Citat:
Ursprungligen postat av
AI-2000
Så jag behöver inte ens redovisa mina försäljningar så länge vinsten inte överstiger 50k? Jag trodde att alla försäljningar skulle redovisas i deklarationen oavsett om man gått med 50k vinst eller inte. Även om man inte skattar vinster på under 50k så trodde jag ändå att det behövde redovisas.
Jag antar att du kommer att se det när det är dags att deklarera, har Skatteverket infört uppgifterna i din deklaration måste du så klart redovisa inköpspris för ett antal artiklar så du kommer under beskattningsbar inkomst. Det går också att använda någon schablonregel liknande för aktieförsäljning, men det vet Skatteverket bättre än jag hur reglerna ser ut (men antar att beloppet 65 000 är relaterat till det).
Tänk också på att Skatteverket lägger ihop uppgifter dom får in från Tradera, Blocket, Marketplace m fl.