2026-06-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nja. Väldigt rörig FUP som dessutom är övermaskad. De har tom lyckats maska sidnumreringen vilket inte underlättar när den är i flera delar.

Dessutom börjar del 2 på sidan 954 och är på 1075 sidor. Den borde alltså gå till sida 2028 men slutar på sidan 2074. Det verkar alltså saknas 46 sidor!
Citera
2026-06-09, 10:17
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Dessutom börjar del 2 på sidan 954 och är på 1075 sidor. Den borde alltså gå till sida 2028 men slutar på sidan 2074. Det verkar alltså saknas 46 sidor!

Resterande delar av fup är ej färdigt än. Lägger upp så snart dem är skickade till mig.
Citera
2026-06-09, 18:27
Medlem
zarrelitos avatar
Ny aktbilaga släppt: https://gofile.io/d/u2DFfQ
Citera
2026-06-09, 19:30
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
DOMSLUT
Brott som den tilltalade döms för
Sexuellt utnyttjande av barn, 6 kap 4 § 1 st och 5 § brottsbalken
2015-08-01 -- 2015-11-30

SEXUELLT UTNYTTJANDE AV BARN (5000-K1536621-15)
Södertälje TR B 65-16 Dom
https://files.catbox.moe/kp8i28.pdf
Citera
2026-06-10, 11:34
Medlem
zarrelitos avatar
Ny dag ny aktbilaga.

https://gofile.io/d/4n4Vvd
Citera
2026-06-10, 19:09
Medlem
Citat:
Nja. Väldigt rörig FUP som dessutom är övermaskad. De har tom lyckats maska sidnumreringen vilket inte underlättar när den är i flera delar.

Hur kommer det sig?

Så inget om mordet på Dara, Haval, Dalen, Einar, Husbys Hyenor, Big Mac?
Citera
2026-06-11, 00:53
Medlem
Saknades inte sista förhöret med. Finns mordförsöket med i denna fup isf missade jag det.
Citera
2026-06-11, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
Ny dag ny aktbilaga.

https://gofile.io/d/4n4Vvd

Puh! Det måste vara någon stackars övernitisk notarie som sitter och maskar hela dagarna, möjligen med assistans av en dumbom till ai. Att läsa och förstå sammanhangen är en sanslös uppgift. Min egen sammanfattning riskerar bli en avhandling med sidhänvisningar kors och tvärs.
Citera
2026-06-11, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Hur kommer det sig?

Så inget om mordet på Dara, Haval, Dalen, Einar, Husbys Hyenor, Big Mac?

Jodå. Det spekuleras här och där i förhören att Haval ligger bakom mordet på Aro då polisen ett tag misstänkte Aro för att ligga bakom mordet på Havals bror. Kanske finns det ett samband med det mordet även om det inte nödvändigtvis är Haval som ligger bakom.

Polisen tycks ha haft en tråd att nysta i som har med splittringen av hyenorna i tre delar att göra. Flera från Husby och Tensta har förhörts. Inte heller här har nystandet lett någonstans än.

FUPsen är ju även förpestade med händelser som har med mordförsöket i Flemingsberg 3 dagar senare att göra; det var ju då MGM greps. Jag har än så länge inte hittat någon annan länk mellan händelserna än just gärningsmannen men det är väl troligt att det finns någon. Finns en tunn tråd mellan Botkyrka och Akalla men den är väldigt tunn. Mordet i Kallhäll känns bättre planerat.

Lite kuriosa från annan FUP jag precis läst: Darwands flickvän hade under perioden 1/10 2024 - 6/11 2025 skickat 2.650 kr till och fått 3.718 kr från Mattias Listam som sköts till döds i Bromma den 5/11 2025, alltså 2 1/2 månader efter att pojkvännen mördades. Även där gömde sig gärningsmännen på hotell i Forenom-kedjan.
Citera
2026-06-11, 12:54
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredpung
Saknades inte sista förhöret med. Finns mordförsöket med i denna fup isf missade jag det.
Om du menar mordförsöket där han greps, några dagar efter dubbelmordet så har han tydligen dömts i den händelsen redan.
Han dömdes den 3 Mars i år till 12 års fängelse för mordförsöket.

Jag antar att dubbelmordets straff läggs på den domen då? Kan ju inte bli annat än livstid.

I denna del av FUP: https://gofile.io/d/u2DFfQ på sid 135 -> hittar du domen för det mordförsöket.

