2026-06-09, 00:27
  #29365
Avstängd
larserik32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Nu är jag endast intresserad av bevisen på att Laxton samt Jocke ska ha köpt följare. Att det står en siffra i en stämning är knappast bevis. Konstigt att skriva absolut, men det är knappast så att Medviktarnas motsvar är speciellt bright heller.
Medviktarnas svar har inget ett vanligt stämmosvar har🤣
Jocke kan räkna med en halv miljon på kontot till i september
Citera
2026-06-09, 00:30
  #29366
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillesnigeln
Hur krishanterar Jocke nu? Är tyvärr blockerad överallt efter att ha varit lite småkritisk i Cluees kommentarsfält för ett tag sedan.

Är han fortfarande på folk i DM? Trakasserar bloggbevakning? Gråter i podden?

Dvärgen har blockat mig med
Verkar Bara vara tjejer han vågar kontakta i pm
Citera
2026-06-09, 00:40
  #29367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larserik32
Tv temet var där och ni gömer er, varg roparen🤣
Amjo ville enligt källa ha det, men ett större bolag fick företräde
Med tanke på hur svansen uttrycker sig så tror jag att den som sade att jåcki är korkad, men i hans lilla fiskdamm så är han den smartaste av alla som orkat stanna kvar, var något på spåren. Har blondbögen tordats gläfsa mot Wallin än? Eller är det hans efterblivna hundar som får ta den smällen? Jag hoppas verkligen hon tar denna striden trots att det är så långt under hennes nivå. Böj er framåt grabbar.
Citera
2026-06-09, 00:41
  #29368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Jockiboi har flera domar i bagaget. Rätta mig om jag har fel. Han dömdes väl för att tända på det där huset? Och för att ha mordhotat en tjej?
Han var inte straffmyndig vid mordbranden. Han är dömd för misshandel, olaga hot och föregivande av allmän ställning.
Citera
2026-06-09, 00:52
  #29369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
I väntan på att kunna ladda ner filen med stämningsansökan så tog jag en snabb titt på årsredovisningen. Det enda som stack ut lite var cirka 19,9 miljoner i långfristiga fordringar.

Är det någon som tidigare kollat närmare på vad de består av? Kändes bara som en ganska stor post.
Det är mer än så som sticker ut, hela årsredovisningen är ett skämt och falska siffror.

Han har angett 19,9 miljoner i långfristiga fodringar för att hans tillgångar ska räknas upp och resultatet för räkenskapsåret ska bli positivt. Det räcker med att utfärda en bluffaktura eller ett fiktivt lån för att ser ska se korrekt ut i räkenskaperna. Tittar man istället på förrgående års redovisning förstår man att det är helt omöjligt.
Citera
2026-06-09, 01:12
  #29370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Det är mer än så som sticker ut, hela årsredovisningen är ett skämt och falska siffror.

Han har angett 19,9 miljoner i långfristiga fodringar för att hans tillgångar ska räknas upp och resultatet för räkenskapsåret ska bli positivt. Det räcker med att utfärda en bluffaktura eller ett fiktivt lån för att ser ska se korrekt ut i räkenskaperna. Tittar man istället på förrgående års redovisning förstår man att det är helt omöjligt.

Okej, intressant. Jag kan alldeles för lite redovisning för att säga emot dig här
Men jag förstår inte riktigt hur du kopplar långfristiga fordringar till att resultatet måste vara falskt eller positivt. Menar du att du jämfört med tidigare årsredovisningar och att siffrorna inte går ihop på något sätt?
Citera
2026-06-09, 09:21
  #29371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larserik32
Medviktarnas svar har inget ett vanligt stämmosvar har🤣
Jocke kan räkna med en halv miljon på kontot till i september
Det var ju inte direkt en vanligt stämning heller så det är väl inte så konstigt?
Jag har då aldrig sett en stämningsansökan där käranden kräver namn och adresser till köpare. Eller där "många är intresserade av varan" anges som en punkt och kommer med bilagor som visar att det är käranden själv som är intressenten. För att inte tala om Celinetröjan hahahaha!


