2026-04-01, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jag vet inte, är väl mer rädd att man upptäcker att spelet kanske inte var så där bra som man en gång i tiden tyckte.

Det beror ju på vilken typ av remake det är. Är det helt omgjort, så som Silent Hill 2 var, så kan det ju bli jättebra.
Citera
2026-04-01, 19:05
Medlem
FiveDayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
De som finns på alla spelsidor, de säger att det kanske släpps redan till jul i år.

Vad talar du om för input lag? Ocarina of time finns inte till Wii U eller Switch.
Finns på Wii U VC och var åtminstone tillgänglig förr i NSO på Switchen. Och ja, de versionerna har 200+ ms input lag, och det gör dem ospelbara.

Sorry, men din gaslighting funkar inte på mig.
Citera
2026-04-01, 19:09
Medlem
Citat:
klarar inte av att spela orginalet längre på grund av grafiken.
När ska du låta dina föräldrar veta att du är grafikbög?
Citera
2026-04-01, 20:49
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveDays
Finns på Wii U VC och var åtminstone tillgänglig förr i NSO på Switchen. Och ja, de versionerna har 200+ ms input lag, och det gör dem ospelbara.

Sorry, men din gaslighting funkar inte på mig.

Vad är gaslighting? Fanns aldrig någon ordentlig ocarina version förutom originalet, under den tiden wiiu var populär i alla fall. Varför skriver du inte ordentligt istället och skippar attityden?
Citera
2026-04-01, 20:53
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
När ska du låta dina föräldrar veta att du är grafikbög?

Rolig du, växte säkert upp med ps4.
Citera
2026-04-01, 21:07
Medlem
Citat:
Rolig du, växte säkert upp med ps4.
Jag har aldrig ägt ett gaystation. I vilket fall är det inte speciellt intressant vad Nintendo gör med OOT nu när det finns en PC port.
Citera
2026-04-01, 21:44
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Jag har aldrig ägt ett gaystation. I vilket fall är det inte speciellt intressant vad Nintendo gör med OOT nu när det finns en PC port.

Kan du länka vad man ska ladda ner då, för att få en fantastisk upplevelse? Tvivlar att något fanmade kan mäta sig med en officiell remake.
Citera
2026-04-17, 11:22
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Vad är gaslighting? Fanns aldrig någon ordentlig ocarina version förutom originalet, under den tiden wiiu var populär i alla fall. Varför skriver du inte ordentligt istället och skippar attityden?
OoT fanns att spela via virtual console på Wii U och om du har Switch Online kan du spela det där också men de versionerna har problem med input lag och annat. Så där har den du citerade rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av FruitCombo
Det beror ju på vilken typ av remake det är. Är det helt omgjort, så som Silent Hill 2 var, så kan det ju bli jättebra.
Tror inte det behövs. SH2 remake var ju dubbelt så långt som originalet och väldigt omgjort (på ett bra sätt) OoT räcker det med att uppgradera grafiken och några quality of life improvements som redan fanns i 3DS-remaken som fixade så vattentemplet inte var så störigt bland annat. OoT är fortfarande om man spelar det idag ett av världens bästa spel. Dess stora akilleshäl är bara grafiken. 3DS-versionen är jättebra. Räcker egentligen med att de tar den och gör det ännu snyggare så är det tillräckligt. Man behöver inte göra så mycket mer med spelet än att ge det bättre grafik till skillnad från SH2R som behövde ändra massor för att göra det ännu bättre.
Citera
2026-06-09, 21:05
Medlem
Poddes avatar
Nu är det bekräftat i alla fall.

https://www.youtube.com/watch?v=r8eMoxo4ipE

Skönt för oss som inte gillar N64 grafik längre.
Citera
2026-06-09, 21:18
Medlem
Fan vad gött, nu finns det äntligen en riktig anledning att köpa Switch 2.

Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jag vet inte, är väl mer rädd att man upptäcker att spelet kanske inte var så där bra som man en gång i tiden tyckte.
För mig kvittar det. Fick aldrig möjlighet att spela klart back in the day, endast ett par timmar men minns att jag gillade atmosfären väldigt mycket.
Senast redigerad av MjShamona 2026-06-09 kl. 21:22.
Citera
2026-06-09, 21:32
Medlem
Tearsinrains avatar
Kommer köpa Switch 2 enbart för detta. Får sälja konsolen när jag kört igenom det typ 10 gånger. Det här är allt jag ville ha från Nintendo... Eller ja .. TP/WW HD och en uppföljning läkare till A Link between worlds I 2D också. Men det här räcker faktiskt. Inte spelat Nintendo på typ 5år men får bli ett konsolköp när det här kommer.
Citera
2026-06-10, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Kommer köpa Switch 2 enbart för detta. Får sälja konsolen när jag kört igenom det typ 10 gånger. Det här är allt jag ville ha från Nintendo... Eller ja .. TP/WW HD och en uppföljning läkare till A Link between worlds I 2D också. Men det här räcker faktiskt. Inte spelat Nintendo på typ 5år men får bli ett konsolköp när det här kommer.

Förhoppningsvis släpper de alla Zelda-spel som du nämner, beroende på hur stort intresset för det här spelet blir. Önskar mig själv Switch-versioner av bland annat de spelen du tar upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in