsvans som blev uppjagad i samband med insatsen. I vart fall inte hon brunetten, som hostar och poserar framför kameran, utan den minsta uppmärksamhet på den uppenbart mannen på marken. Det tyckte jag såg lite onaturligt ut iallafall.
Vem försöker sig på att ta en skyddsvakts vapen? Kanske det var en kvinnlig skyddsvakt?
Privatpersoner som knallar rakt in i Ulf Kristerssons sovrum utan att Säpo bryr sig och nån random snubbe som nästan lyckas sno ett handledsvapen av en skyddsvakt som jobbar utanför riksdagen. Det går bra nu 🤓
Vad blir det nästa gång tro? Random snubbe som kryper ner i sängen bredvid drottning Silvia 🤣
Med tanke på hur oplanerat det hela verkar så är väl psykisk ohälsa en lågoddsare. Att helt på egen hand ta sig in i riksdagshuset och även nalla ett vapen av en av vakterna känns inte direkt så genomtänkt.
Jag får såna starka nostalgiska vibbar från när några skurkar, utklädda till tomtar, lyckdes ta en skyddsvakts vapen för typ 15 år sedan. Vapnet återfanns väl aldrig heller?
Jag får såna starka nostalgiska vibbar från när några skurkar, utklädda till tomtar, lyckdes ta en skyddsvakts vapen för typ 15 år sedan. Vapnet återfanns väl aldrig heller?