2026-06-08, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virility99
Sionister styr ja, det är bara att kolla på vilka som äger bankerna och media.

Att de vill utrota oss vita har att göra med att de hatar oss och är rädda för att vi ska organisera oss som folket gjorde på -30 talet tex

Vilka sionister är det som äger bankerna i Sverige då och vill utrota oss vita?
Citera
2026-06-08, 20:52
Avstängd
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virility99
Sionister styr ja, det är bara att kolla på vilka som äger bankerna och media.

Att de vill utrota oss vita har att göra med att de hatar oss och är rädda för att vi ska organisera oss som folket gjorde på -30 talet tex
Kan det inte vara som så att de varit något av ett nomadfolk som drivit runt från ställe till ställe och tenderar att gruppera sig med varandra istället för att integrera sig? Som i sin tur skapat vi mot dem-hat? Du har ju liknande tendenser med hat mot zigenare, samer och nu muslimer också. Därmed inte sagt att de är oskyldiga små lamm historiskt.
Citera
2026-06-08, 21:13
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Kan det inte vara som så att de varit något av ett nomadfolk som drivit runt från ställe till ställe och tenderar att gruppera sig med varandra istället för att integrera sig? Som i sin tur skapat vi mot dem-hat? Du har ju liknande tendenser med hat mot zigenare, samer och nu muslimer också. Därmed inte sagt att de är oskyldiga små lamm historiskt.
Så är det till viss del. Om de lät sig assimileras i de länder där de bor som andra folk gjort, skulle de sugas upp bland övriga folket och då skulle det inte finnas några judar att hata.

Sen är judar väldigt framgångsrika. Jag vet inte hur det ser ut nu, men tidigare var hälften av de rikaste i världen Judar. Zuckerberg äger Meta och Bezos Amazon och i och med att de inte låter sig assimileras sticker de ut. Det finns inte så många heller, så de är extremt överrepresenterade när det gäller det.

Sen har en del Judar en tendens att vilja påverka samhällen i sin egen riktning.

Lite intressant är väl att wokevänstern idag riktar sitt hat mot vita människor, på samma sätt som nazisterna gjorde mot Judarna. Att vita genom sin hudfärg förtrycker andra genom att de är mer framgångsrika än färgade. Men eftersom Judarna är mer framgångsrika borde det väl vara de som de ska sprida hat mot och att det är de som förtrycker alla andra. Men nu hatar de "sionister", en omskrivning och menar att de styr världen och USA.

Så skillnaden mellan vänstern och nazister, existerar knappt idag.
Senast redigerad av EnCarte 2026-06-08 kl. 21:22.
Citera
2026-06-08, 21:47
Avstängd
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Så är det till viss del. Om de lät sig assimileras i de länder där de bor som andra folk gjort, skulle de sugas upp bland övriga folket och då skulle det inte finnas några judar att hata.

Sen är judar väldigt framgångsrika. Jag vet inte hur det ser ut nu, men tidigare var hälften av de rikaste i världen Judar. Zuckerberg äger Meta och Bezos Amazon och i och med att de inte låter sig assimileras sticker de ut. Det finns inte så många heller, så de är extremt överrepresenterade när det gäller det.

Sen har en del Judar en tendens att vilja påverka samhällen i sin egen riktning.

Lite intressant är väl att wokevänstern idag riktar sitt hat mot vita människor, på samma sätt som nazisterna gjorde mot Judarna. Att vita genom sin hudfärg förtrycker andra genom att de är mer framgångsrika än färgade. Men eftersom Judarna är mer framgångsrika borde det väl vara de som de ska sprida hat mot och att det är de som förtrycker alla andra. Men nu hatar de "sionister", en omskrivning och menar att de styr världen och USA.

Så skillnaden mellan vänstern och nazister, existerar knappt idag.
Hade ingen aning om att Zuckerberg och Bezos var judar faktiskt. Belyser lite problematiken jag har med judehat och hur man talar om det. Zuckerberg är ju så vit man kan bli, Bezos tänkte jag hade lite latinskt påbrå bara. Dessa två måste man väl ändå se som assimilerade också? Israels judar känns som de enda som är en enda stor grupp (så som jag föreställer mig att det var förr).
Citera
2026-06-08, 22:13
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Hade ingen aning om att Zuckerberg och Bezos var judar faktiskt. Belyser lite problematiken jag har med judehat och hur man talar om det. Zuckerberg är ju så vit man kan bli, Bezos tänkte jag hade lite latinskt påbrå bara. Dessa två måste man väl ändå se som assimilerade också? Israels judar känns som de enda som är en enda stor grupp (så som jag föreställer mig att det var förr).
Jude handlar inte om hudfärg. En Jude är någon dom fötts av en judisk kvinna. Det är en etnoreligiös grupp, så det handlar om tron och etniciteten. Sen är det förstås frågan vilka de umgås med på fritiden. Om de tar på sig kippan och möter andra judar i synagogan. Att de bara skulle umgås med andra judar alltid, är en orimlighet.

Genom att man kan bli jude även genom att konvertera, gör att man har en viss utblandning. De flesta har europeiskt blod, speciellt de mest framgångsrika. Man de är även extremt framgångsrika inom naturvetenskapen. Som filosofer, ser jag dem som helt värdelösa. Där handlar det ofta om att försöka vrida på sanningen utifrån deras tradition med pilpul.
Citera
2026-06-09, 14:28
Medlem
Citat:

Zuckerberg är jude, men inte Bezos.

Israels judar är verkligen inte en homogen grupp. Snarare otroligt heterogen - hade man inte haft externa fiender skulle det varit inbördeskrig där för länge sen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in