Inom dansbandskulturen är det vanligt förekommande med låtar där man sjunger om yngre tonårstjejer t ex
Bara 15 år är en svensk dansbandslåt skriven av Gert Lengstrand och Rune Wallebom, vilken ursprungligen spelades in 1974 av Jigs på albumet Goa bitar 4 [1], av Streaplers på albumet Lady Banana [2] och av Drifters samma år på albumet I kväll [3] samt av Jan-Inges på albumet Tusentals sköna toner
Alltså inte mindre än fyra pedofil-dansband valde att framföra den låten under 1974.
Larz-Kristerz tyckte det var en bra idé att ge ut sin version 2007 och Arvingarna sin 2008, vi har alltså en återkommande pedofili som sträcker sig mellan 1974 och 2008 en tid av 34 år.
Exempel på text från låten:
"Hon är en drottning klädd i jeans, ja, det vackraste som finns"
"Hennes ögon, de är blå, hon är söt att titta på"
"Hennes jumper verkar trång när hon går runt på stan"
Streaplers har fortsatt spela låten live, bl a på Liseberg och i Café Norrköping.
Ett annat exempel är Hon är sexton år idag av Flamingokvintetten från 1968. (en svensk version av låten Happy Birthday Sweet Sixteen av Neil Sedaka) han har kritiserats på senare år för att då 25 år gammal skrev den låten) någon kritik mot dom som framför låten i Sverige verkar dock inte förekomma.
Även här har Larz-Kristerz vart framme och spelat in den, 2003.
Exempel på text från låten:
"Nu är hon sötast av de flickor man vill ha
Hon är 16 år idag"
"En sista sommar fylld av frihet och behag"
Är det en större acceptans för pedofili bland dansband och dess publik? Dessa låtar har ju spelats in och framförts live i över 50 år.
Bara 15 år är en svensk dansbandslåt skriven av Gert Lengstrand och Rune Wallebom, vilken ursprungligen spelades in 1974 av Jigs på albumet Goa bitar 4 [1], av Streaplers på albumet Lady Banana [2] och av Drifters samma år på albumet I kväll [3] samt av Jan-Inges på albumet Tusentals sköna toner
Alltså inte mindre än fyra pedofil-dansband valde att framföra den låten under 1974.
Larz-Kristerz tyckte det var en bra idé att ge ut sin version 2007 och Arvingarna sin 2008, vi har alltså en återkommande pedofili som sträcker sig mellan 1974 och 2008 en tid av 34 år.
Exempel på text från låten:
"Hon är en drottning klädd i jeans, ja, det vackraste som finns"
"Hennes ögon, de är blå, hon är söt att titta på"
"Hennes jumper verkar trång när hon går runt på stan"
Streaplers har fortsatt spela låten live, bl a på Liseberg och i Café Norrköping.
Ett annat exempel är Hon är sexton år idag av Flamingokvintetten från 1968. (en svensk version av låten Happy Birthday Sweet Sixteen av Neil Sedaka) han har kritiserats på senare år för att då 25 år gammal skrev den låten) någon kritik mot dom som framför låten i Sverige verkar dock inte förekomma.
Även här har Larz-Kristerz vart framme och spelat in den, 2003.
Exempel på text från låten:
"Nu är hon sötast av de flickor man vill ha
Hon är 16 år idag"
"En sista sommar fylld av frihet och behag"
Är det en större acceptans för pedofili bland dansband och dess publik? Dessa låtar har ju spelats in och framförts live i över 50 år.