2026-06-08, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om man har barn så måste man söka hjälp för sitt beroende innan det spårar ur helt.
Man kan inte skylla på sitt "beroende" hur länge som helst.
Det håller jag med om.
Men man måste komma till verklig insikt först.
De flesta gör inte det förrän det gått väldigt långt.
Eftersom de är experter på att bedra sig själva.
-Ja, men jag har kontroll. -Jag kan sluta när jag vill. osv

Och så måste man söka hjälp.
Citera
2026-06-08, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det håller jag med om.
Men man måste komma till verklig insikt först.
De flesta gör inte det förrän det gått väldigt långt.
Eftersom de är experter på att bedra sig själva.
-Ja, men jag har kontroll. -Jag kan sluta när jag vill. osv

Och så måste man söka hjälp.
Det håller jag med om, att komma till verklig insikt. Det verkar så himla svårt att se att MZ har gjort det. Rättegång om barnens hemvist, där han pratade ner mammans och storebrorsans roll så att att åminstone jag plockade fram skämskudden. Han behöver verkligen inte be om ursäkt för att han använde kokain. Men att han utsatte barnen för det. Att han utsatte deras mamma. Att han ägnade sig åt ekonomiskt eftervåld. Att han inte verkar förstå.
Citera
2026-06-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns inget beroende som för att man inte kan låta bli att vara otrogen. Hur stort kokainberoendet är vet ingen. Men uppenbarligen vägde barnens välmående lite i förhållande till det. Så om han inte kan låta bli droger så hade både Ciara och Stockholms tingsrätt helt rätt vad gäller barnens hemvist.
Nä, men där drogen (spriten) går in,-går omdömet och konsekvenstänket ut.
Det har vi ju avhandlat så många gånger i tråden.
På fyllan kan det tyckas vara en god idé att ta emot jungfrusilen ( och hamna i ett livslångt beroende).
Hur många har inte börjat sin drogkarriär så? Jag har två skolkamrater som blev heroinister på fyllan i ung ålder.
Tror du att de tyckt det var en bra idé att ta jungfrusilen om de varit spiknyktra?

Av amfetamin och kokain får man ett sexuellt drive som är omvittnat. Med alkohol och kokain i blodet har man 0 koll. Man lever lyckligt i nuet och det finns ingen morgondag. Och när hämningar och vettet är borta, då kan ju allt möjligt kännas som en bra idé just där och då.
Men naturligtvis inte morgonen efter. Då är det ångest och tankens bleka krankhet som bankar i skallen.
Du har nog upplevt åtminstone en fylla i ditt liv så du känner igen dig.
Det är många som vaknat i fel hus med fel partner vid sådana tillfällen. Och hellre gnagt av sig armen än att väcka den
de hamnat i säng med på fyllan. - Herregud, vem är det där som ligger på min arm?
Hilfe!
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-08 kl. 21:38.
Citera
2026-06-08, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissGanesh
Det håller jag med om, att komma till verklig insikt. Det verkar så himla svårt att se att MZ har gjort det. Rättegång om barnens hemvist, där han pratade ner mammans och storebrorsans roll så att att åminstone jag plockade fram skämskudden. Han behöver verkligen inte be om ursäkt för att han använde kokain. Men att han utsatte barnen för det. Att han utsatte deras mamma. Att han ägnade sig åt ekonomiskt eftervåld. Att han inte verkar förstå.
Det är ett stort ämne du tar upp som vi diskuterat jättemycket om.
Håller med delvis men inte med om det ekonomiska eftervåldet.

Det var först när CJ blandade in CL o andra människor. Det hon gjorde mot MZ och även barnen
bakom ryggen på MZ (det som jag kallar det stora påskbullret i Staffanstorp) är nog det hjärtlösaste CJ gjort.
Det var nog droppen för MZ. Då tog han bilnycklarna och dörrnyckeln ifrån henne.
Varför skulle han försörja henne efter det förräderiet? Det är väl mänskligt. Han är väl inte CJs dörrmatta heller. MZ hade stått ut med mycket men där gick gränsen. Som jag uppfattar det. Sedan kämpade båda två om barnen. Det är också mänskligt.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-08 kl. 21:41.
Citera
2026-06-08, 22:13
Medlem
Citat:
Var den bilden alltså mer upprörande än bilden på barnen på Pepes Bodega?

