2026-06-08, 16:59
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillesnigeln
Kollade runt lite och detta togs upp i tråden för ett år sen när Anjo stod skriven på samma adress. Då skrev någon att hon har varit skriven där i 15 år, så det kanske är personen som äger huset de hyr?
Det låter rimligt. Inte OK dock, folkbokföringsbrott är ju allvarligt! Men hon är inte gangstern i den här soppan så jag undviker att föra det vidare till myndigheter.
Citera
2026-06-08, 17:28
Medlem
lillesnigelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Det låter rimligt. Inte OK dock, folkbokföringsbrott är ju allvarligt! Men hon är inte gangstern i den här soppan så jag undviker att föra det vidare till myndigheter.
Nej det är lite oklart med tanke på vad hans egen bror blev dömd för. Så de vet ju mycket väl om att det inte är lagligt.
Citera
2026-06-08, 18:18
Medlem
Citat:

Kan de vara någon släkting till lisen? De bör ju grävas i för de är rätt sus.... speciellt att boi och jonna hyr av någon som uppenbart begår brott. Och skinnseglet renoverade stället men sen valde att flytta. (Med tanke på att lisens föräldrar begår folkbokföringsbrott och hennes bror är grovt kriminellt)

Nä de luktar unket här...
Citera
2026-06-08, 19:05
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotrust
Kan de vara någon släkting till lisen? De bör ju grävas i för de är rätt sus.... speciellt att boi och jonna hyr av någon som uppenbart begår brott. Och skinnseglet renoverade stället men sen valde att flytta. (Med tanke på att lisens föräldrar begår folkbokföringsbrott och hennes bror är grovt kriminellt)

Nä de luktar unket här...
Håller med. Något stämmer inte alls. Lisens familj verkar extremt suspekt. Där sitter ju brodern häktad för narkotikabrott dessutom. Folkbokföringsbrott bleknar ju i jämförelse – även om det i deras fall eventuellt handlar om att lura svenska staten på garantipension.

Den här tråden handlar dock om Jockiboi. De brott han påstås ha begått handlar väl främst om den där kryptovalutan samt alla förtal, hot och spridningar av sekretessuppgifter. Skattebrott också, kanske? Någon som vill fylla på?

Han har väl inte blivit dömd för något, vår kära Jockiboi, så han får väl anses oskyldig tills motsatsen har bevisats.
Citera
2026-06-08, 20:32
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Skulle gärna ta en titt på DEN JUSTERADE STÄMNINGSANSÖKAN, fått hem de andra filerna, men det går inte att ladda ner den filen idag heller.
"The file has been requested too many times."

Är det möjligt för någon att att fixa så att det går att få hem den?
Testa först ladda ner zipfilerna som innehåller samma dokument.
Citera
2026-06-08, 20:42
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Håller med. Något stämmer inte alls. Lisens familj verkar extremt suspekt. Där sitter ju brodern häktad för narkotikabrott dessutom. Folkbokföringsbrott bleknar ju i jämförelse – även om det i deras fall eventuellt handlar om att lura svenska staten på garantipension.

Den här tråden handlar dock om Jockiboi. De brott han påstås ha begått handlar väl främst om den där kryptovalutan samt alla förtal, hot och spridningar av sekretessuppgifter. Skattebrott också, kanske? Någon som vill fylla på?

Han har väl inte blivit dömd för något, vår kära Jockiboi, så han får väl anses oskyldig tills motsatsen har bevisats.
Jockiboi har flera domar i bagaget. Rätta mig om jag har fel. Han dömdes väl för att tända på det där huset? Och för att ha mordhotat en tjej?
Senast redigerad av EnAnnanManniska 2026-06-08 kl. 21:33.
Citera
2026-06-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Jockiboi har flera domar i bagaget. Rätta mig om jag har fel. Han dömdes väl för att tända på det där huset? Och för att ha mordhotat en tjej?
Du har helt rätt!

Han har också falskeligen anmält en tjej (!) för våldtäkt! Kanske samma som han mordhotade?

Detta hände under Jockiboi-tiden och alla förväntas ha glömt bort det. Men vi som vet, vet ju! Så sorgligt att han har fått hållas under alla dessa år under ny fasad!
Citera
2026-06-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macranna
Du har helt rätt!

Han har också falskeligen anmält en tjej (!) för våldtäkt! Kanske samma som han mordhotade?

Detta hände under Jockiboi-tiden och alla förväntas ha glömt bort det. Men vi som vet, vet ju! Så sorgligt att han har fått hållas under alla dessa år under ny fasad!

Nä de var inte samma han mordhotade. De var systern till killen han misshandlade tidigare!
Citera
2026-06-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dotrust
Nä de var inte samma han mordhotade. De var systern till killen han misshandlade tidigare!
Jag hoppas verkligen att dessa gamla brottsoffer nu tar tjuren vid hornen och berättar vad de har varit med om!

Det känns som att denna snöboll bara växer sig större och större!

Nu dags för Fibropodden (som man hittar på Medvikts kanal på youtube) Har en känsla av att det kommer att bli spännande😅
Citera
2026-06-08, 22:53
Medlem
lillesnigelns avatar
Hur krishanterar Jocke nu? Är tyvärr blockerad överallt efter att ha varit lite småkritisk i Cluees kommentarsfält för ett tag sedan.

Är han fortfarande på folk i DM? Trakasserar bloggbevakning? Gråter i podden?
Citera
2026-06-08, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Testa först ladda ner zipfilerna som innehåller samma dokument.

Testade det både igår och idag och fick inte med den filen någon av dagarna, och idag var det ännu en fil som inte följde med. Finns det någon begränsning på antal nedladdningar?
Citera
2026-06-08, 23:54
Medlem
I väntan på att kunna ladda ner filen med stämningsansökan så tog jag en snabb titt på årsredovisningen. Det enda som stack ut lite var cirka 19,9 miljoner i långfristiga fordringar.

Är det någon som tidigare kollat närmare på vad de består av? Kändes bara som en ganska stor post.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in