2026-06-09, 18:39
Medlem
PyjamasXLs avatar
Var det här muslimrelaterat tro?
Citera
2026-06-09, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifers_dick
Läst FUP, och det är nog det mest makabra jag läst.
Redan med Swish-överföringarna till hennes konto i början av FUP:en, misstänkte jag att allt inte stod rätt till. Jag förstår att föräldrarna stått för fiolerna med bil, borgen på lägenheten mm. Ser man på inredningen i lägenheten, innan branden, är det inte rimligt men en kvinna som helt klart inte kan hålla i sin ekonomi.
Emma sket i sitt barn, sin ekonomi, knullade hellre runt och nyttjade droger.
Jag tycker i första hand synd om barnet som fick sätta sitt liv till, men också de blåögda föräldrarna som öste pengar över sitt misslyckade adoptivbarn.
Föräldrarna får säkerligen stå till svars för den brandskadade lägenheten.

Jag tycker att morföräldrarna framstår som rätt lama, missförstå mig i alla välmening. De är inte skyldiga till barnets död, men har någonstans underlättat för att försummelsen kunnat fortsätta. De har blundat för sanningen och inte vågat ställa dottern till svars. De har skyddat sin dotter, för de vill inte tränga sig på, hon ”har rätt till sin personliga frihet” och så vidare. Men de har varit väl medvetna om att socialen har varit inkopplad, men ändå inte signalerat. Verkar inte ens som att socialen har pratat med dem, vilket de borde har gjort. De ska utreda vad det finns för skyddsnät kring barnet.

Morföräldrarna också varit medvetna om att deras dotter inte kan hantera sin ekonomi och frågat vad hon behöver för ekonomisk hjälp. Inte ovanligt att adoptivföräldrar kan vara väldigt duktiga på att hjälpa till ekonomiskt men att vara ett känslomässigt stöd är mycket svårare. Många adoptivföräldrar är inte införstådda vad de ger sig in i. Särskilt inte när man adopterar ett barn som är 4 år.

De borde ju också förstått att inga pengar gick till dottern. Morfadern frågar om barnet behöver stövlar. Så det var det som var mest basic de tillgodosåg, när flickan i själva verket behövde långt mycket mer än så. Ett barn i den ålder tar man ju ut på aktiviteter, de leker med jämnåriga osv. Denna flickan har ju haft det så torftigt.

Givetvis borde någon i omgivningen reagerat på det.
Citera
2026-06-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Var det här muslimrelaterat tro?
Ryss.
Citera
2026-06-09, 19:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adacse
På bilderna är hon överallt i lägenheten. Mamma. har riggat med trampolin och basketkorg och annat. Hon hade katter att umgås med. Flickan på
bilderna och de små snuttar film verkar inte ledsen vilket jag tolkar som att hon redan är van vid det. Det har blivit normalt för henne , men därför kan det vara så att hon varit lämnad tidigt och därför stoppad i utveckling.
Hon har ändå fått kärlek av morföräldrarna som hade henne ofta i veckan. Hursomhelt, horribel händelse när man ser mönstret och vilka avarter det finns bland oss. På något sätt så var hennes öde sånt här. Hade det inte hänt nu så hade något hänt senare.

Men fattar inte vad det är för fel på mamman? Varför hon inte bara kunde lämna henne till sina föräldrar några nätter ibland. Hennes mamma hade nyligen fått en stroke så kan ju vara en anledning, att hon inte ville belasta dem. Hon ska tydligen ha klagat på hennes tatueringar. Och kanske hade mamman åsikter om att hon inte tyckte det var lämpligt att hon sov med killar, så då löste hon hellre situationen själv. Mamman hade erbjudit sig att ta flickan över natten vid något tillfälle men då hade hon antagligen ingen kille så då hade hon sagt ”men vad ska jag göra då?”

Hade varit intressant att höra hur hon upplever sin egen uppväxt. Får för mig att de har skämt bort henne mycket, för att hon har haft så tuffa fyra första år, men ingen människa mår ju bra av att aldrig få ta ansvar över sina handlingar, oavsett bakgrund.

Och förhören med henne ger ju ingenting. ”Jag minns inte” ”jag vet inte”.
Citera
2026-06-09, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trusttheprocess
Jag tycker att morföräldrarna framstår som rätt lama, missförstå mig i alla välmening. De är inte skyldiga till barnets död, men har någonstans underlättat för att försummelsen kunnat fortsätta. De har blundat för sanningen och inte vågat ställa dottern till svars. De har skyddat sin dotter, för de vill inte tränga sig på, hon ”har rätt till sin personliga frihet” och så vidare. Men de har varit väl medvetna om att socialen har varit inkopplad, men ändå inte signalerat. Verkar inte ens som att socialen har pratat med dem, vilket de borde har gjort. De ska utreda vad det finns för skyddsnät kring barnet.

