2026-06-09, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Allahu Akbar! Välkommen till VPK!

Jag röstar AFS.
Citera
2026-06-09, 14:05
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har du helt missat rapporteringen om uteslutningarna inom V?
De blev väl inte uteslutna utan enbart strukna från listorna? Jag kan ha fel, du får gärna motbevisa mig.
Citera
2026-06-09, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
De blev väl inte uteslutna utan enbart strukna från listorna? Jag kan ha fel, du får gärna motbevisa mig.
My bad, du har rätt. Icke desto mindre har media rapporterat om det.
Citera
2026-06-09, 14:22
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Jag röstar AFS.
Allahu Akbar! Ännu en svensk som kastar bort sin röst på ett parti som omöjligen kan komma med i regeringen och bidrar till islamiseringen av Sverige!
Citera
2026-06-09, 15:01
Medlem
Stängde av dokumentären vid 2:44. Då kommer hon in i bild. Visselblåsaren.
Lita aldrig på människor utan läppar....
Citera
2026-06-09, 15:03
Avstängd
triptykens avatar
Jag menar ja, fine, vi vet alla att SD gillar korruption, tjack, barnporr och fylleheilande....

Meeeeeeen är det BARA jag som är litet avundsjuk på Åkessons olika festteman? Han har glitterfester, hawaiifester och fan och hans moster. Tro fan att karln inte kan ta sig till jobbet med allt jävla roddande han måste göra för att få helgernas bestyr att gå ihop!

Vad jag menar är: tänker att vi kan ta SD's korruption i det här avseendet. Om dom kan stjäla åt sig pengar för att åtminstonde se till att Åkesson slipper ordna med allt så han kan va på jobbet är det väl en bra grej? Om han kunde sluta umgås med pedofiler hela tiden hade det vart bättre, men man kan inte ha allt
Citera
2026-06-09, 15:06
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
S släpper in 200.000 MENA. MP lägger ner kärnkraften. V vill överbeskatta kapitalet och ta över bankerna. SD gör fest-avdrag. Vem får störst rubriker i TV4?
Citera
2026-06-09, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
S släpper in 200.000 MENA. MP lägger ner kärnkraften. V vill överbeskatta kapitalet och ta över bankerna. SD gör fest-avdrag. Vem får störst rubriker i TV4?

Bra summerat. Media har kommit igång ordentligt nu med sin valkampanj. Tydligt att TV4 och resten av packet inte lägger sin röst på SD
Citera
2026-06-09, 15:48
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Självklart är det planerat av carola eftersom hon har en konflikt med SD. Hon väljer att informera TV4 som ser en bra story här. Dom gör sitt jobb och publicerar. På samma sätt som någon informerade om Kristerssons inredning på Sagerska och Harpsund,Nästan alla avslöjanden som publiceras har sitt ursprung i någon som är upprörd eller förbannad och som har kunskap om känsliga frågor.

Men du kanske har missat drevet mot Kristersson rörande brödspadar, hönshus, eller praktikanter.

Så plocka av dig offerkoftan, drev går mot politiker som agerat på egendomliga sätt och i vissa fall med bristande vandel. TV4s publicering drivs inte av politisk illvilja utan för att det är viktigt och relevant att visa upp en rättvisande bild av partiets ledning.

Äsch.
Citera
2026-06-09, 15:50
Medlem
zerocolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Jag försvarar inte bidragsfusk, men frågan är om SD har ägnat sig åt bidragsfusk i detta fall. Partistödet betalas ut i förhållande till mandat i riksdagen, utan något som helst krav på motprestation. Det ska användas till partiernas politiska arbete, men staten har ingen rätt att bestämma hur det politiska arbetet ska se ut. Då hade vi levt i en diktatur, om staten hade kunnat bestämma det.

Allt det här betyder att du och jag som skattebetalare drabbas lika hårt oavsett vad SD gör med pengarna. En konferensresa till Sälen, oxfilé, porrklubb, alkohol, valstugor.

Hela det här är en kampanj framför allt för att påverka partiet internt, att de som är riktiga eldsjälar och har engagerat sig hårt för partiet ska tröttna.
Glöm inte att SD också är en folkrörelse, och att det finns många duktiga och ärliga vanliga människor som har lagt mycket tid och möda på att få partiet dit det är idag.
Jag hoppas att de vettiga människor som har engagerat sig ser det här som den smutskastning det faktiskt är och fortsätter göra sin hedervärda insats för att bevara vårt samhälle.
Othén, Rubbestad och Nyberg hade aldrig basunerats ut på det här viset om inte vänstermedia hade ansträngt sig till det yttersta för att vaska fram varenda liten detalj som de kan hitta för att framställa SD i så maximalt dålig dager som det bara går.
Man behöver inte titta länge för att se att sossarna har ägnat sig åt liknande i decennier.
Rötan kommer inte från SD, det är SD som har angripits av rötan som fanns i riksdagen och media sedan tidigare.
Som tur är gör man, i motsats till hur vänsterpartiet agerar, något åt saken.
Notera hur jävligt tyst det är om terroristkramande vänsterpartister.
Citera
2026-06-09, 15:51
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tv4-pekar-ut-sd-trixande-med-fakturor-anordnade-jimmie-fester

Det är partiets festfixare Carola Othén som berättar hur hon planerat festerna och blivit tillsagd hur hon ska redovisa kvitton för ”Jimmies fyllefester”. Upplägget ska ha skett systematiskt och flera gånger.

Vad tycker ni om att SD skattefifflar? Är det fritt fram för alla att skattefiffla? Kanske börja handla saker svart och jobba svart tycker SD är ok?

Det är såklart inte rätt, men om du hejar på rätt lag så kan du bara påpeka att sossarna är dumma o folk dog i Kina pga kommunism och avsluta din mening med "är du vänsterbliven?" så klarar du dig igenom allt på flashback och bland dina hillbilly supportrar.
Citera
2026-06-09, 15:54
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Det är såklart inte rätt, men om du hejar på rätt lag så kan du bara påpeka att sossarna är dumma o folk dog i Kina pga kommunism och avsluta din mening med "är du vänsterbliven?" så klarar du dig igenom allt på flashback och bland dina hillbilly supportrar.

Om Carola medverkat i ett brott här som det påstås så ska hon ju dömas för det också och inte bara för den tidigare förskingringen som utreds av polisen. Vaddå, "sa åt henne"? Hon har ju ett eget ansvar att inte medverka i brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in