Citat:
Ursprungligen postat av
Graavarg
Kom igen. Ingen är för fan "diskriminerad" för att man inte får vara med i TV. I så fall jag är så ini helsike "diskriminerad", stackars lilla jag.
SVT ska förhålla sig balanserat politiskt och opolitiskt, enligt sina egna regler. Att lyfta in Alinia i ett program där andra motsvarande youtubers med andra åsikter inte är med skulle, utan tvekan, ha framstått som att han får MER synlighet än andra. Dessutom förespråkar Alinia en massa icke rumsrena grejer och visar tveklöst dessutom upp "dålig vandel".
Det var ett tidigare misstag att plocka in honom som rättades till, det har inget som helst med nån diskriminering att göra. Och Alinia är inget "offer" heller, lika litet som det nu skulle vara synd om hans anhängare för att han inte får vara med i TV.
Herregud, hela den här diskussionen är ju totalt utflippad. Som Alice i Underlandet, eller rättare sagt Cheshire-kissemissen: "Jag är inte galen, min verklighet är bara annorlunda än din.".
Och ja, drevet mot Wold var minst sagt töntigt. Det var extra töntigt eftersom det baserade sig på en utskrift i textform av vad hoin sa i ett tv-program där hon tydligt gjorde "citationsmärken" i luften, vilket inte kom med i textutskriften. Men i ärlighetens namn får hon ta en del av smällen, för hon uttryckte sig otydligt och klumpigt. Nåt hon har rättat till i efterhand, men då är det ju per definition "alltid för sent". Hennes långvariga kritik av kroppsförändrande ingrepp på omyndiga personer står på helt vetenskaplig grund, vad man sen än tycker om det (eller inte).
Dumfan, han har redan varit med i programmet. Det är som om du blev anställd för att göra ett jobb och när de sen upptäckte att du var vänster, så sparkade man dig utifrån dina politiska åsikter.
Det var för inte ett debattprogram och man har inte förhållit sig opolitiskt. Allt är extremt politiskt. Eller menar du att man agerat opolitiskt här, när allt i den här affären handlar om politik. Tror du att alla som är med i programmet är opolitiska i sina åsikter?
Att du saknar en demokratisk ådra är en annan sak. Allt är löjligt. Ja men då är de som driver det här drevet löjliga, eller är det bara vi som kritiserar det som är löjliga. För det är väl bara dem du menar är löjliga. Men om du nu blir så engagerad i det här, är väl du lika löjlig.