Citat:
Ursprungligen postat av
Lucifers_dick
Läst FUP, och det är nog det mest makabra jag läst.
Redan med Swish-överföringarna till hennes konto i början av FUP:en, misstänkte jag att allt inte stod rätt till. Jag förstår att föräldrarna stått för fiolerna med bil, borgen på lägenheten mm. Ser man på inredningen i lägenheten, innan branden, är det inte rimligt men en kvinna som helt klart inte kan hålla i sin ekonomi.
Emma sket i sitt barn, sin ekonomi, knullade hellre runt och nyttjade droger.
Jag tycker i första hand synd om barnet som fick sätta sitt liv till, men också de blåögda föräldrarna som öste pengar över sitt misslyckade adoptivbarn.
Föräldrarna får säkerligen stå till svars för den brandskadade lägenheten.
Jag tycker att morföräldrarna framstår som rätt lama, missförstå mig i alla välmening. De är inte skyldiga till barnets död, men har någonstans underlättat för att försummelsen kunnat fortsätta. De har blundat för sanningen och inte vågat ställa dottern till svars. De har skyddat sin dotter, för de vill inte tränga sig på, hon ”har rätt till sin personliga frihet” och så vidare. Men de har varit väl medvetna om att socialen har varit inkopplad, men ändå inte signalerat. Verkar inte ens som att socialen har pratat med dem, vilket de borde har gjort. De ska utreda vad det finns för skyddsnät kring barnet.
Morföräldrarna också varit medvetna om att deras dotter inte kan hantera sin ekonomi och frågat vad hon behöver för ekonomisk hjälp. Inte ovanligt att adoptivföräldrar kan vara väldigt duktiga på att hjälpa till ekonomiskt men att vara ett känslomässigt stöd är mycket svårare. Många adoptivföräldrar är inte införstådda vad de ger sig in i. Särskilt inte när man adopterar ett barn som är 4 år.
De borde ju också förstått att inga pengar gick till dottern. Morfadern frågar om barnet behöver stövlar. Så det var det som var mest basic de tillgodosåg, när flickan i själva verket behövde långt mycket mer än så. Ett barn i den ålder tar man ju ut på aktiviteter, de leker med jämnåriga osv. Denna flickan har ju haft det så torftigt.
Givetvis borde någon i omgivningen reagerat på det.