Citat:
Ursprungligen postat av
Lättöl
Vad skulle C tillföra rent parlamentariskt? En ren S kan få acceptans av V och MP. Vore konstigt om C röstade emot S efter dagens utlåtanden även om de inte själva är med. Det är det enda rimliga scenariot idag. Dvs M+SD+KD kan rösta nej, S för och övriga avstår så blir det en S regering med V eller MP som vågmästare men då får de gadda ihop sig med Tidö mot S-regeringen. Det kommer säkert ske i några frågor, men knappast de stora.
Du har nog missat den sista tidens debatter om att S tänker går till val ensamma.
S själva har varit tydliga på den punkten med.
Även om S har orsakat mycket dåliga beslut dom sista åren så har det nästan alltid varit eftergifter till främst MP som lett till S dåliga beslut.
S är nog less på V och MP och det är större delen av alla väljare med.
Jag tror t om S hellre avstår än ännu en gång tar med MP i någon regering.
Det bästa för Sverige hade varit S och SD, men det är nog ljusår bort att hända.