2026-06-08, 21:32
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Man bjuder regelbundet in Vänster-människor som många ggr har skapat rubriker på olika sätt.

Men när en höger-människa blir inbjuden? Näe, fy bubblan asså…

Den enda anledningen till att du anser detta vara korrekt, är för att du ogillar Nick som person.

Jag vet knappt vem han är.

Men rent principiellt gillar jag inte den tendens som finns hos en del i media-branschen och som går ut på att skapa "action" och "rubriker" genom att fjäska för alla möjliga och omöjliga "ytter"-människor.

Det är inte de som ska komma till tals i svensk statsfinansierad tv, och OM de ska komma till tals så är det efter att alla mer normala har hörts, först.

Jag bryr mig skit i det löjliga höger-vänster-tjafset, och om jag förstått rätt är det här bara nån fuckin' youtuber som försöker göra sig känd genom att hacka på invandrare. Wow, vilken "tv-personlighet"...
Citera
2026-06-08, 21:33
Medlem
Detta betyder ju att svt och public service behöver nollställas helt och hållet. Stäng ner pisset i ett par månader och gör en en neutral grund, som det ska vara. Som det är nu så använder sig vänstern av svt och sr för att sprida sin propaganda.
Citera
2026-06-08, 21:33
Medlem
Citat:
Den här tråden råkar handla om det?

Om du kollar upp mig så har jag gjort många andra inlägg, i många andra trådar oxå.

Är det alltid samma sak du förespråkar?
Citera
2026-06-08, 21:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Japp.
Från "ansvariga utgivare Helena Olsson", som också tagit beslutet att inte sända det avsnitt där Alinia är med.

Intressant, låter som förtal.
Citera
2026-06-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag vet knappt vem han är.

Men rent principiellt gillar jag inte den tendens som finns hos en del i media-branschen och som går ut på att skapa "action" och "rubriker" genom att fjäska för alla möjliga och omöjliga "ytter"-människor.

Det är inte de som ska komma till tals i svensk statsfinansierad tv, och OM de ska komma till tals så är det efter att alla mer normala har hörts, först.

Jag bryr mig skit i det löjliga höger-vänster-tjafset, och om jag förstått rätt är det här bara nån fuckin' youtuber som försöker göra sig känd genom att hacka på invandrare. Wow, vilken "tv-personlighet"...

Han hackar iofs inte på vanliga arbetande invandrare (han är själv Iranier), utan på människor som inte kan bete sig som folk, så det är både invandrare och Vänstermänniskor och även en del högerorienterade människor.

Så nu har du lärt dig något nytt.
Citera
2026-06-08, 21:37
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vill du ha en näsduk?

Maken till gråterskor, offerkoftor, och självömkande får man leta efter.
Är det den största förlusten ni varit med om i livet. Att inte Nick "who?" fick vara med i ett underhållnings program som dessutom allt som oftast krisiseras i sig av era likasinnade.
Ni kan ju inte ens hålla ihop era kränktheter

Behåll näsduken, ditt inlägg visar att du behöver den mest av alla.
Citera
2026-06-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorzo
Är det alltid samma sak du förespråkar?

Nej.
Eller jo.
Demokrati och yttrandefrihet är två väldigt viktiga principer i min värld.

Men jag debatterar om nästan vad som helst.

Du då?
Citera
2026-06-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Varför sändes inte Stina Wolter? Var hon för vänsterextremistisk?

Wollter kritiserades för antisemitism medan Alinia kritiserades för att vara ytterhögeraktivist.
Citera
2026-06-08, 21:40
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Han hackar iofs inte på vanliga arbetande invandrare (han är själv Iranier), utan på människor som inte kan bete sig som folk, så det är både invandrare och Vänstermänniskor och även en del högerorienterade människor.

Så nu har du lärt dig något nytt.

Frågan är väl om han själv beter sig på ett sånt sätt att det skulle bidra till programmet om han deltog.

Eller om han beter sig på ett sånt sätt att SVT inte vill buffa honom genom att ge honom sändningstid.

Det senare är ju orsaken SVT anger för att det avsnittet togs bort.
Citera
2026-06-08, 21:40
Medlem
Citat:
Nej.
Eller jo.
Demokrati och yttrandefrihet är två väldigt viktiga principer i min värld.

Men jag debatterar om nästan vad som helst.

Du då?

Är du införstådd med begreppet "demokrati", nu då du vill prata om yttrandefrihet?
Citera
2026-06-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorzo
Är du införstådd med begreppet "demokrati", nu då du vill prata om yttrandefrihet?

Ja.
Citera
2026-06-08, 21:45
Medlem
Citat:
Ja.

Ställ din fråga då, jag ska göra mitt bästa för att svara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in