2026-06-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capstan
Du måste väl förstå (om du kan tänka) att ukraina överdriver sina framgångar.
Tattare.

Hur fejkar man bränder på satellitkarta?
Citera
2026-06-08, 19:40
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
"ALLT GÅR ENLIGT PLAN" - ryske psykopaten Vladimir Putin

Är detta CCCP på 80-talet?

Nej då, detta är vad ryska diktaturen erbjuder den förtrycka befolkningen idag. När ryska apor förtrycker vanliga människor blir allt till skit, misär och elände.

Jag har aldrig sett något liknande. Enorma kilometerlånga köer på Krim för att tanka bilen mitt i bränslebristen.

5:e året in på massmördaren KGB-Putins fullständigt misslyckade tre dagars operation kan ryska diktaturen inte tillgodose förtrycka befolkningen med basala nödvändigheter som vatten och bränsle.

VIDEO - måste ses.

Situation in Crimea

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3mnrp5irjjs2g
Citera
2026-06-08, 19:42
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Tomtar på loftet. Det är ni, klappträn.

https://euromaidanpress.com/2026/06/03/russia-2050-report-with-three-scenarios-for-war-was-presented-at-petersburg-economic-forum-good-one- included-nuclear-strike-and-eu-disintegration/

Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Den här Kenneth har suttit i fängelse i Sverige i typ 12 år och flydde från Finland till Ukraina. Han är troligtvis efterlyst här i Finland.

Citat:
Ursprungligen postat av Capstan
Gregg är ett skämt, tro på tomtar och troll och du har Gregg 😁
Citera
2026-06-08, 19:44
Medlem
Ukrainskt stidsflyg slår till mot en rysk bas, en rejäl smäll.

Ukrainska flygvapnet förstörde rysk kommando-post och bas.

https://x.com/ChurchillFella/status/2063939105730208193?s=20
Citera
2026-06-08, 19:46
Medlem
Ryssar filmar när en ukrainsk drönare slår ner i Protasovo-flygplatsen i Rjazan oblast

https://x.com/bayraktar_1love/status/2063925755537428838?s=20
Citera
2026-06-08, 19:48
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Den här Kenneth har suttit i fängelse i Sverige i typ 12 år och flydde från Finland till Ukraina. Han är troligtvis efterlyst här i Finland.

Och? Putin är också efterlyst!
Citera
2026-06-08, 20:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Så idag duger Moscow Times som källa, men inte igår? Lustigt det där...
Det var just därför jag valde den, är du inte nöjd med min källa? Vi kanske ska välja RT eller TASS? Får du läsa dessa två?
Citera
2026-06-08, 20:15
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det var just därför jag valde den, är du inte nöjd med min källa? Vi kanske ska välja RT eller TASS? Får du läsa dessa två?

Vi behöver ju inte läsa RT eller TASS, vi får ju dagligen uppdateringar från dig vad de skriver där.

(Din nyttiga idiot)
Citera
2026-06-08, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Så idag duger Moscow Times som källa, men inte igår? Lustigt det där...

Schack matt

Länge sedan det länkades till någonting från John Mearsheimer och Scott Ritter för övrigt, de var ju ofta citerade tidigare.
Citera
2026-06-08, 21:07
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Och zelensky är det också lik också Israels ledare.

Och?
Citera
2026-06-08, 21:09
Medlem
Att vara tankbilschaufför på väg västerut kan inte vara roligt alltså., Fy
Citera
2026-06-08, 21:13
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det har Ryssland om väst lättar på pressen och då menar jag inte enbart detta krig eller sanktionerna utan amerikansk geopolitik och NATO för detta har pågått ett bra tag mot Ryssland. USA vill inte att RYssland blir rikt, inte EU heller.

Korruptionen bekämpas och det har varit några generaler som plockats de senare åren. Vad det gäller oligarker vet jag inte men man kan ju börja med de västvänliga ...

Vad det gäller utbildning och ingengörer

Top Countries by Total Engineering Graduates
China: Produces roughly 1.3 million engineering graduates annually.
India: Produces approximately 1.3 to 1.5 million engineering graduates annually.
Russia: Produces around 450,000+ engineering graduates annually.
United States: Produces about 230,000+ engineering graduates annually.
Iran: Produces about 230,000+ graduates annually, notable for having a high proportion of female engineering graduates.

Vem ska sköta freden i världen, USA?

Jag ogillar bristande yttrandefrihet i Ryssland och Kina, vad det gäller frihet får man väl tänka om då man ser EU utvecklas. Du vet det är bristande frihet och yttrandefrihet i många länder som är våra "vänner" som Qatar, Saudiarabien, Syrien ...

I Ryssland och Ukraina är det krig så det förklarar bristande demokrati. Ukraina har haft stora brister i demokratin sedan 2014.

Ta en titt i denna tråd och tycker du yttrandefrihet och åsiktsfrihet respekteras eller uppmuntras?

Ukraina är helt beroenda av NATO och väst annars hade Istanbulavtalet genomförts 2022 men några i väst ville ha detta krig och lovade Kiev pengar och vapen. Ukraina ställer upp med soldater och väst med resten som behövs för kriget. Ryssland anser det är NATO man nu slåss mot i Ukraina och vi får hoppas kriget inte sprider sig hit för det blir förbannat jobbigt för oss.

Jag vill ha fred och tycker Kievregimen ska acceptera villkoren Ryssland nu har innan villkoren blir ännu värre. Det är trots allt gammalt ryskt historisk territorium. De flesta ukrainare vll ha fred och dom borde också få rösta fram en ny president som kan välja det för dom. Baderiterna slipper då rysktalande och rysk kultur och kan forsätta sitt hat mot valfri annan grupp som ungrare, polacker, judar ... inget nytt egentligen utan se andra världskriget.

”Det är trots allt gammalt ryskt historisk territorium”.

Säger allt om lågbegåvade proryssar.
Det är bara för ukrainarna att hugga ner alla inkräktare på ukrainsk mark!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in