"Domslut
Brott som Fredrik Juuso döms för
Försök till mord, 2025-08-28, 3 kap 1 § och 11 § samt 23 kap 1 § brottsbalken

Påföljd
Fängelse 12 år

Häktning m.m.
Fredrik Juuso ska vara kvar i häkte tills fängelsestraffet får verkställas"
Citera
2026-06-11, 15:35
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

Lite kuriosa från annan FUP jag precis läst: Darwands flickvän hade under perioden 1/10 2024 - 6/11 2025 skickat 2.650 kr till och fått 3.718 kr från Mattias Listam som sköts till döds i Bromma den 5/11 2025, alltså 2 1/2 månader efter att pojkvännen mördades. Även där gömde sig gärningsmännen på hotell i Forenom-kedjan.
Intressant.

Jag reagerade på i denna fup att hon lallade runt på brottsplatsen och bland annat var den som berättade för Aros mamma att hennes son var död. Kände att det var nått som inte stämde med den damen.

Svarta änkan kanske?

Får man veta vad hon hade för relation till Mattias?

Kollade FUP i det mordet på Mattias ( är det den FUP du läste?) och sökte på Shir*n (*= i ) och hon har haft kontakt med Mattias på snapchat senast dagen innan han mördades.
Fick bara 4 matches på hennes namn och det var snapchat från 31 Okt, 3 Nov och 4 Nov. (han sköts sen den 5 Nov. )
Fick inga fler sökningar i den FUP på hennes namn men låter helt klart skumt att hon inom loppet av knappt 2,5 månader haft kontakt med 2 olika killar dagen innan de mördas (samma natt i Darwands fall)

Enligt henne så träffades hon och Darwand på snapchat första gången.
Någon "Ali" som skulle vara Darwands vän som matchade ihop dom. De började träffas sen i mars/april. (några månader innan mordet.)

Hon hade sista kontakten med honom runt 00 (ca 20 min innan han mördades) och hon visste att han var i Kallhäll.
Kan hon även ha sett exakt position på snapkartan?
Kanske även Mattias position på snapkartan?

Sen något JÄTTESKUMT.

Ca en vecka efter morden så får hon hotfulla meddelanden på insta från någon "tjej"

(S 745 i aktbilaga 222 )
"Den 31 augusti 2025 mottar innehavaren av BG105878-1 flera hotfulla meddelanden
från användare 6198570845."

Bland annat:
"Jae tjejen som brukar hoppa på din killes kuk när du inte va där"
"Alla dagar ni inte träffades de va mig han hade sin kuk i"
"Ja ska psyka dig"
"Tills du tar ditt liv"
"0 ligger död som din pojkvän"

Flickvännen tar kontakt med någon "Skynet1" (kompis till Dawand?) och gråter ut o säger att det är någon på Dawands sida.

"Till följd av tidigare hotfulla meddelanden tar innehavare av BG105878-1 kontakt med
skynetl H där hon vidarebefordrar skärmklipp. Totalt finns 86st meddelanden under
perioden 2025-08-31 2025-09-01 med skynetl telefonen: Endast de som bedömts
handla om den tidigare konversationen har tagits med detta PM."

Det jätteskumma?

Hon säger sen i förhör:
(S 560 aktbilaga 232. )
"FL ber Shirin berätta fritt om chattarna hon mottagit 2025-08-31 gällande Dawand.
Shirin berättar att det hela kan se konstigt ut men kontot som skickat meddelanden till henne är
skapat av Shirin själv
. Shirin har skickat de här meddelandena till sig själv med anledning av att hon fått höra att Dawand var ute natten 24/8-25/8 för att träffa tjejer, Shirin tänkte att det
inte fanns en chans att han precis umgåtts med henne för att sen träffa andra tjejer. "

Tycker det var en otroligt dålig förklaring av henne och förstår inte riktigt varför "med anledning av att hon fått höra att Dawand var ute natten 24/8-25/8 för att träffa tjejer," skulle göra att hon då väljer att skriva "otrohetsmeddelanden" till sig själv?

Jag är inte klar med FUPen än och kanske klarnar saker lite allt eftersom men just nu känns hon riktigt suspekt.
Citera
2026-06-11, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Södertälje TR B 65-16 Dom
https://files.catbox.moe/kp8i28.pdf
?????????????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto