2025-11-21, 18:26
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastercheif97
True Religion - jeans verkar vara riktigt hippt/mode hos tonårs-tjejer just nu.

(Dyrköpta däremot för föräldrar till 13-14 åringar...)

Stackars dem....

Samma modell finns hos Gina https://www.ginatricot.com/se/klader/jeans/flarejeans/y2k-low-twisted-bootcut-jeans-262795520
Hos henne kostar de inte så mycket
Citera
2025-12-26, 13:25
Medlem
trewqs avatar
Någon med erfarenhet av Scotch&Sodas jeans? Värt att testa?
Citera
2025-12-29, 13:37
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Någon med erfarenhet av Scotch&Sodas jeans? Värt att testa?

Nja, jag har andra plagg från Scotch & Soda och dessa håller hyfsad kvalitet. Men deras utbud när det kommer till jeans är tråkigt. Det består främst av olika tvättar och inblandning av stretch-material. Jeans ska som huvudregel vara tvättade 1 gång (för att minimera krympning) och bestå av 100% bomull.
Senast redigerad av OldButBaldGuy 2025-12-29 kl. 13:41.
Citera
2026-01-03, 20:15
Medlem
Retar mig just en del på billiga kopior av annars hyfsat dyra jeans, som säljs av "Skräp-butikerna" vilka stort har tagit över näthandeln.

Gå svagsint inte på att (t ex) ett par 7 For All Mankind Dojo - rip offs för 200;- håller mått/passform och sömmar.

Men, dock: snabbt slit o släng för att flasha med så funkar det nog galant, trots att det bara platsar i en källarlokal-basar under en H&M-butik...
Citera
2026-01-03, 22:39
Medlem
Är ingen stor jeanskille men efter att ha testat Jacob Cohen och Dondup går det knappt att ha något annat. Tyvärr kostar JC huggorm men man får passa på när det är rea.
Citera
2026-01-04, 18:10
Medlem
När ska nya tillverkare våga göra en designförändring så att jeansen får fickor anpassade för dagens större mobiltelefoner. Förstår att Levis och Lee är konservativa men tänker att något nyare märke ska våga ta ut svängarna. Kanske inte modell cargobyxa men en ficka på låren vore kanske inte så dumt med tanke på att alla alltid bär minst en mobiltelefon.
Citera
2026-01-15, 15:08
Medlem
Stora pris-dumpar såhär efter jul o nyår på denim!

De lite dyrare märkes-jeansen i pris-segmentet 2-3000;- hittar du nu för en
tredjedel eller billigare, om du letar lite.

Drog - lite på ren impuls - in ett par Lois Raval Flare för 750;- för ett par dagar sedan.
(Ord. vardags-pris 2199;-).

Lömskt dock att köpa storlekar lite på chans; har själv ganska smal midja, och vissa
modeller/märken med lite stretch-blandning kan sitta som en smäck på benen, ha rätt
längd, men ha just lite för mycket spalt när man knäppt översta knappen...
Citera
2026-03-09, 13:02
Avslutad
Jag köpte jeans i Tjeckien förra året som hette Bigman. Loose fit men väldigt praktiskt. Vilka loose jeans finns det i Sverige?
Citera
2026-03-19, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaBr
Är ingen stor jeanskille men efter att ha testat Jacob Cohen och Dondup går det knappt att ha något annat. Tyvärr kostar JC huggorm men man får passa på när det är rea.

Som stor jeanskille måste jag säga att både Cohen och Dondup är bland de sämre jeansen jag ägt. Vad jämför du med egentligen? Ullared?
Citera
2026-06-03, 23:12
Medlem
Leví´s, Lee & Wrangler-jeans är fortfarande att spela safe om du hittar
din modell/passform efter egen figur & kropp/önskemål.
Funkar 24/7.
Vardags-snygga; ger fin figur till de som har hittat "sina".

Dock har ingen av dessa producenter kvar ett uns av sina värderingar från fornstora dagar.

(Därför är deras 80- och 90-talsjeans så eftertraktade - och dyra - på beg.-marknaden!).
Citera
2026-06-09, 01:37
Medlem
lakritcs avatar
Har hittat tillbaka till Wrangler efter c:a 15 års paus. Bra tyg och kompromiss mellan tjocklek och hållbarhet.
Citera
2026-07-03, 15:29
Medlem
Sommar & Sol!

Då ska man ha ljusa blå alt. vita jeans?

Det har nästan alltid trendat så; man ser faktiskt ganska lite svart och grå denim sommartid.
En del kvinnor i min krets bär ofta svarta plagg i vackert väder, dock ALDRIG jeans..

Mörkblå/svarta jeans är otroligt snyggt om man gör ett smart färgval på överdelen av kroppen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in