Citat:
Ursprungligen postat av larserik32
Tv temet var där och ni gömer er, varg roparen🤣
Amjo ville enligt källa ha det, men ett större bolag fick företräde
Om ett större bolag fick företräde, varför gjorde "Amjo" då en AI-video innan de hann? Och varför skriver du ni/er i plural, åkte "Tv temet" runt till en massa olika adresser men råkade bara ut för folk som gömde sig?

Vet det större bolaget att Joakim Lundell skriver monologer till följare och viftar med namn på producenter innan dokumentären (uppenbarligen) nått stadiet där "Tv temet" söker upp medverkande? Känns som att det kan äventyra hela projektet. Vet de om att han försöker skaka fram medverkande genom att få en domstol att kräva sammanlagt 200k om inte identiteter på folk som ogillar honom röjs?

Undra om "Tv temet" tycker att det var suspekt att så många av jockis krigare försvann när han, för tredje gången(?), meddelade att det skulle jagas hatare på nätet. För det skulle ju se tråkigt ut om det framgick att det inte alls är ensidigt.

Vad blir egentligen bäst TV, om man tänker efter?

Att försöka kopiera My Martensdokumentären, fast istället för ormar i brevlådan är det bara några kaostroll och småkanaler som ständigt retas med Jockiboi?

Eller

Att en av Sveriges största influencers, som gjorde en egen dokumentär som senare fälldes för att ha brutit mot god publicistisk sed, och när det gick upp för honom att han skulle bli granskad på annat håll, och att hans lögner och tyranni skulle fram i ljuset, uppmanade han sina följare att anmäla. Sedan friades den dokumentären på alla punkter eftersom den haft rätt om Joakim.

Sedan visade det sig att influencern i fråga vill ha en halv miljon för att någon gjorde en taskig tröja, men att han förfalskat bevis, att han fortfarande jagar och hotar folk. Och att han försöker få till en egen dokumentär för att skrämma bort kritiker pga hat på internet, och så kommer det fram att mycket av skiten som sprids kommer från hans håll?
Citera
2026-06-09, 09:26
  #29372
Medlem
Ludans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Det var ju inte direkt en vanligt stämning heller så det är väl inte så konstigt?
Jag har då aldrig sett en stämningsansökan där käranden kräver namn och adresser till köpare. Eller där "många är intresserade av varan" anges som en punkt och kommer med bilagor som visar att det är käranden själv som är intressenten. För att inte tala om Celinetröjan hahahaha!



Om ett större bolag fick företräde, varför gjorde "Amjo" då en AI-video innan de hann? Och varför skriver du ni/er i plural, åkte "Tv temet" runt till en massa olika adresser men råkade bara ut för folk som gömde sig?

Vet det större bolaget att Joakim Lundell skriver monologer till följare och viftar med namn på producenter innan dokumentären (uppenbarligen) nått stadiet där "Tv temet" söker upp medverkande? Känns som att det kan äventyra hela projektet. Vet de om att han försöker skaka fram medverkande genom att få en domstol att kräva sammanlagt 200k om inte identiteter på folk som ogillar honom röjs?

Undra om "Tv temet" tycker att det var suspekt att så många av jockis krigare försvann när han, för tredje gången(?), meddelade att det skulle jagas hatare på nätet. För det skulle ju se tråkigt ut om det framgick att det inte alls är ensidigt.

Vad blir egentligen bäst TV, om man tänker efter?

Att försöka kopiera My Martensdokumentären, fast istället för ormar i brevlådan är det bara några kaostroll och småkanaler som ständigt retas med Jockiboi?

Eller

Att en av Sveriges största influencers, som gjorde en egen dokumentär som senare fälldes för att ha brutit mot god publicistisk sed, och när det gick upp för honom att han skulle bli granskad på annat håll, och att hans lögner och tyranni skulle fram i ljuset, uppmanade han sina följare att anmäla. Sedan friades den dokumentären på alla punkter eftersom den haft rätt om Joakim.

Sedan visade det sig att influencern i fråga vill ha en halv miljon för att någon gjorde en taskig tröja, men att han förfalskat bevis, att han fortfarande jagar och hotar folk. Och att han försöker få till en egen dokumentär för att skrämma bort kritiker pga hat på internet, och så kommer det fram att mycket av skiten som sprids kommer från hans håll?

