Citat:
Ursprungligen postat av
hjorten16
Det är helt sjukt hur du sitter o ljuger på tråden?
Dessa två olika Hizbollah är startade i olika årstal och är inte det samma mer än namnet, att du även sitter o förneka att EU har terrorist stämplat den väpnade Hizbollah det utgör du har något sjukligt beteende?
Även sverige har haft uppe om man ska kunna se dessa två som samma eller två olika.
Att förneka detta är som du även säkert förnekar förintelsen? gör du även det?
Usa, Kanada, Nederländerna, Tyskland, Storbritannien stämplar "hela" Hizbollah som en terrorgrupp, det är även varför Israel får bomba på som man gör, det är inte krig det handlar om att bekämpa terrorism,
Nej, det finns inte två olika Hizbollah som är startade vid olika årtal.
Det finns många och långa beskrivningar av Hizbollah på nätet, liksom av Libanons moderna historia och inbördeskrig. Men här är en kort och koncis och aningen USA-vriden beskrivning av Hizbollah,
direkt från den amerikanska kongressen. Om du anser att de också ljuger och/eller har fel så kan du ju kontakta dem och påpeka det. Meddela dem i så fall gärna också ditt fullständiga namn och personnummer, så får du garanterat komma med på nån lämplig lista...
Du kan läsa den förklaringen online, ladda ner den i pdf-format eller t.o.m. lyssna på den:
Lebanese Hezbollah.
Så här lyder den korta inledningen (den feta stilen är min): "
Hezbollah ("Party of God," also spelled Hizballah) is an Iran-backed Lebanese Shia militia and U.S.-designated Foreign Terrorist Organization (FTO). Hezbollah is an Iranian partner force, helping Tehran project power across the region, train allied militias (reportedly including Hamas), and threaten U.S. interests and allies across the region. Formed in the wake of the 1982 Israeli invasion of Lebanon, the group has conducted numerous attacks against Israeli and Western targets. In addition to authorizing sanctions against Hezbollah, Congress has sought to bolster Lebanese state institutions to counter its influence."
Eftersom jag (med fog, håller med MOD) har blivit varnad för mitt språkbruk i ett par postningar så tänker jag inte skriva ett ord om vad jag anser om din förmåga att söka enkelt tillgänglig information på nätet och hur väl du klarar av att stå stadigt förankrad med båda benen i den riktiga verkligheten. Så det kommer du undan, den här gången.
TILLÄGG:
Kan inte låta bli att lägga till den amerikanska kongressens beskrivning av vad Hizbollah egentligen håller på med:
"
For nearly two decades, Hezbollah's stated objective was to drive Israel Defense Forces from southern Lebanon. Since the Israeli withdrawal in 2000, Hezbollah has used Israel's remaining presence in the Sheb'a Farms and other disputed areas in the Lebanon-Syria-Israel tri-border region (see Figure 1) to justify ongoing violence against Israel—and Hezbollah's persistence as an armed militia outside the structure or purview of the Lebanese Armed Forces (LAF)."
Säkert bara lögner det också...