Det där med sjön tror jag var för att presskillen inte hade en jäkla susning om vad detta handlade om och var tagen på sängen och verkar dåligt lämpad för sitt jobb. Håller med, det var en Antoinette...
Att glida in från Pershagen, jo, för fan. Man har bara upploppet kvar. Vi från Stockholm har trängts på essingeleden/i stan, köat från rönningeavfarten, kö igen ut på motorvägen vid syd, köat hela vägen från syd till labbet och sen ned till 270. Vi har köttat en timme när pershagen-folket suttit i kallingar hemma vid köksbordet. Så jag vidhåller. Äldre dinos som gått långa vägen, är chefer i produktion och vill se folk på plats för att det var så på 80-talet när de åkte och hämtade bakfulla finnar på måndagmorgonen i saltskog och det är den verklighet de är kvar vid. De tror att bara man får folk på plats så kommer de 1) stanna 2) stå med mössan i hand och acceptera låga löner 3) prestera.
Parkeringen är ett problem för alla, men större för de med små barn och boende i sthlm. Att ha 5 minuter till jobbet utan köer, och 15 med är inte så stort problem. Dessutom, många chefer har kvar sina privata p-platser. Så de upplever inte problemet alls.
Man ska tänka på att de lite högre cheferna har egen plats, tjänstebil, brukar ha bonusar och löner på 2-300.000 i månaden. Jag uppfattar att Traton betalar högre chefer extremt bra, medan tjänstemän hålls tillbaka. De med bara gymnasieutbildning som är kring 60 men gjort fabrikskarriär är grymt överbetalda.
Att glida in från Pershagen, jo, för fan. Man har bara upploppet kvar. Vi från Stockholm har trängts på essingeleden/i stan, köat från rönningeavfarten, kö igen ut på motorvägen vid syd, köat hela vägen från syd till labbet och sen ned till 270. Vi har köttat en timme när pershagen-folket suttit i kallingar hemma vid köksbordet. Så jag vidhåller. Äldre dinos som gått långa vägen, är chefer i produktion och vill se folk på plats för att det var så på 80-talet när de åkte och hämtade bakfulla finnar på måndagmorgonen i saltskog och det är den verklighet de är kvar vid. De tror att bara man får folk på plats så kommer de 1) stanna 2) stå med mössan i hand och acceptera låga löner 3) prestera.
Parkeringen är ett problem för alla, men större för de med små barn och boende i sthlm. Att ha 5 minuter till jobbet utan köer, och 15 med är inte så stort problem. Dessutom, många chefer har kvar sina privata p-platser. Så de upplever inte problemet alls.
Man ska tänka på att de lite högre cheferna har egen plats, tjänstebil, brukar ha bonusar och löner på 2-300.000 i månaden. Jag uppfattar att Traton betalar högre chefer extremt bra, medan tjänstemän hålls tillbaka. De med bara gymnasieutbildning som är kring 60 men gjort fabrikskarriär är grymt överbetalda.