2026-06-09, 16:39
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Eller ett iscensatt överfall för att kunna äska lite mera flis till vaktstyrkan. Anställa några flera hästsvansar, köpa flera skyddsvästar och sånt.

Nej jag kunde inte höra vad den påstådde GM sa. Däremot så verkade ingen av vakterna särskilt uppjagad, och ingen verkar känna sig hotad såvitt jag kan bedöma. Förrän mot slutet av klippet, då nån höjer rösten lite.
Det var med andra ord ett Kalle-Anka överfall. Om det sedan var helt iscensatt, eller nån förvirrad men ofarlig amatör, skall jag låta vara osagt.

Men som sagt så är jag cynisk av mig, och satsar mina två öre på att det är dags att öka vaktstyrkans budget, eller befogenheter, eller både och. Eller nåt liknande.

Men även om insatsen skulle ha varit "äkta" så var det åtminstone ingen hästsvans som blev uppjagad i samband med insatsen. I vart fall inte hon brunetten, som hostar och poserar framför kameran, utan den minsta uppmärksamhet på den uppenbart mannen på marken. Det tyckte jag såg lite onaturligt ut iallafall.

Vem försöker sig på att ta en skyddsvakts vapen? Kanske det var en kvinnlig skyddsvakt?
Citera
2026-06-09, 17:06
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Vem försöker sig på att ta en skyddsvakts vapen? Kanske det var en kvinnlig skyddsvakt?

Ha ha, ja kanske det var. En hästsvans med skyddsväst.
Kanske därför de andra vakterna var så himla coola av sig också.
Citera
2026-06-09, 18:00
Medlem
Mannen som greps är vit, svensk, överviktig och lider av en psykisk sjukdom.
Citera
2026-06-09, 18:41
Medlem
Whitecaat73s avatar
Privatpersoner som knallar rakt in i Ulf Kristerssons sovrum utan att Säpo bryr sig och nån random snubbe som nästan lyckas sno ett handledsvapen av en skyddsvakt som jobbar utanför riksdagen. Det går bra nu 🤓
Vad blir det nästa gång tro? Random snubbe som kryper ner i sängen bredvid drottning Silvia 🤣
Citera
2026-06-09, 18:42
Medlem
Inga Addidasbyxor, ingen Guccikeps. Det är en Svenne.
Citera
2026-06-09, 19:02
Medlem
Vintergrisens avatar
Med tanke på hur oplanerat det hela verkar så är väl psykisk ohälsa en lågoddsare. Att helt på egen hand ta sig in i riksdagshuset och även nalla ett vapen av en av vakterna känns inte direkt så genomtänkt.
Citera
2026-06-09, 19:07
Medlem
Aranjours avatar
Jag får såna starka nostalgiska vibbar från när några skurkar, utklädda till tomtar, lyckdes ta en skyddsvakts vapen för typ 15 år sedan. Vapnet återfanns väl aldrig heller?

https://www.sverigesradio.se/artikel/4258936
Citera
2026-06-09, 19:25
Medlem
Twin Peakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aranjour
Jag får såna starka nostalgiska vibbar från när några skurkar, utklädda till tomtar, lyckdes ta en skyddsvakts vapen för typ 15 år sedan. Vapnet återfanns väl aldrig heller?

https://www.sverigesradio.se/artikel/4258936
Det bör ha varit en värnpliktig vakt vid Stockholms Slott som blev rånad på sitt vapen och inte en skyddsvakt.
Citera
2026-06-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twin Peaks
Det bör ha varit en värnpliktig vakt vid Stockholms Slott som blev rånad på sitt vapen och inte en skyddsvakt.

Hänt skyddsvakt vid Rosenbad men det var faktiskt en "nysvensk" byggjobbare som brottade ned GM om jag minns rätt.....kan minnas fel..
Citera
2026-06-10, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frost37

Det vet vi redan eftersom tråden är så kort!
Citera
2026-06-10, 05:16
Medlem
Asså helt ärligt nu ….

Vem tror ens på att dessa människor tillför något här ?? Dom skapar bara elände och kaos..

Inte undra på att högern växer.
Citera
2026-06-10, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frost37
Vad skriker idioten i slutet?
så lpt/rättspsyk blir det för herren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in