2026-06-09, 12:56
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Har aldrig hört att han är organiserad i NMR. Han ogillar vänsterfolk och har inte mycket till övers för palestinarörelsen och sen har han rätt häftigt humör när han gör sina videosessioner.
Men nazism är en antisemitisk våldsrörelse som vill ha krig och utplåna sina motståndare och de mindervärdiga. Det passar inte in.
En modern, narcissistisk, slug nazist är inte nazist officiellt,
han använder bara subtila signaler för nazism.

👌 WP, white power.
Citera
2026-06-09, 13:01
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokkashugi
Alla ska bedömas efter samma måttstock. Greta har blivit både åtalad och dömd i brottmål. Greta umgås med extremister och terrorister, uttalar sig antisemitiskt och tvekar inte att bryta mot lagar och förordningar. Nick Alinia ligger i lä.

Jag vill du dock ha med avsnittet här.
Sen är det en enorm skillnad på Alina ich Greta. Är extremt oförtjänt i Alina då han skadar och provocerar debatten så att seriösa ifrågasättanden av extrema personer inom vänstern bakas ihop med hans barnsliga sätt.
Citera
2026-06-09, 13:04
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men enligt de mänskliga rättigheterna, har man inte rätt att diskriminera människor "För politisk eller annan åsikt" . Det är väl vad man gjort här? För han har redan varit med, i ett nu cencurerat avsnitt, utifrån att han var med.

Jag tänkte mer på vänsterdrevet mot henne nyligen, där man menade att hon skulle tystas.

Kom igen. Ingen är för fan "diskriminerad" för att man inte får vara med i TV. I så fall jag är så ini helsike "diskriminerad", stackars lilla jag.

SVT ska förhålla sig balanserat politiskt och opolitiskt, enligt sina egna regler. Att lyfta in Alinia i ett program där andra motsvarande youtubers med andra åsikter inte är med skulle, utan tvekan, ha framstått som att han får MER synlighet än andra. Dessutom förespråkar Alinia en massa icke rumsrena grejer och visar tveklöst dessutom upp "dålig vandel".

Det var ett tidigare misstag att plocka in honom som rättades till, det har inget som helst med nån diskriminering att göra. Och Alinia är inget "offer" heller, lika litet som det nu skulle vara synd om hans anhängare för att han inte får vara med i TV.

Herregud, hela den här diskussionen är ju totalt utflippad. Som Alice i Underlandet, eller rättare sagt Cheshire-kissemissen: "Jag är inte galen, min verklighet är bara annorlunda än din.".

Och ja, drevet mot Wold var minst sagt töntigt. Det var extra töntigt eftersom det baserade sig på en utskrift i textform av vad hoin sa i ett tv-program där hon tydligt gjorde "citationsmärken" i luften, vilket inte kom med i textutskriften. Men i ärlighetens namn får hon ta en del av smällen, för hon uttryckte sig otydligt och klumpigt. Nåt hon har rättat till i efterhand, men då är det ju per definition "alltid för sent". Hennes långvariga kritik av kroppsförändrande ingrepp på omyndiga personer står på helt vetenskaplig grund, vad man sen än tycker om det (eller inte).
Senast redigerad av Graavarg 2026-06-09 kl. 13:11.
Citera
2026-06-09, 13:23
Medlem
SmartSkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Han gör samma tecken av samma anledning, white power.

Nej han gör "perfekt-tecknet" som har funnits i åratal och som inte har nåt med nazism att göra.
Finns som emoj i mobilen och den används flitigt över hela Jorden, även av vänsterblivna...:-)
Citera
2026-06-09, 13:25
Medlem
AI-2000s avatar
Citat:
Han gör samma tecken av samma anledning, white power.

Han gör det för att reta vänstern och visa hur vänstern desperat greppar efter halmstrån. Han säger att det är en kul grej för att se hur vänstern överreagerar.

Ni kastade ju även skit på Åkesson och Busch efter att dom gjorde hårdrockstecknet, eller förlåt, SATANISTTECKNET för inte så längesen.
Citera
2026-06-09, 13:30
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Nej han gör "perfekt-tecknet" som har funnits i åratal och som inte har nåt med nazism att göra.
Finns som emoj i mobilen och den används flitigt över hela Jorden, även av vänsterblivna...:-)
Nej, han gör 👌 WP-tecknet för att provocera, för att det "inte är PK". Han gör det med ett narcissistiskt hånflin, för att han "busar" när han "inte är PK" och "inte är woke". Det är uppenbart att det är WP, White Power som han menar. Helt jävla uppenbart. Ljug inte. Det är fult att ljuga. Nick har själv erkänt att den betydelsen finns i tecknet 👌, men hans motargument är att han bara skämtar.
Citera
2026-06-09, 13:35
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AI-2000
Han gör det för att reta vänstern och visa hur vänstern desperat greppar efter halmstrån. Han säger att det är en kul grej för att se hur vänstern överreagerar.

Ni kastade ju även skit på Åkesson och Busch efter att dom gjorde hårdrockstecknet, eller förlåt, SATANISTTECKNET för inte så längesen.
Då kan man lika gärna göra hitlerhälsning i SVT med ett skämtsamt hånflin och med motiveringen att det bara är ett provocerande skämt? Erkänn att du tycker att man ska få göra det i SVT. Du älskar Hets mot Folkgrupp. Du vill ha mer Hets mot Folkgrupp i Public Service. Stå för dina åsikter. Varför vågar ni nazister aldrig stå för era åsikter? Jävla svin.
Citera
2026-06-09, 14:04
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
En modern, narcissistisk, slug nazist är inte nazist officiellt,
han använder bara subtila signaler för nazism.

👌 WP, white power.

”White power”? Han ser ju ut att vara halvturk. Är han en sån där självhatande nasse?
Citera
2026-06-09, 14:07
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
”White power”? Han ser ju ut att vara halvturk. Är han en sån där självhatande nasse?
Jag vet inte, jag tror att han är framför allt en grov narcissist som vill provocera för att bli kändis.
Citera
2026-06-09, 14:13
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Jag vet inte, jag tror att han är framför allt en grov narcissist som vill provocera för att bli kändis.

Ja det har han ju gemensamt med varenda självutnämnd ”influencer” på nätet.
Citera
2026-06-09, 14:26
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja det har han ju gemensamt med varenda självutnämnd ”influencer” på nätet.
Trådens ämne är inte nazistpysslingens diagnoser, egentligen.

Frågan är mer om nazism och White Power* är okej i Public Service eller inte.

Speciellt Sverigedemokraterna uppmuntras att svara.

*) 👌
Citera
2026-06-09, 14:52
Medlem
.
Senast redigerad av kaxium 2026-06-09 kl. 14:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in