Skräm inte bort larserik, han är kul. Ett meme man kan skratta åt på lördagkvällarna när man hänger med kompisar
Citera
2026-06-09, 09:34
  #29373
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larserik32
Tv temet var där och ni gömer er, varg roparen🤣
Amjo ville enligt källa ha det, men ett större bolag fick företräde

När kommer tv-teamet hit?

Säg bara till så ska jag se till att vara ledig och hemma.
Citera
2026-06-09, 11:36
  #29374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larserik32
Medviktarnas svar har inget ett vanligt stämmosvar har🤣
Jocke kan räkna med en halv miljon på kontot till i september
Skulle tro att det är mer troligt att Jockiboi har flera hundratusen mindre på kontot i september efter att ha fått betala sina advokater utan att vinna målet.

Därefter lär det bli ännu skralare eftersom folk på allvar börjar förstå vad han är för figur. Den så kallade Temu-sidan vinner alltmer mark. Medviktarna öser ut content och har för närvarande ungefär lika många tittare som Motvikt. Visningarna går ner för Boi och tv-jobben uteblir. Han är cancelerad innan året är slut. Blir en trevlig överraskad för Chrippa när han väl kommer ut!
Citera
2026-06-09, 11:36
  #29375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larserik32
Medviktarnas svar har inget ett vanligt stämmosvar har🤣
Jocke kan räkna med en halv miljon på kontot till i september

Du låter väldigt säker. Hur kommer det sig att du är så säker på utgången?
Kanske du också kan svara på varför Jockiboi blockar alla som kommer med en kritisk åsikt om honom ?
Citera
2026-06-09, 11:40
  #29376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Okej, intressant. Jag kan alldeles för lite redovisning för att säga emot dig här
Men jag förstår inte riktigt hur du kopplar långfristiga fordringar till att resultatet måste vara falskt eller positivt. Menar du att du jämfört med tidigare årsredovisningar och att siffrorna inte går ihop på något sätt?
Jag ger dig en crash course i redovisningsekonomi. Jag är ingen expert och kan ha fel i någon detalj. Dom som kan bättre får gärna rätta mig.

En fordran är en innestående skuld en annan människa eller ett annat företag har till det redovisande företaget.

Fordringar kan vara utfärdade fakturor, för vilka företaget inte har fått in betalning eller lån företaget utfärdat till en annan människa eller ett företag, för vilket företaget ej än har erhållit betalning.

En långfristig fordran är en fordran som inte kommer att betalas in till företaget inom ett års tid och fordringar räknas som tillgångar.

Företaget har skulder som uppgår till 17 miljoner kronor och tillgångar som uppgår till 47 miljoner kronor. Tar man med man med slutpriset för Lundellhuset, mäklararvode, vinstskatt och ”19 miljoner i långfristiga skulder” skulle företaget vara bankrutt. I verkligheten tror jag skulderna är högre än tillgångarna.

För att ett företag ska anses vara stabilt ska inflödet av pengar jämföras med utflöde av pengar eller tillgångar mot skulder. När man som Lundell gjort här skapar ett fiktivt inflöde av pengar som inte finns och aldrig kommer finnas med hjälp av en låtsasfordran, ser det bra ut på papper men resten av siffrorna avslöjar att företaget inte är stabilt och inte har kapaciteten att stå med stora långfristiga fordringar.

Kassan, som är dom pengar företaget kan disponera fritt inom ett år uppgår till ynka 10 000kr. IJustWantToBeCool med jämförbar omsättning har bara 1 miljon kronor i långfristiga fordringar och 5 miljoner kronor i kassan.

Det är på alla sätt orimligt att ett företag skulle ha en innestående fordran som är nästan lika stor som företagets årsomsättning när kassan är helt tom och dom är belånade upp till öronen och den största tillgången, huset har värderats till 22 miljoner kronor, 8 miljoner mer än det såldes för.

Det är inte lönsamt att ligga ute med pengar - särskilt inte i ett företag som är så högt belånat som Lundells. Lundells företags skulder uppgår till 17 miljoner och lågt räknat kostar skulderna företaget 600 000kr/år i ränta, skulder som kan elimineras när dom får in fordringarna.
__________________
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2026-06-09 kl. 12:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in