2026-06-09, 14:15
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vi förgiftas av vattnet

Vilka gifter föreställer du dig finns i vattnet?
Citera
2026-06-09, 14:52
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Min spaning är fortsatt att det kommer att bli straffskatt på övervikt. Ett annat alternativ är förstås att man låter det fortsätta vara en klassfråga, samt att fetma förmodligen blir en ännu mer uttalad klassmarkör. Typ att det blir endast lägre arbetarklass, typ vaktmästare ( ) som saknar tänder och körkort som kommer att vara framåtrullande gräddtårtor framöver.
Senast redigerad av JacquesDuquesne 2026-06-09 kl. 14:55.
Citera
2026-06-09, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Precovery
Jag måste börja med att korrigera trådstartaren. Det heter numera obesitas och en person med över 30 i BMI är obes. De gamla namnen är alldeles för stigmatiserande för dessa personer som inte själva kan hjälpa att det flyger in kalorier i käften på dem.

Nej. Det heter fortfarande fet-tjock tjock-fet tjock.
Citera
2026-06-09, 15:49
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Ja, det är mycket troligt att ultraprocessad mat, socker och stillasittande är en trigger för sjukdomen, men det är fortfarande en sjukdom.
Vad som är sjukdomsklassat eller inte kan vara djupt ideologiskt, ologiskt och irrationellt. Ta homosexualitet som exempel. Socialstyrelsen tog bort sjukdomsstämpeln 1979, WHO dröjde till 1990.

Nu har man ju tagit fram begreppet metabolt syndrom, som i förlängningen oftast leder till det mer etablerade Downs syndrom.
Senast redigerad av trewq 2026-06-09 kl. 15:51.
Citera
2026-06-09, 16:00
Medlem
Är inte så imponerad. Av dem som jag sett använt fetmamediciner så har muskelmassan drastiskt sjunkit och dem ser snarare ut som icke-fysiskt aktiva fast smala och med överflödig hud.
Har en kollega som kört och gått ner från 103->85. Skulle uppskatta hans BF till runt 37-38% innan sprutorna och nu runt 30%.

Att gå ner närmare 20 kilo i vikt och fortfarande vara blötfet på 30% är för mig ingen framgångssaga, även om jag aldrig varit och snosat på närmare 40% gränsen fläskprocent.

Jag vet inte vad "målet" är för många som kör dessa sprutor?
Se ut som heroin-narkomaner? Visar ju återigen hur skev kroppsbild och synen på träning dessa personer har.
Citera
2026-06-09, 16:03
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Vad som är sjukdomsklassat eller inte kan vara djupt ideologiskt, ologiskt och irrationellt. Ta homosexualitet som exempel. Socialstyrelsen tog bort sjukdomsstämpeln 1979, WHO dröjde till 1990.

Nu har man ju tagit fram begreppet metabolt syndrom, som i förlängningen oftast leder till det mer etablerade Downs syndrom.
Downs syndrom beror på din medfödda kromosomavvikelse, du får inte det av att äta smågodis.
Citera
2026-06-09, 16:34
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Det där påminner om när den Japanska kejsarinnan svärtade sina tänder för att de var ruttna.
Plötsligt skulle hela hovet se ut som fågelholkar.

Vem fan tycker att en fet negressröv är attraktiv?
Negrer har evolutionärt utvecklat dylika för att ha en fettreserv i tider av svält.
Något de inte drabbas av i USA i någon högre utsträckning.

Att försöka omvandla ett ofrivilligt lyte till något eftersträvansvärt är pinsamt.

Grejen är nog att när något är svårt, som att hålla sig smal, så blir det eftersträvansvärt. Men de nya läkemedlen förändrar allting. Om alla lyckas vara smala så kommer det bli unikt och fint.

Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Ja jag håller med att det är groteskt men oj vad du har fel där

Brazilian butt lift operationer har skjutit i höjden.

Det är lite som alla ankläppar som man ser, alla tycker att det ser för jävligt ut men ändå väljer vissa tjejer att överpumpa sina läppar.

Ja det där med läpparna är någon slags missmatch mellan vad killar tycker är fint och vad vissa tjejer tycker är fint.
Citera
2026-06-09, 16:54
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Grejen är nog att när något är svårt, som att hålla sig smal, så blir det eftersträvansvärt. Men de nya läkemedlen förändrar allting. Om alla lyckas vara smala så kommer det bli unikt och fint.

Det är ju det som är grejen, hade negresserna lyckats kämpa till sig en riktigt benig röv, hade jag blivit imponerad och glad för deras skull. Självdisciplin.

Men nu tog de endast sina Snickersmaxade lata jätterövar och försökte lansera dessa som något sensuellt, fast dessa bara är ett tecken på genfel och dumslapp livsstil.
Citera
2026-06-09, 16:55
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vilka gifter föreställer du dig finns i vattnet?

Östrogen, väl?
Citera
2026-06-09, 18:10
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Östrogen, väl?

Läkemedelsrester och tungmetaller, bland annat.
Citera
2026-06-09, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandemtroll2.0
Du tror inte att åtminstone några av de människor som nu kanske för första gången i sitt liv klarar att gå ned i vikt nu även vågar sig in till ett gym?

Jag gissar att även läkaren berättar det när man tar medicinen. Men jag pratar om de som inte kommer få till gymmet, dvs de allra flesta människor.
Citera
2026-06-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Det kommer självklart en motreaktion.

Det kommer bli trendigt att vara överviktigt.

Kom ihåg var ni läste det först.

Håll inte andan bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in