2026-06-08, 21:20
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Ge exempel på paneldeltagare i IFS som har aktivt samröre med våldsbejakande vänsterextremism. Nej Julia Frändfors ex som hon blev misshandlad av räknas inte.

Chang Frick från alternativhögern har varit med i flera avsnitt, även Benjamin Dousa har deltagit. Ingen krävde att de avsnitten inte skulle sändas. Så att personer med högeråsikter inte skulle få vara med är bara trams. Nick är extremist med koppling till antidemokratiska rörelser, däri ligger skillnaden.

Har du några exempel på Nick och hans extremism och antidemokratiska rörelser?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Det där är en rätt krystad tolkning och att någon plockas bort betyder inte att Sverige är “kommunistiskt” utan att det får konsekvenser när folk inte vill jobba med personen och i det här fallet var det ju dessutom folk som hoppade av på grund av hans medverkan.
SVT tar redaktionella beslut hela tiden, oavsett politisk riktning. Stina Wollter var med i ett program som spelades in men aldrig sändes, exakt samma princip.

Varför sändes inte Stina Wolter? Var hon för vänsterextremistisk?
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vill du ha en näsduk?

Maken till gråterskor, offerkoftor, och självömkande får man leta efter.
Är det den största förlusten ni varit med om i livet. Att inte Nick "who?" fick vara med i ett underhållnings program som dessutom allt som oftast krisiseras i sig av era likasinnade.
Ni kan ju inte ens hålla ihop era kränktheter

Fast nu är det väl vänstern som grinat i snart en vecka
Citera
2026-06-08, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
"Han har trakasserat journalister och oliktänkande, uttryckt sig i rasistiska tankefigurer. Han har också samröre med en våldsbejakande extremhöger..."

"Programmet följer våra sändningsregler så det handlar inte om innehållet. Det handlar om signalvärdet i att han är med. Det blir för allvarligt att låta honom bli en del av det offentliga samtalet som vilken aktör som helst..."

Det är väl ganska klart.

Det var miss av SVT att ta med honom från första början och ytterligare en miss av SVT att inte pudla direkt.

Men att inte sända programmet i svensk tv är helt korrekt.

Man bjuder regelbundet in Vänster-människor som många ggr har skapat rubriker på olika sätt.

Men när en höger-människa blir inbjuden? Näe, fy bubblan asså…

Den enda anledningen till att du anser detta vara korrekt, är för att du ogillar Nick som person.
Citera
2026-06-08, 21:22
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Men det är okej när andra sätter sig och skriker då?

Din retorik haltar betänkligt.

Det här är dessutom ett humorprogram, och inte ett debattprogram. Han är inte inbjuden för att vädra sina högerextrema åsikter, utan för att skämta och skoja.
Du sitter ju här och skriker för fullt
Skulle du tycka likadant om det var med en förintelseförnekare eller Hamassympatisör och skojade lite. Självklart så lyser deltagarnas personligheter igenom vilka sorts skämt de drar.
Citera
2026-06-08, 21:27
Medlem
Citat:
Du sitter ju här och skriker för fullt
Skulle du tycka likadant om det var med en förintelseförnekare eller Hamassympatisör och skojade lite. Självklart så lyser deltagarnas personligheter igenom vilka sorts skämt de drar.

Halva gänget är ju Hamassymparisörer?

Det är ju DET som gör att det blir fel när man plockar bort någon från andra sidan.

Jag har inte skrivit ett enda inlägg om IFS innan detta, trots att jag avskyr många av deltagarna lika mkt som du verkar avsky Nick.

Vet du varför? För att det finns ingen anledning. Jag behöver inte titta på varje program som innehåller människor vars åsikter jag inte håller med om.

Det är inte svårare än så.
Citera
2026-06-08, 21:27
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Är båda dessa citat från SVT?

Japp.

Från "ansvariga utgivare Helena Olsson", som också tagit beslutet att inte sända det avsnitt där Alinia är med.
Citera
2026-06-08, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Halva gänget är ju Hamassymparisörer?

Det är ju DET som gör att det blir fel när man plockar bort någon från andra sidan.

Jag har inte skrivit ett enda inlägg om IFS innan detta, trots att jag avskyr många av deltagarna lika mkt som du verkar avsky Nick.

Vet du varför? För att det finns ingen anledning. Jag behöver inte titta på varje program som innehåller människor vars åsikter jag inte håller med om.

Det är inte svårare än så.

Så varför är det allt du skriver om?
Citera
2026-06-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Är båda dessa citat från SVT?
Ja, det sas på SVT idag av en chef på SVT. Kommer inte ihåg av vem med det var bland annat på Rapport om jag inte missminner mig.
Citera
2026-06-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorzo
Så varför är det allt du skriver om?

Den här tråden råkar handla om det?

Om du kollar upp mig så har jag gjort många andra inlägg, i många andra trådar oxå.
Citera
2026-06-08, 21:31
Medlem
Citat:
Det är inte Nick eller du som bestämmer vem som ska delta i sändningar. Oavsett om de är inspelade eller inte.
Här har producenter och programansvariga kommit fram till att det var olämpligt.

I detta fallet verkar det vara att Nick har högeråsikter som avviker från agendan.
De kör nåt spel att han gjort detta och har samröre med detta men aldrig dömd (enligt vad jag vet iaf).
Samtidigt som de haft massa i samma position med tydliga vänsteråsikter som dessutom gjort detta och haft samröre med detta (dessutom dömda).

Blir tyvärr idioti och ganska självklart att vår oberoende public service skattefinansierade SVT kanal är väldigt vänster och detta är så jävla fel hur du än försöker vrida detta.

Detta från nån som röstat på sossarna under alla år, tycker SD är lite för blåa och inte riktigt står upp för de svaga i samhället. Så är nog mer vänster än höger men sättet SVT skött detta är idiotiskt.

Lägg ner skiten ärligt talat, alla har rätt att vara med och framföra sin åsikt i ett skattefinansierat skitprogram om man tycker att enbart halva befolkningen har rätt att vara med i nåt hela befolkningen bekostar är man ärligt talat dum i huvudet.
Citera
2026-06-08, 21:31
Medlem
AndersPersson99s avatar
SVT kör på med åsiktskorridor och censur. Nick är inte "ytterhöger", hans åsikter är vanligt folks åsiktet. SVT vill således kväsa medborgares åsikter. Tidigare har detta beteende resulterar i större stöd för den censurerade, får se ifall samma händer denns gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in