Morföräldrarna också varit medvetna om att deras dotter inte kan hantera sin ekonomi och frågat vad hon behöver för ekonomisk hjälp. Inte ovanligt att adoptivföräldrar kan vara väldigt duktiga på att hjälpa till ekonomiskt men att vara ett känslomässigt stöd är mycket svårare. Många adoptivföräldrar är inte införstådda vad de ger sig in i. Särskilt inte när man adopterar ett barn som är 4 år.

De borde ju också förstått att inga pengar gick till dottern. Morfadern frågar om barnet behöver stövlar. Så det var det som var mest basic de tillgodosåg, när flickan i själva verket behövde långt mycket mer än så. Ett barn i den ålder tar man ju ut på aktiviteter, de leker med jämnåriga osv. Denna flickan har ju haft det så torftigt.

Givetvis borde någon i omgivningen reagerat på det.

De absolut mest skyldiga är soc, de valde att lägga ner. Dock är det rysk roulette, de förvärrar grovt allra oftast. Måste bli samhällsförändring
Citera
2026-06-09, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
De absolut mest skyldiga är soc, de valde att lägga ner. Dock är det rysk roulette, de förvärrar grovt allra oftast. Måste bli samhällsförändring

Ja, i detta fallet var det verkligen rysk roulette och soc borde utrett mer noggrant andra gången. Första gången öppnade de en utredning som avslutades efter fyra månader utan insats. Sen kom det en orosanmälan till, antagligen var det grannens som inte minns om hon gjort en eller inte, men den valde soc att lägga ner. Hade de inte gjort det och gjort hembesök så hade kanske flickan levt idag.
Citera
2026-06-09, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trusttheprocess
Ja, i detta fallet var det verkligen rysk roulette och soc borde utrett mer noggrant andra gången. Första gången öppnade de en utredning som avslutades efter fyra månader utan insats. Sen kom det en orosanmälan till, antagligen var det grannens som inte minns om hon gjort en eller inte, men den valde soc att lägga ner. Hade de inte gjort det och gjort hembesök så hade kanske flickan levt idag.

Oavsett, detta är helt sjukt! Detta är sånt man bara tänker sker i USA! Scrolla FUP inatt, första gången i mitt liv jag inte kunnat sova pga någon händelse. Bilden där hon ligger i sängen och sover, så liten och fått natta sig själv... Mitt hjärta kändes sönderbränt ! Må denna vackra bedårande flicka ha en bra mamma där hon är nu! Inte på en endaste bild såg jag mamman fokusera på sitt barn..
Citera
2026-06-09, 19:40
Medlem
Hon är i min dotters ålder. När jag tittar på min dotter så kan jag inte i min vildaste fantasi tänka mig henne sova själv, flera nätter, alldeles ensam med iPad upp i ansiktet på henne. Hoppas lilla tjejen tas hand av många änglar däruppe med kärleksfulla människor runtomkring
Citera
2026-06-09, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vampiregirl
Personligen ger jag blanka fan i om du är adopterad eller inte, ursprung,PTSD får man inte inte av adopterad vid 4-års ålder, rent BS,
utan jag känner bara ett enormt äckel och förakt inför en Mamma( vilket jag tycker denna människa inte förtjänar att bli kallad för) som väljer att låsa in sin lilla dotter för att tillgodose sin egoism!! Om din pojkvän inte accepterar att du har barn, DUMPA HONOM!!
Stackars barn 🥺Fy fan för egon som denna avart till människa!!!!

Jag tycker också det är konstigt hon pratar så mycket om tiden innan adoptionen. Kan man verkligen minnas att man inte fick hjälp och skulle klara sig själv i hemlandet om man bara var 4 år vid adoptionen?
Citera
2026-06-09, 19:46
Medlem
Hur träffade hon den bulgariska medborgaren som är pappan till offret?

Är det bevisat att han varit våldsam mot henne?
Citera
2026-06-09, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Stackars lilla tösen, bara fem år gammal.
Undrar vad hon fått genomlida, särskilt om det stämmer att hennes tänder var borta.
Lägger märke till att mamman det första året postat en hel del foton och kärleksförklaringar till sin dotter, men de senaste åren inget alls.

Var hittade du det om
Tänderna? Menar du att mamma slagit ut dem el att hon tappat dem pga att hon inte borstat dem?
Citera
2026-06-09, 19:48
Medlem
Blir soc extra granskade av detta fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här