2026-03-29, 21:40
Medlem
Poddes avatar
Går rykten om att det äntligen är på gång, en riktig remake av Ocarina of time. Hoppas verkligen att det är sant, klarar inte av att spela orginalet längre på grund av grafiken.

Har ingen switch men blir nog att köpa ifall det kommer

Vad tror ni? Lösa rykten eller får vi en trailer snart?
Senast redigerad av Podde 2026-03-29 kl. 21:42.
Citera
2026-03-29, 21:50
Medlem
Nihennas avatar
Nate brukar väl ha rätt så bra track record när det gäller läckor? Så ligger förmodligen något i det han säger.

Själv har jag inga problem med den gamla grafiken. Tycker den är extremt mysig och trevlig, och OoT är ett spel jag kör om en gång om året. Men absolut, blir nog bra med en remake. Dock vill jag se något som liknar den gamla grafiska stilen istället för att de bara kopierar BotWs grafiska stil.
Citera
2026-03-29, 22:04
Avstängd
Connykrims avatar
Borde släppa skiten till ps5 nintendo switch orkar ja ej köpa för ett spel men kanske gör det ändå vem vet? Inte jag eller du
Citera
2026-03-30, 09:16
Medlem
tomatlarss avatar
Tydligen är Nintendo riktigt förbannad på att det har läckt ut så de kanske kommer hålla på det ett tag till bara för att.

Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Borde släppa skiten till ps5 nintendo switch orkar ja ej köpa för ett spel men kanske gör det ändå vem vet? Inte jag eller du
Kommer aldrig att hända Nintendo håller stenhårt i alla sina ip's
Citera
2026-03-30, 17:49
Medlem
FiveDayss avatar
Vilka rykten? Vad säger de? Wii U och Switchversionerna är ju ökänt skit med brutal input lag. Har inga höga förhoppningar.
Citera
2026-03-30, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Dom kommer aldrig göra det, och jag tycker det är bra att konsoler har exklusiva titlar, men nu med Crimson Desert har jag ändå funderat mer på hur BOTW/TOTK hade sålt om det släppts till andra konsoler och Steam. Folk älskar sandlådespel, och tror inget slår TOTK där.
Citera
2026-03-30, 20:11
Medlem
Elementarts avatar
Jag hoppas att det stämmer och jag hoppas att Nintendo kunde visa upp något intressant, har ju gått flera år sedan någonting bra kom ut. Metroid Prime 4 - besvikelse, Donkey Kong Bananza - överskattat, Mario Kart 9 - bra, men inte värt 900 kronor. Väntar ju fortfarande på Professor Layton som vi inte har fått se så mycket av.
Citera
2026-03-30, 20:22
Medlem
Telepatisks avatar
Då får dom fan med basera den på version v1.1 för v1.2 var så jävla censurerad..
https://www.zeldaspeedruns.com/oot/generalknowledge/version-differences
Citera
2026-03-30, 21:31
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveDays
Vilka rykten? Vad säger de? Wii U och Switchversionerna är ju ökänt skit med brutal input lag. Har inga höga förhoppningar.

De som finns på alla spelsidor, de säger att det kanske släpps redan till jul i år.

Vad talar du om för input lag? Ocarina of time finns inte till Wii U eller Switch.
Citera
2026-03-31, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Går rykten om att det äntligen är på gång, en riktig remake av Ocarina of time. Hoppas verkligen att det är sant, klarar inte av att spela orginalet längre på grund av grafiken.

Har ingen switch men blir nog att köpa ifall det kommer

Vad tror ni? Lösa rykten eller får vi en trailer snart?

Är väl bara att köra pc-porten med 4k texturer
Citera
2026-04-01, 17:48
Medlem
sebastian_s avatar
Jag tycker att det är en bra ide så länge Nintendo inte tror att de fyller kvoten för storspel eller äventyrsspel för i år med det. Det ska vara en bonus, inte en ursäkt för att inte släppa andra spel.
Citera
2026-04-01, 18:58
Medlem
guderis avatar
Jag vet inte, är väl mer rädd att man upptäcker att spelet kanske inte var så där bra som man en gång i tiden tyckte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in