Citat:
Ursprungligen postat av
-Felix_
Jag menar att när jag gick i nian ( 16 år ) var jag tillsammans med en tjej i åtta, hon var femton.
Var jag pedofil då ?

Nej. Allt är ju relativt.
Men när man en bit upp i åldern som vuxen ser en 15-åring så noterar man förstås ett barn och inget annat (även om definitionen är "tonåring").
På tal om musik så var väl även ABBA lite och nosade på ämnet med
Does your mother know. Den är ju rumsren och "korrekt" i den meningen men en viss antydan till något olämpligt finns där men avböjs (och är förstås hela budskapet med texten).