2026-06-09, 12:27
Medlem
Taokers avatar
911 var Israeler/Mossad.

Månlandningen var fejk. Men det är fakta och endast gamla gubbar tror fortfarande på det.

Usama Bin Laden lever. Att han var CIA agent är fakta, men många vet inte det.

Att Covid var från ett labb. Men det är också fakta nu iof. Bara idioter som trodde att det kom från en dåligt grillad fladdermus. Herregud
Citera
2026-06-09, 12:31
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THECR1TIC
Foliehatt eller fakta? Vilken konspirationsteori tror du på?
WTC7 rasade inte på 10 sek p.g.a. en brand. Helt omöjligt.
Citera
2026-06-09, 12:33
Medlem
Hur var dom snarlika? Är inte insatt i något av fallen men det låter intressant om man kunde se kopplingar i utförandet.

Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag tror på 2 st faktiskt. Såväl den om mordet på JFK som den om mordet på Olof Palme.

Kortfattat tror jag inte ett dugg på den ensama mördaren och jag tror också att likheterna mellan mordkomplotterna är tämligen snarlika.
Citera
2026-06-09, 12:38
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Det är ju ingen konspiration, utan något man får lära sig under grundkursen i nationalekonomi.

Ursäkta mig, vet du vad KONSPIRATION betyder?

Konspiration och konspirationsteori är två helt olika saker? Hur pengar skapas är absolut en konspiration - inte en konspirationsteori, men om du så vill: konspirationsfakta.
Citera
2026-06-09, 12:39
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jo, jag är en av de där korkskallarna som enligt konspirationsteoretikerna skulle vara död inom tre månader då jag tog vaccinet.
Oj, jag lever fortfarande!
Dottern, som enligt "teorierna", skulle bli steril efter vaccinationerna har fått två friska barn efter sina sprutor.
Hur har det gått till?

Man dödar inte betalande kunder. Ni har blivit injicerade med koksaltlösning - för miljarder och åter miljarder kronor. Frågor på det?
Citera
2026-06-09, 12:42
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trucker.Calzone
Hur var dom snarlika? Är inte insatt i något av fallen men det låter intressant om man kunde se kopplingar i utförandet.

Att CIA var inblandade i båda kan man dra slutsatsen av. Båda skylldes på en alkoholiserad man som hade en historia med offren. Det finns mycket när man tittar närmare men båda anklagade har nekat in till döden.
Citera
2026-06-09, 12:43
Medlem
Att miljardärer, politiker, globala storfinanser och storföretag alla koordinerar sina handlingar för att hålla folk fattiga, i beroendeställning och utan möjlighet att befria sig ifrån systemet.
Citera
2026-06-09, 12:47
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Att banker skapar pengar
Hur kan man se det som en konspiration ens?

Det är bara staten via Riksbanken som trycker/stansar sedlar och mynt.

Om du menar värde så är det vi alla kollektivt som skapar värde.

Hur kan man ens se det som en konspiration? Att inte ens förstå att du är med i det ekonomiska systemet vare sig du vill eller inte. Varje gång du köper (och säljer) en vara eller tjänst så justerar du värdet och priset.

Okunskap är inte ursäkt för att vara konspiratorisk. Detta är väl kända ekonomiska mekanismer sedan hedenhös.
Citera
2026-06-09, 12:54
Medlem
Börserna styrs av en avancerad algoritm. Det är ingen fri marknad som bygger på köp/sälj.
Tur är väl det, annars hade det varit helt omöjligt att trada, nu är det bara supersvårt.

Det är ingen konspirationsteori utan mer att 98 % av alla människor tror att marknaderna är fria, men så är det inte. Inte så konstigt att de flesta tror det heller, det är ju vad alla matas med.
Citera
2026-06-09, 12:55
Medlem
Det kan kanske inte ens räknas som en konspirationsteori, men att delar av Epstein files inte blir offentliga på grund av att det hade skadat folk nära Trump (eller Trump själv). Och i samma paket kommer då lite konspirationsteorien om Operation Epstein Fury.
Citera
2026-06-09, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bangaranga
Om de har varit på jorden längre än människan är det väl rätt märkligt att kalla det för "utomjordisk" existens.

Ja, jag håller med. Det är inte en perfekt definition. Å andra sidan tycker jag inte att det engelska begreppet NHI, Non-Human Intelligence är så mycket bättre heller.

Vad ska man säga istället?
Icke-mänskliga entiteter vars intelligens vida överstiger vår?
Citera
2026-06-09, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Hur kan man se det som en konspiration ens?

Det är bara staten via Riksbanken som trycker/stansar sedlar och mynt.

Om du menar värde så är det vi alla kollektivt som skapar värde.

Hur kan man ens se det som en konspiration? Att inte ens förstå att du är med i det ekonomiska systemet vare sig du vill eller inte. Varje gång du köper (och säljer) en vara eller tjänst så justerar du värdet och priset.

Okunskap är inte ursäkt för att vara konspiratorisk. Detta är väl kända ekonomiska mekanismer sedan hedenhös.
Användaren menar att bankerna skapar pengar ur tomma luften. Och idag vet ju dom flesta att så är det. Men för bara 30 år sedan kunde man bli kallad "foliehatt" om man påpekade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in