2026-06-09, 11:46
Medlem
GanskaRoligts avatar
Sions vises protokoll.
Citera
2026-06-09, 11:50
Medlem
SaboMuggades avatar
Flera av de nämnda i tråden skriver jag under på.
Men hur kan man inte tro på någon?

Som skådisen och komikern Ron Funches sade.
"Du tror inte på några konspirationsteorier alls? Du tror att regeringen har rätt varje gång och berättar hela sanningen för oss? Det är en ganska stark ståndpunkt att ta
Citera
2026-06-09, 11:51
Medlem
bangarangas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einh
Att vi snart kommer få bevis på utomjordisk existens. De har förmodligen varit på denna planet längre än vi...

Om de har varit på jorden längre än människan är det väl rätt märkligt att kalla det för "utomjordisk" existens.
Citera
2026-06-09, 11:58
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
"Konspirationsteori" är ett begrepp som skapades för att förlöjliga de som vägrade tro på den offentliga versionen av kennedymordet.

Och idag vet vi att CIA styrde alla kommissioner från början till slut även om vi inte vet vem som sköt.

JAg är hundra på att det var fler än en skytt. All teknisk bevisning pekar också på det.

Men det är fortfarande inte möjligt att tro på en. Även om det visat sig vara sanning. Det är ett språklig feltänk att tro att man tror på en. Tror man på att någon är sant så är det inget konspirationsteori man tror på.

Det är en oxymoron.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Oxymoron
Citera
2026-06-09, 12:01
Medlem
fckmebackwardss avatar
Att Putin sitter på material där Trump finns med minderåriga på Epstein Island.

Det är därför Trump slickar Putin något fruktansvärt.
Citera
2026-06-09, 12:02
Medlem
Konspirationsteorier är en konspirationsteori.
Citera
2026-06-09, 12:03
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THECR1TIC
Foliehatt eller fakta? Vilken konspirationsteori tror du på?

Din fråga går inte att besvara av följande skäl: Om jag tror på något som andra människor räknar som en konspirationsteori så är detta ju ingen konspirationsteori i mina ögon! Detta eftersom jag tror att den aktuella företeelsen är sann.

Det är alltså per definition omöjligt att tro på en s.k konspirationsteori!

Din frågeställning borde egentligen ha formulerats så här: Finns det någon av de s.k konspirationsteorierna som du inte anser är en konspirationsteori, utan istället är rena fakta?

Mitt svar på sistnämnda fråga är nej!
Senast redigerad av pestloppan 2026-06-09 kl. 12:11.
Citera
2026-06-09, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Men det är fortfarande inte möjligt att tro på en. Även om det visat sig vara sanning. Det är ett språklig feltänk att tro att man tror på en. Tror man på att någon är sant så är det inget konspirationsteori man tror på.

Det är en oxymoron.

Att tro att några har konspirerat är väl språkligt korrekt?
Citera
2026-06-09, 12:04
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78

Det är en oxymoron.

Precis så!
Citera
2026-06-09, 12:09
Medlem
Att det funnits mycket avancerade kulturer bakåt i tiden. Bevisen finns där, dom står fortfarande kvar att titta och känna på tillverkade i sten.
Citera
2026-06-09, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Precis så!
Om man tror att några har konspirerat så tror man väl på en konspirationsteori??
Citera
2026-06-09, 12:15
Moderator
T-80Us avatar
Jag tror på 2 st faktiskt. Såväl den om mordet på JFK som den om mordet på Olof Palme.

Kortfattat tror jag inte ett dugg på den ensama mördaren och jag tror också att likheterna mellan mordkomplotterna är tämligen snarlika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in