På scenen hos Pepes Bodega var barnen fullt påklädda. Den här bilden som Ciara delade visar ett barn helt utan kläder inför tusentals främlingar på nätet.

Ser du verkligen ingen skillnad på de två sakerna och hur det påverkar barnens integritet på helt olika nivåer?

Och med tanke på att bilden nu dök upp även här så är väl det ett tydligt tecken på att INGET man delar på nätet försvinner.

Här har du lite länkar om du behöver skaffa dig lite mer kunskap, så här står det bland annat på Lawline

För föräldrar med gemensam vårdnad gäller att vara överens om de offentliga publiceringarna. Den förälder som säger nej har vetorätt gentemot den andra, vilket betyder att det krävs två ja för ett ja, och därmed endast ett nej för ett nej.

https://lawline.se/answers/kan-jag-hindra-att-den-andra-foraldern-publicerar-bilder-pa-vart-barn

https://ecpat.se/vuxenstod/artiklar/far-jag-dela-bilder-pa-mitt-barn/

Att fortsätta publicera bilder på barnen i sociala medier mot den andra förälderns vilja handlar alltså inte bara om dåligt omdöme, det visar också på en bristande samarbetsförmåga som kan spela roll i en framtida vårdnadstvist.
Citera
2026-06-08, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
På scenen hos Pepes Bodega var barnen fullt påklädda. Den här bilden som Ciara delade visar ett barn helt utan kläder inför tusentals främlingar på nätet.

Ser du verkligen ingen skillnad på de två sakerna och hur det påverkar barnens integritet på helt olika nivåer?

Och med tanke på att bilden nu dök upp även här så är väl det ett tydligt tecken på att INGET man delar på nätet försvinner.

Här har du lite länkar om du behöver skaffa dig lite mer kunskap, så här står det bland annat på Lawline

För föräldrar med gemensam vårdnad gäller att vara överens om de offentliga publiceringarna. Den förälder som säger nej har vetorätt gentemot den andra, vilket betyder att det krävs två ja för ett ja, och därmed endast ett nej för ett nej.

https://lawline.se/answers/kan-jag-hindra-att-den-andra-foraldern-publicerar-bilder-pa-vart-barn

https://ecpat.se/vuxenstod/artiklar/far-jag-dela-bilder-pa-mitt-barn/

Att fortsätta publicera bilder på barnen i sociala medier mot den andra förälderns vilja handlar alltså inte bara om dåligt omdöme, det visar också på en bristande samarbetsförmåga som kan spela roll i en framtida vårdnadstvist.
Har MånsPetter uttryckt någon vilja i ämnet eller har du tagit på dig rollen att tala för honom? Vilken tur att du kan Googla Lawline, men det innebär inte att du har några kunskaper i ämnet. Blanda inte ihop åsikter med kunskaper, det är första steget på vägen mot bildning. Bilden visar för övrigt inte hennes nakna barn som du påstod i ditt ursprungsinlägg.
Citera
2026-06-08, 22:38
Medlem
Citat:
Det är ett stort ämne du tar upp som vi diskuterat jättemycket om.
Håller med delvis men inte med om det ekonomiska eftervåldet.

Det var först när CJ blandade in CL o andra människor. Det hon gjorde mot MZ och även barnen
bakom ryggen på MZ (det som jag kallar det stora påskbullret i Staffanstorp) är nog det hjärtlösaste CJ gjort.
Det var nog droppen för MZ. Då tog han bilnycklarna och dörrnyckeln ifrån henne.
Varför skulle han försörja henne efter det förräderiet? Det är väl mänskligt. Han är väl inte CJs dörrmatta heller. MZ hade stått ut med mycket men där gick gränsen. Som jag uppfattar det. Sedan kämpade båda två om barnen. Det är också mänskligt.
Du glömde nämna att han gömde barnens pass. Han använde dem som redskap för att straffa Ciara för att hon ville lämna honom. Det är eftervåld i dess fulaste form.
Citera
2026-06-08, 22:45
Medlem
Citat:
Du glömde nämna att han gömde barnens pass. Han använde dem som redskap för att straffa Ciara för att hon ville lämna honom. Det är eftervåld i dess fulaste form.
Det var ett av barnens pass som var försvunnet. Är det bevisat att MZ hade gömt det passet?
Eller hade det bara kommit bort?

CJ hade inte laglig rätt att föra ut barnen från Sverige ändå.
De var skrivna här och hade skolplikt.
Därför var de tvungna att slå fast lagligt var barnen skulle ha sin hemvist först.

Och jag glömde inte. Det var ekonomiskt eftervåld som var på tapeten.
Inte ett borttappat/gömt pass om vi ska hålla oss till saken.

Tycker du inte det är tröttsamt skälv att sitta och leta efter något krystat
så att du kan skriva något förklenande om MZ i varje post du skickar.
Verkar patetiskt och verkligen krystat och långsökt.

Edit. Och bara för att förklena MZ till varje pris så missförstår du medvetet en skribent.
Det var inte att måla tånaglarna, utan att visa upp sina halvnakna barn på nätet.
Tyvärr är det något som föräldrar måste tänka på numera.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-08 kl. 22:59.
Citera
2026-06-08, 23:27
Medlem
Citat:
Har MånsPetter uttryckt någon vilja i ämnet eller har du tagit på dig rollen att tala för honom? Vilken tur att du kan Googla Lawline, men det innebär inte att du har några kunskaper i ämnet. Blanda inte ihop åsikter med kunskaper, det är första steget på vägen mot bildning. Bilden visar för övrigt inte hennes nakna barn som du påstod i ditt ursprungsinlägg.
Det är lite otäckt att du på Trumpmaneer försöker hävda att det som setts - som finns - inte existerar. I inlägget påstods att det finns gott om bilder på pojkarna nakna. Vilket det också finns. Och du kan se en av dem här. Varför vill du inte tillstå det?

Menar du att eftersom barnet (enligt dig) inte syns naket (med sina "private parts") så är hen därmed icke naket i inlägget?
Kan säga att det finns andra bilder.
Citera
2026-06-08, 23:29
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Det var ett av barnens pass som var försvunnet. Är det bevisat att MZ hade gömt det passet?

Därför var de tvungna att slå fast lagligt var barnen skulle ha sin hemvist först.

Edit. Och bara för att förklena MZ till varje pris så missförstår du medvetet en skribent.
Det var inte att måla tånaglarna, utan att visa upp sina halvnakna barn på nätet.

Måns Petter Albert gjorde en medveten handling när han gömde passen, allt annat är bara ren bullshit från din sida! Hela hans beteende mot Ciara var ju så jla lågt en vuxen man överhuvudtaget kan komma (om han nu är en man, ett ev köp av transa kanske säger ngt helt annat om honom och hans personlighet).

Man kan dock anta att egot på Mums fick sej en sån jla stjärnsmäll när Ciara inte längre accepterade all otrohet och allt knarkande han sysslat med vilket då i sin tur genererade alla dessa självmål han sedan gjorde!
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2026-06-08 kl. 23:37.
Citera
2026-06-08, 23:33
Medlem
Citat:

MånsPetter tog barnens pass. Det flyttar massor med skolpliktiga barn både till och från Sverige varje år, skolpliktiga barn får flytta fritt eftersom vi inte bor i NordKorea. MånsPetter försökte hålla barnen kvar olovligt.
Citera
2026-06-08, 23:34
Medlem
Citat:
Fast det där är ju inte mer än en tanke i ditt huvud. Du hör väl själv hur du famlar?
Till att börja med - varför skulle han använda sitt eget kött och blod - sina söner - för att straffa en kvinna han (med all sannolikhet) inte bryr sig det allra minsta om?
Börja med motivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in